پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

کارتر:حاضرم به جای ترامپ به کره شمالی سفرکنم

يکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۴۹
کد مطلب: 559301
جیمی کارتر، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا گفت که مایل است برای کمک به کاهش تنش‌ها به جای دولت ترامپ به کره شمالی سفر کند.
کارتر:حاضرم به جای ترامپ به کره شمالی سفرکنم
به گزارش جهان نيوز، جیمی کارتر 93 ساله در مصاحبه با نیویورک تایمز در پاسخ به این سوال که آیا اکنون زمان یک ماموریت دیپلماتیک دیگر فرا نرسیده و اینکه مایل است این کار را برای دونالد ترامپ انجام دهد یا خیر گفت: بله به آنجا خواهم رفت.
کارت که یک دموکرات است و از سالهای 1977 تا 1981 به عنوان رئیس‌جمهوری آمریکا فعالیت می‌کرد گفت که با ژنرال اچ آر مک مستر، مشاور امنیت ملی ترامپ صحبت کرده بود اما هنوز پاسخ مثبتی در این باره دریافت نکرده است.
کارتر گفت: به او گفتم که اگر به هر کمکی نیاز داشتند من در دسترس هستم.
وی در واکنش به این موضوع که برخی در واشنگتن از جنگ لفظی ترامپ و رهبر کره شمالی نگران هستند، گفت: من هم نگران این وضعیت هستم.
کارتر در ادامه گفت: آنها خواستار حفظ رژیم خود هستند. و ما شدیدا نفوذ چین بر کره شمالی، به ویژه کیم جونگ اون  - که تا آنجا که اطلاع دارم هرگز به چین سفر نکرده - را دست بالا گرفته‌ایم.
کارتر با غیرقابل پیش‌بینی خواندن رهبر کره شمالی گفت که اگر کیم تصور کند ترامپ قصد اقدامی علیه وی را دارد ممکن است دست به حرکتی پیش دستانه بزند.
وی در این باره گفت: به نظرم او اکنون به یک زرادخانه هسته‌ای پیشرفته دست یافته که می‌تواند شبه جزیره کره و ژاپن و تعدادی از مناطق تحت کنترل ما  در اقیانوس آرام و حتی خاک آمریکا را نابود کند.

منبع:تسنیم
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *