پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

توزیع فرم برای«تفتیش عقاید»نمایندگان فراکسیون امید!

يکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۱۰
کد مطلب: 559228
توزیع فرم برای«تفتیش عقاید»نمایندگان فراکسیون امید!
به گزارش جهان نيوز،«غلامرضا حیدری» نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس دهم در مصاحبه با شماره شنبه گذشته روزنامه ستاره صبح و در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه دلیل ناکامی‌های قابل توجه فراکسیون امید چیست؟! گفته است: نباید عهدشکنی برخی را فراموش کنیم، این عهد شکنی‌ها سبب بسیاری از این مسائل و ناکامی‌هاست و این مسائل، مسائل غالب است.

او در ادامه با اشاره به عهد شکنی‌های انجام شده در قبال لیست امید اظهار می‌کند: در حال تهیه ساز و کاری هستند و فرم‌هایی بین نمایندگان توزیع شده تا بتوانند برخی عوامل را شناسایی و رفع کنند.[۶]

*مسئله اخراج نمایندگان خاطی پیش از این، مورد اشاره محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید هم قرار گرفته بود.
این در حالی است که به نظر می‌رسد فراکسیون امید قصد دارد ناکامی‌های سیاسی خود، کم‌توانی در تأثیرگذاری و لابی‌گری و البته اقلیت بودن خود در مجلس دهم را به گردن تعدادی از نمایندگان بیاندازد.

صد البته رفتار فراکسیونی ایجاب می‌کند که اعضای آن در قبال مسائل مطروحه در مجلس نظری یکسان داشته باشند اما این مسئله وحی منزل و یا نقیض رأی مخالف تنی چند از اعضا هم نیست.

فی‌الواقع فراکسیون‌ها و لابی‌ها در پارلمان‌ها شکل می‌گیرند تا با استفاده از ظرفیت‌هایی مثل تعداد اعضا و یا توان اثرگذاری بتوانند به سمت و سوی رأی جمعی تعدادی از نمایندگان جهت بدهند نه اینکه صاحبان آرای مخالف عضو همان فراکسیون را به تیغه تیز گیوتین سپرده و مثلا ناکامی‌های خود را به گردن چند رأی مخالف بیاندازند.

آقای عارف و سایر دوستانشان باید بدانند که از همان روزی که ریاست مجلس دهم به یک اصولگرا رسید، وزانت فراکسیون امید که یکی از اصلاح‌طلبان به تازگی گفت اکثر نمایندگان عضو آن اصلاح‌طلبان دسته‌چندم هستند[۷] مشخص شد.
و علی‌القاعده دیگر نیازی به انتقام گرفتن از صاحبان آرای مخالف و یا نمایندگانی که به لحاظ دموکراسی این حق را دارند که از تصمیم فراکسیون متبوع خود پیروی نکنند، نیست.

البته از باب طرح کنایه سیاسی باید اشاره کرد که فراکسیونی که رئیس آن پای طرح تصویب «قانون برای حبس منتقدان دولت» را امضا می‌کند؛ باید هم که روزی منتظر تفتیش عقاید نمایندگان عضو خود باشد.

6_http://setaresobh.ir/fa/news/main/15230
7_mshrgh.ir/783633
 
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *