پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۲

دام فساد آرایشگاه های مختلط برای زنان و دختران

يکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۱۸
کد مطلب: 559220
رئيس تعزيزات حكومتي: بعضي باندهاي فساد با مدیریت آرايشگاه‌ها هدايت مي‌شوند...
دام فساد آرایشگاه های مختلط برای زنان و دختران
گروه جامعه جهان نيوز: كارت عروسي را كه تحويل مي‌گيري، آدرس نظرت را به خود جلب مي‌كند؛‌باغي در اطراف شهريار! اولين سؤالي كه در ذهنت شكل مي‌گيرد، اين است كه اين همه تالار وسط شهر هست، چرا بايد جايي به اين دوري انتخاب شود؟ پاسخت را اما خيلي زود مي‌گيري؛‌عروسي قرار است مختلط برگزار شود و به همين خاطر هم باغ تالاري در اطراف شهريار را انتخاب كرده‌اند.

ماجرا اما به همين جا ختم نمي‌شود.‌به جز سالن‌هاي بزرگي كه در اطراف تهران به مجالس عروسي مختلط اختصاص دارد، هستند سالن‌هاي آرايش مختلطي كه در آنها آقايان به خانم‌ها خدمات آرايشي ارائه مي‌كنند! آرايشگاه‌هايي كه هدفشان ارائه خدمات آرايشي نيست، بلكه بر سر راه زنان و دختران تور پهن كرده‌اند تا آنها را جذب باندهاي فساد كنند و به خارج از كشور بفرستند. 
 
«تا پايان شهريور سال جاري تعداد آرايشگاه‌هاي زنانه داراي مجوز صنفي در تهران هزار و 373 اعلام شده است، در حالي كه آرايشگاه‌هاي غيرمجاز هزار و 542 است»‌؛ اين خبر را عباس جعفري دولت‌آبادي دادستان تهران به نقل از نماينده اتحاديه صنف آرايشگاه‌هاي زنانه مطرح مي‌كند.

بنا به تأكيد وي، حسب گزارش تا‌كنون 350 آرايشگاه زنانه فاقد مجوز پلمب شده و از جمله اقدامات غيرقانوني اين واحدهاي صنفي، برگزاري تورهاي آموزشي به خارج از كشور است. به اين ترتيب به ويژه در ماه‌هاي محرم و صفر، زنان آرايشگر را در قالب تورهاي آموزشي بدون مجوز به برخي كشورهاي همسايه و منطقه مي‌برند و دوره‌هاي آموزش آرايشگري برگزار مي‌كنند و اين اقدامات مجرمانه در فضاي مجازي و حتي در برخي سايت‌هاي داخلي تبليغ مي‌شود.
 
اما اين، تمام تخلفات آرايشگاه‌هاي زنانه نيست و به اين فهرست بايد فيلمبرداري پنهاني از زناني كه براي دريافت خدمات مراجعه كرده‌اند و همچنين حضور آرايشگر مرد براي ارائه خدمات آرايشي به زنان را اضافه كرد!
  
شايعه‌اي كه تأييد شد
صحبت‌هاي ضد و نقيض و حرف‌هاي درگوشي درباره آرايشگاه‌هاي زير‌زميني زنانه كه در آن آرايشگر مرد وجود دارد، چند سال پيش بود كه به رسانه‌ها راه يافت و علامت تعجبي بزرگ در برابرش قرار گرفت؛‌تعجبي توأم با ناباوري كه اين خبر را در حد يك شايعه قرار داد.

اواخر سال گذشته بود كه معلوم شد اين ماجرا شايعه نبوده‌است و حقيقت دارد.‌منبع تأييد خبر هم عليرضا جمشيدي، رئيس تعزيزات حكومتي بود كه در اين باره گفت: «طبق تحقيقي كه صورت گرفته است، 10 هزار آرايشگاه غيرمجاز در حال فعاليت هستند و در تهران به وفور گزارش داريم كه مردان كارهاي آرايشي را براي زنان انجام مي‌دهند و بعضاً باندهاي فسادي هستند كه با رهبريت آرايشگاه‌ها دنبال مي‌شود، حتي دختران را به خارج از ايران هم مي‌فرستند.

اين اتفاقات خاموشي است كه دختران جوان را هدف قرار داده‌اند، بنابراين بايد نظارت جامعي بر نحوه فعاليت آرايشگاه‌ها وجود داشته باشد، اميدواريم طي طرحي كه به صورت كشوري برگزار مي‌شود، بتوانيم اين مشكل را كمرنگ‌تر كنيم و اگر نياز به برخورد بود، برخورد جدي انجام دهيم.»

اظهارات علي‌اكبر مختاري، مدير كل تعزيرات استان البرز سند ديگري از وجود چنين آرايشگاه‌ها بود. وي در گزارشي كه از تخلفات آرايشگاه‌هاي استان البرز ارائه كرد، ‌گفته بود: در برخي از آرايشگاه‌هاي زنانه، آرايشگرهاي مرد حضور داشته‌اند. با تمام اينها اما همچنان برخوردي جدي با آرايشگاه‌هاي مختلط زنانه صورت نگرفته و اين آرايشگاه‌ها به كانوني براي تخلفات بزك كرده تبديل شده‌است. 
  
زير‌زمين‌هايي كه حريم شخصي‌اند!
ظاهراً برخورد با اين آرايشگاه‌هاي زير‌زميني چندان هم كار ساده‌اي نيست. مهوش ايزدي، قاضي شعبه 60 تعزيرات حكومتي تهران درباره چالش‌هاي موجود بر سر راه ممانعت از فعاليت آرايشگاه‌هاي بدون مجوز مي‌گويد: «يكي از مشكلات بزرگ در مورد نظارت بر فعاليت آرايشگاه اين است كه بسياري از متصديان اين واحدها، مجوز و پروانه فعاليت ندارند و به صورت زيرزميني و بدون اخذ پروانه فعاليت مي‌كنند.»  

بنابراين اگرچه تعزيرات مرجع رسيدگي است، اما مستقيم نمي‌تواند به اين مسئله ورود كند و در راستاي ماده 27 قانون نظام صنفي اتحاديه با همكاري نيروي انتظامي مي‌تواند محل‌هاي بدون پروانه را پلمب كند و در واقع تعزيرات در مورد آرايشگاه‌هاي فاقد مجوز تكليف ندارد.

 به گفته ايزدي بيشتر آرايشگاه‌هاي بدون مجوز يا پروانه كسب در مكاني غير از واحد صنفي يا در منازل مسكوني فعاليت مي‌كنند و به آساني تحت تعقيب قرار نمي‌گيرند و در وضعيت موجود برخورد با اينگونه افراد بسيار مشكل است.  آنگونه كه سهيلا جلودارزاده، عضو كميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي مي‌گويد نيز مشكلاتي در مسير برخورد با اين سالن‌هاي آرايش متخلف وجود دارد، به اين دليل كه آنها در فضاي بسته كه حريم شخصي افراد محسوب شده، فعاليت مي‌كنند و بر اساس قانون نيز نمي‌توان به منظور بررسي وضعيتشان به اين فضاها ورود پيدا كرد.  

وي درباره آسيب‌هاي آرايشگاه‌هاي مختلط معتقد است: «شايد انجام اقدام خلاف قانون در سالن‌هاي آرايش مختلط تنها به بدحجابي ختم شود، اما اگر اين نوع ارائه خدمات در آرايشگاه‌هاي داراي مجوز صورت بگيرد، به ترويج فرهنگ غيراسلامي منتهي خواهد شد؛ آسيب‌هاي اجتماعي‌اي همچون ايجاد خانه‌هاي فساد و طلاق كه بنيان خانواده‌ها را تهديد مي‌كند، كمترين معضلات ناشي از ايجاد آرايشگاه‌هاي مختلط است، بنابراين اين نوع آرايشگاه‌ها به خودي خود زمينه‌ساز بروز ناهنجاري‌هاي اجتماعي هستند.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
چند وقت دیگر هم احتمالا باید منتظر استخر و باشگاه و مدرسه و ... مختلط باشیم.
فقط اسم مسلمانی را یدک میکشیم.
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه در همه دنیا همیشه بهترین آرایشگران زنان مردان هستند همانطور که بهترین آشپزها مردها هستند و بسیاری دیگر از کارهای زنانه را مردان بهتر از پس آن بر می آیند . زنهای خانه دار بسیاری با دید ن یک دوره چند ماه کوتاه بر سر در منزلشان تابلو کوچکی نصب میکنند تا شاید هفته ای و یا ماهی چند مشتری دوست یا آشنا به سراغشان بیاایندو برایشان صرف نمی کند که بابت گرفتن مجوز کلی پول خرج بکنند و این میشود بلبشویی که نویسنده از لابلای آن مطالب خود را ذکر کرده است مشکل اصلی توذیع نا عادلانه ثروت در کشور است که ما را با فجایع بدی آن گرفتار میکند و خناسان از این خلا بوجود آمده برای خود قبای میدوزند