شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

برپایی ۸۰۰ موکب خوزستانی‌ها برای اربعین

يکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۲۰
کد مطلب: 559212
رئیس ستاد بازسازی عتبات خوزستان با اشاره به فعالیت خوزستانی‌ها در ایام اربعین حسینی گفت: استان خوزستان در پایانه شلمچه و چزابه و مسیرهای بین‌راهی ۸۰۰ موکب شناسنامه‌ دار خواهد داشت.
برپایی ۸۰۰ موکب خوزستانی‌ها برای اربعین
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود موسوی درباره برنامه‌های مدنظر برای زائران اربعین حسینی اظهار کرد: استان خوزستان در پایانه شلمچه و چزابه و مسیرهای بین‌راهی 800  موکب خواهد داشت.

وی تاکید کرد: این موکبها که به پذیرایی از زائران اربعین حسینی می‌پردازند پروانه موکب‌ داری برای این ایام را دریافت کرده‌اند و گواهی فعالیت یک ساله برای تمامی آنها صادر شده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات خوزستان تصریح کرد: حدود 34  موکب از اهالی استان خوزستان در عراق هم به زائرین اربعین خدماتی ارائه می‌دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی اظهار کرد: ظرفیت توزیع  200 هزار پرس غذا در هر وعده در دو پایانه شلمچه و چزابه در موکب‌های متعلق به استان خوزستان برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: همچنین روزی 100 هزار اسکان هم برای زائران در نظر گرفته‌ شده و هماهنگی‌های لازم برای اسکان برخی افراد در شرایط خاص در مساجد، حسینیه‌ها و پادگان‌های استان خوزستان نیز به عمل آمده تا بتوانیم زائران را در آنجا اسکان دهیم.

به گزارش تسنیم، پیش‌بینی می‌شود امسال نزدیک به 3 میلیون نفر از کشورمان در ایام اربعین حسینی عازم عتبات عالیات شوند که بخش قابل توجهی از زائران از مرزهای چزابه و شلمچه در خوزستان تردد خواهند داشت.

خوزستانی‌ها یکی از مهمان‌ نواز ترین مردم در بحث پذیرایی از زائران اربعین حسینی هستند و امسال نیز این مردم خونگرم، موکبهای پذیرایی خود را از هفته‌های قبل از اربعین تدارک دیده‌اند و رفته رفته تمامی موکبها نهایی می‌شود.
امسال بیش از 1600 موکب از سوی ستاد بازسازی عتبات عالیات پروانه فعالیت در ایام اربعین را دریافت کرده‌اند که استان خوزستان جزو بیشترین دریافت کنندگان پروانه موکب‌داری محسوب می‌شود.

موکبهای ایرانی امسال روزانه 6 میلیون پرس غذا به زائران اربعین حسینی تقدیم خواهند کرد و فضای اسکان نیز در اختیار زائران خواهد بود.

به گفته مسئولان ذیربط در حوزه اربعین حسینی، غالب خدمات به صورت مردمی است و ستاد اربعین فقط تسهیلاتی همانند زیرساختها را برای موکب داران فراهم می‌آورد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *