سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

دستگاه قضا؛ بزرگترین سنگر مقابل نفوذ

شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۳
کد مطلب: 559139
حجت الاسلام خطیب گفت: دستگاه قضا اولین و بزرگترین سنگری است که در مقابل نفوذ، فتنه و توطئه‌ها ایستاده و نه تنها در برابر همه توطئه‌ها مقاومت می‌کند، بلکه در زمان‌های مختلف بر فتنه‌ها پیروز شده است.
دستگاه قضا؛ بزرگترین سنگر مقابل نفوذ
به گزارش جهان نيوز به نقل از میزان، حجت الاسلام و المسلمین سید اسماعیل خطیب رییس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل حفاظت و اطلاعات سازمان قضایی نیروهای مسلح که صبح امروز در سالن غدیر این سازمان برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) و ایام اندوهبار اسارت اهلبیت(ع) اظهار کرد: امام سجاد(ع) و زینب کبری(س) با خطبه‌ها و افشاگریها و روضه خوانیها، حماسه حسینی را به یک حماسه جهانی و نهضت تبدیل کردند که در سراسر تاریخ برای همیشه ماندگار شد و حتی دوست و دشمن درباره آن سخن گفتند.

وی ادامه داد: امروز هم به گفته امام راحل(ره) منشاء این انقلاب عاشوراست و همین هیاتها و جلسات و محرم و صفر باعث پیدایش و به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی و نظام مقدس گردید و امروزه میبینیم همچون دوران گذشته این انقلاب و نظام مقدس بر اساس همان ایده‌ها و آرمانها و راه جهاد و شهادت توانسته است در مقابل تمام دشمنی‌ها، انحرافها و عملیات روانی و بسیج رسانههای دشمن ظفر یابد.

حجت الاسلام والمسلمین خطیب افزود: دشمن چه زمانی که دشمنی خود را با فتنه گروهک‌ها شروع کرد و این فتنه را با فتنه منافقان و بنی صدر ادامه داد و چه زمانی که این دشمنی را با جنگ تحمیلی، تحریم‌ها، تهاجم فرهنگی نهایتا با فتنه 88 به نظر خودش به کمال رساند، نتوانست اقدامی کند و در طول 40 سال انقلاب اسلامی با صبر، برنامه، جهاد، ولایتمداری، شهادت و حرکت بسیجی و جهادی در مقابل نظام سلطه و تمام توانمندی که دشمن علیه نظام به کار گرفته ایستادگی کرد و پیشرفت و ثبات خود را تضمین کرد.

وی تصریح کرد: این نظام بر اساس فرهنگ عاشورا برپا و با خون و شهادت بیمه شده است و با رهبری امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری هدایت شده و در در مقابل همه این دشمنی‌ها پیروز شده است؛ این در حالی است که دشمن در دشمنی خود هیچ کوتاهی نکرد و همه توان خود را در براندازی نظام به کار گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین خطیب اضافه کرد: در عرصه‌های مختلف دشمن در دشمنی خود از هیچ تلاشی فروگذار نکرده است؛ چه در فتنههایی که از بیرون تحمیل کرد و چه فتنه‌هایی در درون شکل گرفت که با بصیرت و هوشیاری مردم تمامی اینها با شکست روبرو شد. اکنون نیز پیروزی انقلاب و نظام و تداوم آن به همین بستگی دارد که ما بتوانیم این فرهنگ عاشورایی، زینبی و سیدالساجدینی را در میان خودمان، خانواده‌ها و نسل خود تداوم ببخشیم و برای همین است که هر روز دشمن به شکلی، تمام همّ و غمّش را برای مقابله با نظام به کار می‌گیرد؛ حال چه فتنه 88 باشد، چه شرایطی که برجام پیش آورد که بتواند به عنوان پسابرجام از آن استفاده کند و چه دشمنی‌هایی که با نفوذ در میان نظام و اقتصاد ما پیش آورد.

وی خاطرنشان کرد: برخی حوزه های اقتصاد ما با نفوذ افرادی به فساد کشیده شد و در کنار تحمیلی که بر این کشور شد، سبک زندگی، روش و منش‌ برخی افراد، وابستگی و گرایش به غرب پیدا کرد. امروز، جریاناتی تلاش می کنند که فساد را در کشور گسترش دهند ، مقام معظم رهبری این نفوذ را اقتصادی، سیاسی، امنیتی و فرهنگی دانستند و امروز با همین امر مواجهیم.

وی تصریح کرد: عدهای با ایجاد مجموعه‌هایی که فعالیتهای فرهنگی و آموزشی انجام میدهند، در جهت نفوذ و گسترش فرهنگ غربی در تلاش هستند که شاهد جدی آن سند ٢٠٣٠ و اسنادی است که به نام توسعه پایدار به کشور وارد میشود.

حجت الاسلام و المسملمین خطیب با اشاره به توطئه‌های دشمن در بحث اقتصاد و تحریم به تبیین برنامه ریزی دشمن در رابطه با فشار به جمهوری اسلامی پرداخت و گفت: دشمن مدتها فکر می‌کرد می تواند با یک فشار خارجی این نظام را به زانو در بیاورد. وقتی مایوس و با شکست مواجه شد، به فعالیت‌ها و اقداماتی در درون نظام پرداخت و عده‌ای این توطئه را تئوریزه کرده و به عنوان فشار از پایین آن را در جامعه مطرح کردند.

وی خاطرنشان کرد: امروزه میبینید که دشمن با یک تغییر رویه این دو اقدام را با هم تلفیق کرده، عوامل نفوذی آنها در داخل و دشمنی‌های آنها در خارج دست به دست هم داده و همراه و موازی با هم حرکتی را در جهت و بر علیه این نظام پیگیری میکنند که این هماهنگی و همراهی را همگی به خوبی میبینیم که هر روز در حوزه‌هایی اعم از فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی به نحوی بروز پیدا می‌کند.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه به بیان مصادیقی در این زمینه پرداخت و گفت: دشمنان با دشمنی‌ها، ادامه تحریم‌ها و فشارها اقدامات خود را علیه جمهوری اسلامی ایران انجام میدهند و با استفاده از جاهلی مثل ترامپ و انداختن او به جان ایران، تلاش می‌کنند در این ثباتی که نظام پیدا کرده و نفوذی که کشورمان در منطقه ایجاد کرده است، اخلال ایجاد کنند.

وی با اشاره به اذعان دشمنان به نفوذ ایران در جهان و منطقه تاکید کرد: دشمن تلاش می‌کرد و تمام توانش را به کار گرفت که بتواند نظام را در درون مرزهای خودش بر اندازد. سپس به اینجا رسید که آن را در مرزهای خودش محصور کند و امروز میبینید که عملا صدور این انقلاب و نظام، منطقه را فرا گرفته و کار به جایی رسیده که خود دشمن این نظام و این جمهوری اسلامی را به عنوان یک ابرقدرت جهانی به رسمیت میشناسد و ترامپ به عنوان کسی که خود را در راس نظام سلطه میداند، میگوید که دشمنی با ایران هدف من است.

حجت الاسلام و المسلمین خطیب بیان داشت: در بحث برجام و قراردادهای برجام تمام قدرتمندان دنیا در یک طرف می‌نشینند و ایران را به یک طرف دعوت می‌کنند؛ ولی دشمن این عظمت را نمی‌تواند تحمل کند.

این مقام عالی قضایی با بیان اینکه سه مولفه اقتصاد، نفت و توانمندی جوانان سه عامل ثبات و قدرت و موفقیت جمهوری اسلامی ایران هستند، گفت: دشمن این سه مولفه را با تمام توان از بیرون با تحریم و از درون با فساد هدف قرار میدهد.

وی با اشاره به برنامه ریزی دشمن برای هدف قرار دادن نیروهای مسلح، افزود: دشمن اقتدار این نظام را مدیون نیروهای مسلح و اقتدار موشکی میداند؛ برای همین، تمام همّ و غمّ خود را بکار گرفته تا در جهت تضعیف نیرویهای مسلح قدم بردارد.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه با اشاره به حرکت سازمان یافته دشمن با روشهای مختلف برای تضعیف نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: ترامپ رسما و اروپاییها تلویحا وارد میدان شده و برای همین هم رییس جمهور فرانسه به راحتی میگوید ما در سفرمان به ایران، هدف را محدودسازی موشکی ، مذاکره منطقه‌ای و فشار علیه ایران قرار میدهیم.

وی خطاب به کارکنان حفاظت و اطلاعات سازمان قضایی نیروهای مسلح تاکید کرد: همه اینها نشان میدهد چیزی که شما از آن حفاظت و صیانت میکنید و مجموعهای که سلامت آن به نوع کارکرد شما بستگی دارد، مجموعه‌ای است که دشمن را سرسختانه به عقب نشینی و شکستهای متعدد در منطقه و فضای جهانی وادار کرده است؛ بنابراین، باید نسبت به مسئولیتی که بر عهده شماست، توجه داشته باشید.
حجت الاسلام و المسلمین خطیب، سازمان قضایی نیروهای مسلح را نهادی برخاسته از انقلاب دانست و با بیان اینکه یکی از الزامات این سازمان انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردن آن است، گفت: یک نهاد انقلابی اصلا نمیتواند در وجود خودش افرادی را ولو با تذکر تحمل کند که نسبت به انقلاب، انقلابی گری و آنچه که به آرمانهای انقلاب و ولایت بستگی دارد اندکی خدشه داشته باشند.

وی با اشاره به این مطلب که جایگاه نیروهای مسلح به ارزشمندی است که آنها در اقتدار نظام دارند، افزود: امروز میببنید دشمنیها از بیرون رسما و علنا متوجه نیروهای مسلح است که گویای این اقتدار است.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه به فرمودهای از امام علی (ع) اشاره و تاکید کرد: به فرموده این امام بزرگوار نیروهای مسلح دژهای محکمی برای مردم، عزت دین و زینت حکومت هستند که قوام نظام و مردم به آنها بستگی دارد و لذا صیانت، حقظ و ارتقای سلامت انها بستگی به کارکرد مجموعه سازمان قضایی نیروهای مسلح دارد.

وی تصریح کرد: طبیعتا باید نفوذ، تاثیرگذاری و اقدامات این مجموعه به نحوی باشد که بتواند این سلامت را تضمین و ارتقاء بخشد.

حجت الاسلام و المسلمین خطیب در ادامه اظهاراتش به تلاش‌های ناکام دشمن برای هجمه به قوه قضائیه اشاره کرد و گفت: دشمن تلاش میکند به هر شکلی قوه قضائیه را هدف قرار دهد؛ چراکه دستگاه قضا اولین و بزرگترین سنگری است که در مقابل نفوذ، فتنه و توطئه ها ایستاده و نه تنها در برابر همه توطئه ها مقاومت میکند، بلکه توانسته در همه زمانهای مختلف بر این فتنهها پیروز شود و بر آنها غلبه کند.

وی با بیان اینکه با هوشیاری می‌توانیم این فتنه دشمن را نیز به پیروزی دیگری تبدیل کنیم، یادآور شد: آنچه را که امروز در فضای رسانهای می بینید، چه انچه که در مورد زندانیان و حقوق بشر مطرح میکنند و چه فضاسازیهایی که در برخورد قوه قضاییه با فساد انجام میدهند و چه طعنهها و شایعات و اکاذیبی که نسبت به رییس محترم قوه قضائیه یا نسبت به واحدهای زیرمجموعه و مرتبط با آن مطرح میکنند، تضعیف قوه قضائیه را به عنوان نهادی انقلابی هدف قرار داده است و هدف دیگری ندارد.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه تلاشهای دشمن برای تضعیف قوه قضائیه را داستان سرایی دشمنان خواند و گفت: این تلاشهای دشمن یک داستان سرایی است برای آنکه بتواند با یک فضای رسانهای و جوسازی شرایطی را به وجود بیاورد که جایگاه قوه قضائیه و رییس قوه قضائیه را که با مواضع محکم و عالمانه و هوشیارانه و با بصیرت در برابر فتنه و نفوذ و فساد ایستادگی می کند، تضعیف نماید.
حجت الاسلام و المسلمین خطیب این قبیل هجمه ها به قوه قضائیه را مسبوق به سابقه دانست و گفت: نسبت به شهید بهشتی نیز هجمه هایی را وارد می کردند و کار به جایی رسید که سخنرانی های ایشان را به هم می زدند و لذا این مسائل را مکرر دیده و تجربه کردهایم و این تجربیات باید اندوخته ای باشد که بتوانیم با هوشمندی بر این توطئه ها پیروز شویم.

وی بیان داشت: دشمن کارامدی و سلامت مجموعه و نظام را هدف قرار داده؛ بنابراین اگر بتوانیم با برنامه و اراده ملی و ولایتمداری و دوری از هر شائبه‌ای که ما را از ولایت و ارزش ها جدا کند و حرکت مداوم در راه ولایت و شهادت، همیشه آماده فداکاری و جان نثاری باشیم، موفق و پیروز میشویم.

حجت الاسلام و المسلمین خطیب تصریح کرد: اگر روحیه انقلابی گری را همواره محافظت کرده و فرهنگ عاشورایی و زینبی را که به فرموده امام راحل (ره) مایه تداوم انقلاب است، ادامه دهیم که تا به حال ادامه داده‌ایم، از ریزش و توطئه و فتنه‌ای نهراسیم بر همه توطئه‌ها غلبه خواهیم کرد.

وی در پایان با تقدیر از زحمات غلامی مدیرکل سابق حفاظت و اطلاعات سازمان قضایی نیروهای مسلح، سید رضا شریف مدیرکل جدید حفاظات و اطلاعات این سازمان را فردی مناسب و انقلابی برای این جایگاه دانست و خاطرنشان کرد: حفاظت و اطلاعات سازمان قضایی نیروهای مسلح باید صد در صد انقلابی و ولایی باشد؛ همه را به یاری خودش بخواند تا بتواند در انجام وظایفش به نحو احسن عمل نماید.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *