کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رییس مركز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه:

دستگاه قضا اولین و بزرگترین سنگری است كه در مقابل نفوذ، فتنه و توطئه ها ایستاده است

29 مهر 1396 ساعت 13:55

حجت الاسلام و المسلمین خطیب گفت: دستگاه قضا اولین و بزرگترین سنگری است كه در مقابل نفوذ، فتنه و توطئه‌ها ایستاده و نه تنها در برابر همه توطئه‌ها مقاومت می‌کند، بلكه توانسته در همه زمان‌های مختلف بر این فتنه‌ها پیروز شود و بر آنها غلبه كند.


به گزارش جهان نیوز، حجت الاسلام و المسلمین سید اسماعیل خطیب رییس مركز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه در مراسم تكریم و معارفه مدیركل حفاظت و اطلاعات سازمان قضایی نیروهای مسلح كه صبح امروز در سالن غدیر این سازمان برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) و ایام اندوهبار اسارت اهلبیت(ع) اظهار کرد: امام سجاد(ع) و زینب کبری(س) با خطبه‌ها و افشاگریها و روضه خوانیها، حماسه حسینی را به یک حماسه جهانی و نهضت تبدیل کردند که در سراسر تاریخ برای همیشه ماندگار شد و حتی دوست و دشمن درباره آن سخن گفتند.

وی ادامه داد: امروز هم به گفته امام راحل(ره) منشاء این انقلاب عاشوراست و همین هیاتها و جلسات و محرم و صفر باعث پیدایش و به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی و نظام مقدس گردید و امروزه میبینیم همچون دوران گذشته این انقلاب و نظام مقدس بر اساس همان ایده‌ها و آرمانها و راه جهاد و شهادت توانسته است در مقابل تمام دشمنی‌ها، انحرافها و عملیات روانی و بسیج رسانههای دشمن ظفر یابد.

حجت الاسلام والمسلمین خطیب افزود: دشمن چه زمانی که دشمنی خود را با فتنه گروهک‌ها شروع کرد و این فتنه را با فتنه منافقان و بنی صدر ادامه داد و چه زمانی که این دشمنی را با جنگ تحمیلی، تحریم‌ها، تهاجم فرهنگی نهایتا با فتنه 88 به نظر خودش به کمال رساند، نتوانست اقدامی کند و در طول 40 سال انقلاب اسلامی با صبر، برنامه، جهاد، ولایتمداری، شهادت و حرکت بسیجی و جهادی در مقابل نظام سلطه و تمام توانمندی که دشمن علیه نظام به کار گرفته ایستادگی کرد و پیشرفت و ثبات خود را تضمین کرد.

وی تصریح کرد: این نظام بر اساس فرهنگ عاشورا برپا و با خون و شهادت بیمه شده است و با رهبری امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری هدایت شده و در در مقابل همه این دشمنی‌ها پیروز شده است؛ این در حالی است که دشمن در دشمنی خود هیچ کوتاهی نکرد و همه توان خود را در براندازی نظام به کار گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین خطیب اضافه کرد: در عرصه‌های مختلف دشمن در دشمنی خود از هیچ تلاشی فروگذار نکرده است؛ چه در فتنههایی که از بیرون تحمیل کرد و چه فتنه‌هایی در درون شکل گرفت که با بصیرت و هوشیاری مردم تمامی اینها با شکست روبرو شد. اکنون نیز پیروزی انقلاب و نظام و تداوم آن به همین بستگی دارد که ما بتوانیم این فرهنگ عاشورایی، زینبی و سیدالساجدینی را در میان خودمان، خانواده‌ها و نسل خود تداوم ببخشیم و برای همین است که هر روز دشمن به شکلی، تمام همّ و غمّش را برای مقابله با نظام به کار می‌گیرد؛ حال چه فتنه 88 باشد، چه شرایطی که برجام پیش آورد که بتواند به عنوان پسابرجام از آن استفاده کند و چه دشمنی‌هایی که با نفوذ در میان نظام و اقتصاد ما پیش آورد.

وی خاطرنشان کرد: برخی حوزه های اقتصاد ما با نفوذ افرادی به فساد کشیده شد و در کنار تحمیلی که بر این کشور شد، سبک زندگی، روش و منش‌ برخی افراد، وابستگی و گرایش به غرب پیدا کرد. امروز، جریاناتی تلاش می کنند که فساد را در کشور گسترش دهند ، مقام معظم رهبری این نفوذ را اقتصادی، سیاسی، امنیتی و فرهنگی دانستند و امروز با همین امر مواجهیم.

وی تصریح كرد: عدهای با ایجاد مجموعه‌هایی که فعالیتهای فرهنگی و آموزشی انجام میدهند، در جهت نفوذ و گسترش فرهنگ غربی در تلاش هستند که شاهد جدی آن سند ٢٠٣٠ و اسنادی است كه به نام توسعه پایدار به كشور وارد میشود.

حجت الاسلام و المسملمین خطیب با اشاره به توطئه‌های دشمن در بحث اقتصاد و تحریم به تبیین برنامه ریزی دشمن در رابطه با فشار به جمهوری اسلامی پرداخت و گفت: دشمن مدتها فکر می‌کرد می تواند با یک فشار خارجی این نظام را به زانو در بیاورد. وقتی مایوس و با شكست مواجه شد، به فعالیت‌ها و اقداماتی در درون نظام پرداخت و عده‌ای این توطئه را تئوریزه كرده و به عنوان فشار از پایین آن را در جامعه مطرح كردند.

وی خاطرنشان کرد: امروزه میبینید كه دشمن با یك تغییر رویه این دو اقدام را با هم تلفیق كرده، عوامل نفوذی آنها در داخل و دشمنی‌های آنها در خارج دست به دست هم داده و همراه و موازی با هم حرکتی را در جهت و بر علیه این نظام پیگیری میكنند كه این هماهنگی و همراهی را همگی به خوبی میبینیم که هر روز در حوزه‌هایی اعم از فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی به نحوی بروز پیدا می‌كند.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه به بیان مصادیقی در این زمینه پرداخت و گفت: دشمنان با دشمنی‌ها، ادامه تحریم‌ها و فشارها اقدامات خود را علیه جمهوری اسلامی ایران انجام میدهند و با استفاده از جاهلی مثل ترامپ و انداختن او به جان ایران، تلاش می‌كنند در این ثباتی که نظام پیدا کرده و نفوذی كه كشورمان در منطقه ایجاد کرده است، اخلال ایجاد کنند.

وی با اشاره به اذعان دشمنان به نفوذ ایران در جهان و منطقه تاکید کرد: دشمن تلاش می‌كرد و تمام توانش را به کار گرفت که بتواند نظام را در درون مرزهای خودش بر اندازد. سپس به اینجا رسید که آن را در مرزهای خودش محصور کند و امروز میبینید که عملا صدور این انقلاب و نظام، منطقه را فرا گرفته و كار به جایی رسیده كه خود دشمن این نظام و این جمهوری اسلامی را به عنوان یک ابرقدرت جهانی به رسمیت میشناسد و ترامپ به عنوان کسی که خود را در راس نظام سلطه میداند، میگوید که دشمنی با ایران هدف من است.

حجت الاسلام و المسلمین خطیب بیان داشت: در بحث برجام و قراردادهای برجام تمام قدرتمندان دنیا در یك طرف مینشینند و ایران را به یک طرف دعوت میکنند؛ ولی دشمن این عظمت را نمیتواند تحمل کند.

این مقام عالی قضایی با بیان اینکه سه مولفه اقتصاد، نفت و توانمندی جوانان سه عامل ثبات و قدرت و موفقیت جمهوری اسلامی ایران هستند، گفت: دشمن این سه مولفه را با تمام توان از بیرون با تحریم و از درون با فساد هدف قرار میدهد.

وی با اشاره به برنامه ریزی دشمن برای هدف قرار دادن نیروهای مسلح، افزود: دشمن اقتدار این نظام را مدیون نیروهای مسلح و اقتدار موشکی میداند؛ برای همین، تمام همّ و غمّ خود را بکار گرفته تا در جهت تضعیف نیرویهای مسلح قدم بردارد.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه با اشاره به حرکت سازمان یافته دشمن با روشهای مختلف برای تضعیف نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: ترامپ رسما و اروپاییها تلویحا وارد میدان شده و برای همین هم رییس جمهور فرانسه به راحتی میگوید ما در سفرمان به ایران، هدف را محدودسازی موشکی ، مذاکره منطقه‌ای و فشار علیه ایران قرار میدهیم.

وی خطاب به کارکنان حفاظت و اطلاعات سازمان قضایی نیروهای مسلح تاکید کرد: همه اینها نشان میدهد چیزی که شما از آن حفاظت و صیانت میکنید و مجموعهای که سلامت آن به نوع كارکرد شما بستگی دارد، مجموعه‌ای است كه دشمن را سرسختانه به عقب نشینی و شکستهای متعدد در منطقه و فضای جهانی وادار كرده است؛ بنابراین، باید نسبت به مسئولیتی كه بر عهده شماست، توجه داشته باشید.

حجت الاسلام و المسلمین خطیب، سازمان قضایی نیروهای مسلح را نهادی برخاسته از انقلاب دانست و با بیان اینکه یکی از الزامات این سازمان انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردن آن است، گفت: یک نهاد انقلابی اصلا نمیتواند در وجود خودش افرادی را ولو با تذکر تحمل كند كه نسبت به انقلاب، انقلابی گری و آنچه که به آرمانهای انقلاب و ولایت بستگی دارد اندكی خدشه داشته باشند.

وی با اشاره به این مطلب که جایگاه نیروهای مسلح به ارزشمندی است كه آنها در اقتدار نظام دارند، افزود: امروز میببنید دشمنیها از بیرون رسما و علنا متوجه نیروهای مسلح است که گویای این اقتدار است.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه به فرمودهای از امام علی (ع) اشاره و تاکید کرد: به فرموده این امام بزرگوار نیروهای مسلح دژهای محکمی برای مردم، عزت دین و زینت حکومت هستند که قوام نظام و مردم به آنها بستگی دارد و لذا صیانت، حقظ و ارتقای سلامت انها بستگی به كاركرد مجموعه سازمان قضایی نیروهای مسلح دارد.

وی تصریح کرد: طبیعتا باید نفوذ، تاثیرگذاری و اقدامات این مجموعه به نحوی باشد كه بتواند این سلامت را تضمین و ارتقاء بخشد.

حجت الاسلام و المسلمین خطیب در ادامه اظهاراتش به تلاشهای ناکام دشمن برای هجمه به قوه قضائیه اشاره کرد و گفت: دشمن تلاش میكند به هر شکلی قوه قضائیه را هدف قرار دهد؛ چراکه دستگاه قضا اولین و بزرگترین سنگری است كه در مقابل نفوذ، فتنه و توطئه ها ایستاده و نه تنها در برابر همه توطئه ها مقاومت میکند، بلكه توانسته در همه زمانهای مختلف بر این فتنهها پیروز شود و بر آنها غلبه كند.

وی با بیان اینکه با هوشیاری میتوانیم این فتنه دشمن را نیز به پیروزی دیگری تبدیل کنیم، یادآور شد: آنچه را كه امروز در فضای رسانهای می بینید، چه انچه كه در مورد زندانیان و حقوق بشر مطرح میکنند و چه فضاسازیهایی که در برخورد قوه قضاییه با فساد انجام میدهند و چه طعنهها و شایعات و اکاذیبی كه نسبت به رییس محترم قوه قضائیه یا نسبت به واحدهای زیرمجموعه و مرتبط با آن مطرح میكنند، تضعیف قوه قضائیه را به عنوان نهادی انقلابی هدف قرار داده است و هدف دیگری ندارد.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه تلاشهای دشمن برای تضعیف قوه قضائیه را داستان سرایی دشمنان خواند و گفت: این تلاشهای دشمن یک داستان سرایی است برای آنکه بتواند با یك فضای رسانهای و جوسازی شرایطی را به وجود بیاورد كه جایگاه قوه قضائیه و رییس قوه قضائیه را که با مواضع محکم و عالمانه و هوشیارانه و با بصیرت در برابر فتنه و نفوذ و فساد ایستادگی می كند، تضعیف نماید.

حجت الاسلام و المسلمین خطیب این قبیل هجمه ها به قوه قضائیه را مسبوق به سابقه دانست و گفت: نسبت به شهید بهشتی نیز هجمه هایی را وارد می كردند و كار به جایی رسید كه سخنرانی های ایشان را به هم می زدند و لذا این مسائل را مکرر دیده و تجربه کردهایم و این تجربیات باید اندوخته ای باشد كه بتوانیم با هوشمندی بر این توطئه ها پیروز شویم.

وی بیان داشت: دشمن کارامدی و سلامت مجموعه و نظام را هدف قرار داده؛ بنابراین اگر بتوانیم با برنامه و اراده ملی و ولایتمداری و دوری از هر شائبه‌ای که ما را از ولایت و ارزش ها جدا کند و حرکت مداوم در راه ولایت و شهادت، همیشه آماده فداكاری و جان نثاری باشیم، موفق و پیروز میشویم.

حجت الاسلام و المسلمین خطیب تصریح کرد: اگر روحیه انقلابی گری را همواره محافظت کرده و فرهنگ عاشورایی و زینبی را که به فرموده امام راحل (ره) مایه تداوم انقلاب است، ادامه دهیم که تا به حال ادامه داده‌ایم، از ریزش و توطئه و فتنه‌ای نهراسیم بر همه توطئه‌ها غلبه خواهیم کرد.

وی در پایان با تقدیر از زحمات غلامی مدیرکل سابق حفاظت و اطلاعات سازمان قضایی نیروهای مسلح، سید رضا شریف مدیرکل جدید حفاظات و اطلاعات این سازمان را فردی مناسب و انقلابی برای این جایگاه دانست و خاطرنشان کرد: حفاظت و اطلاعات سازمان قضایی نیروهای مسلح باید صد در صد انقلابی و ولایی باشد؛ همه را به یاری خودش بخواند تا بتواند در انجام وظایفش به نحو احسن عمل نماید.

منبع:میزان


کد مطلب: 559117

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/559117/دستگاه-قضا-اولین-بزرگترین-سنگری-مقابل-نفوذ-فتنه-توطئه-ایستاده

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com