جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
۴
آخرین حربه های کثیف برای حفظ برجام

وقتی در هر صورت باید با آمریکا بجنگیم!

شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۴
کد مطلب: 559094
معلوم نیست اصلاح طلبان چه تعریفی از قرارداد های بین المللی داردند که درباره برجام معتقدند که اگر به سمت آن نمی رفتیم جنگ میشد و اگر برجامی هم نباشد باز هم جنگ می شود. حال که اینک رئیس جمهور آمریکا دلش خواسته برجام را پاره کند و از این قرارداد جهانی – به قول اصلاح طلبان- خارج بشود اینبار که بهانه بیشتری برای جنگ خواهد داشت زیرا می تواند بگوید- همچنانکه همین اینک نیز مقامات آمریکایی می گویند- ایران به برجام پایبند نبوده و بنابراین ایرانی که به یک قرارداد بین المللی پایبند نبوده بیشتر از گذشته مستحق تنبیه – جنگ- است!
وقتی در هر صورت باید با آمریکا بجنگیم!
گروه سیاسی جهان نيوز: رسانه های اصلاح طلب که با دفاع های عجیب و غریب از برجام اینک خود در معرض بی اعتباری و سردرگمی هستند، تلاش می کنند آخرین حربه های نخ نما و تکراری را یکبار دیگر برای ادامه برجام  آنهم به هر قیمت ممکن بکار ببرند.

به گزارش جهان نيوز در همین راستا روزنامه شرق طی سرمقاله ای یکبار دیگر با حربه کثیف و دروغ "جنگ هراسی" تلاش کرده است که حفظ برجام به هر قیمتی را سبب جلوگیری از جنگ به نمایش گذاشته و توجیهه کند.

البته روزنامه  اصلاح طلب شرق، سرمقاله اش را با یک اعتراف سنگین آغاز می کند: "شاید روحانی انتظار چنین روزهایی را نداشت؛ انتظار روزهایی که تنها دستاوردش، برجام، در آستانه انحلال قرار گیرد. روزهای مذاکرات هسته‌ای با همه فرازونشیب‌هایش همچون ماه‌عسلی طولانی گذشت"
این یادداشت با اشاره به برجام می نویسد: قراردادی که اگر بسته نمی‌شد، احتمال وقوع بحران در منطقه جدی بود. روحانی شرایط دشواری پیش‌رو دارد؛ او ناگزیر است در کنار اتحاد، وحدت و وفاق ملی، از وعده‌ایی که به ملت داده، صیانت کند؛ پرهیز از جنگ. مردم انتظار دارند او همچون گذشته بر مذاکره و صلح پافشاری کند و در مسائل اقتصادی و سیاسی به وعده‌هایی که داده، عمل کند"

این در حالیست که اصلاح طلبان با همکاری برخی چهره های غرب زده در کشور تلاش گسترده ای را پیش از این برای به سرانجام رساندن برجام با این توجیهه که مذاکره با آمریکا علاوه بر آن که دشمنی آمریکا را کاهش میدهد سبب بهشت شدن ایران نیز خواهد شد، انجام دادند. آنها حتی ناجوانمردانه در افکار عمومی دمیدند که اگر به سمت مذاکره با آمریکا نرویم بهانه جنگ را به آنها خواهیم داد و باید برجام در سریع ترین زمان ممکن به تصویب برسد.

حال که برجام در پیش چشم اصلاح طلبان در حال نابودی است اینبار می گویند اگر برجام را با همه تحریم های مجدد امریکا و پاره شدن کامل آن توسط ترامپ، حفظ نکنیم باز هم جنگ در انتظار خواهد بود!

معلوم نیست اصلاح طلبان چه تعریفی از قرارداد های بین المللی داردند که درباره برجام معتقدند که اگر به سمت آن نمی رفتیم جنگ میشد و اگر برجامی هم نباشد باز هم جنگ می شود. حال که اینک رئیس جمهور آمریکا دلش خواسته برجام را پاره کند و از این قرارداد جهانی – به قول اصلاح طلبان- خارج بشود اینبار که بهانه بیشتری برای جنگ خواهد داشت زیرا می تواند بگوید- همچنانکه همین اینک نیز مقامات آمریکایی می گویند-  ایران به برجام پایبند نبوده و بنابراین ایرانی که به یک قرارداد بین المللی پایبند نبوده بیشتر از گذشته مستحق تنبیه – جنگ- است!

پس فایده قرارداد برجام چه بود؟ ضمن اینکه بعد از پاره شدن برجام نسخه اصلاح طلبان برای جلوگیری از جنگ چه خواهد بود؟ دوباره مذاکره با همان کشوری که برجام به عنوان یک قرارداد بین المللی و چند جانبه را پاره کرده است؟ ضمن اینکه اینبار آمریکا قدرت هسته ای و یکی از مهم ترین عوامل بازدارندگی شما را هم کند کرده است...

اما طبق استدلال های اصلاح طلبان در هر صورت آمریکا نهایتا به ایران حمله خواهد کرد! چون وقتی آمریکا در برجامی که به قول اصلاح طلبان مانع جنگ شده باقی نماند چه دلیلی برای آغاز نکردن جنگ برایش باقی می ماند؟

فرض مثال که این سلسله استدلال های ضعیف و غیر واقع اصلاح طلبان را بپذیریم، عاقلانه آن نخواهد بود که ناچارا باید به سمت بازدارندگی جنگی آمریکا از طریق افزایش قدرت دفاعی و علی الخصوص قدرت موشکی و اتکا به ظرفیت های درونی کشور برویم و برگردیم؟

پس بهتر نیست که اصلاح طلبان نیز به جای آسمان و ریسمان کردن کمک حالی برای افزایش قدرت داخلی باشند و نه گیج کردن بیشتر خود و حامیانشان.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اینها که اسمشان را اصلاح طلب گذاشته اید سرمایه های امریکا در ایرانند.
Iran, Islamic Republic of
کسانی که برجام را به ایران آوردند می دانستند که موضوع سایه جنگ دروغ بزرگی است.آنان می دانستند واگذاری موقعیت کشور به دولتی که 37سال با ایران دشمنی کرده یعنی باخت محض. برجام آوران می خواستند ایران را در جمع سرسپردگان امریکا قرار دهند و رفتار ایران را از نظر نظام سلطه به رفتاری نرمال تغییر دهند اما امریکا می خواهد قدم های بعدی را هم برای گرفتن استقلال ایران بردارد و البته برجام آوران و امریکا در این راه محکوم به شکست هستند.
جواد
Iran, Islamic Republic of
حجت برای همه تمام شده و هر کس به برجام 2 امیدوار باشه هم بی سواد سیاسیه هم در چشم مردم منفور و جایگاهی در پیش ملت ایران نخواهند داشت .
Iran, Islamic Republic of
کسی که تحت هر عنوان از برجام بعدی حرف بزند خائن به ایران است.