جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۶
۴۳
کلانتری رییس سازمان محیط زیست:

هاشمی عاشق آب بود و آخر هم با عشقش مُرد + تصویر

شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۹
کد مطلب: 559076
رئیس سازمان محیط زیست درباره درگذشت مرحوم هاشمی گفت: « آخر هم با عشقش مُرد. بغل عشقش فوت کرد.»
هاشمی عاشق آب بود و آخر هم با عشقش مُرد + تصویر
به گزارش جهان نيوز، عیسی کلانتری، رئیس جنجالی سازمان محیط زیست که پس از معصومه ابتکار به صندلی این سازمان تکیه زده است، تاکید ویژه‌ای بر مدیریت آب دارد. تمرکز وی بر روی منابع آبی کشور تا جایی است که وی دیگر موارد محیط زیستی مانند انقراض یوزپلنگ ایرانی را بسیار کم اهمیت دانسته و بیان کرده است: «آب را نباید قربانی مسأله جزیی چون یوزپلنگ کرد.» همین نوع اظهار نظرها موجب انتقاد فعالان محیط زیست شده و کارشناسان این عرصه بیان داشته‌اند که دوگانه آب و یوزپلنگ در سخنان رئیس محیط زیست از اساس بی‌معنی است.

تاکید و تمرکز کلانتری بر روی منابع آبی پر بیراه نیست اما کارشناسان مطرح می‌کنند کسی امروز حامی منابع آبی کشور شده و هر دم از آن سخن می‌گوید که خود پیش از این در مقام وزیر کشاورزی دوره‌های اول و دوم سازندگی و بخشی از دولت اصلاحات نقش اصلی در هدر رفت این سرمایه طبیعی داشته است. کارشناسان مطرح می‌کنند عملکرد کلانتری در زمان وزارتش و توسعه کشاورزی در حوزه دریاچه ارومیه به کاهش حق‌آبه این دریاچه و نهایتا خشکیدن تدریجی آن انجامید.

به گزارش مشرق، کلانتری چندی پیش گفته بود که « ما خودخواه‌ترین نسلی هستیم که در طول ٧ هزار سال در این سرزمین زیسته است اگر هر دشمنی در این سرزمین حاکم می‌شد این رفتار را با منابع طبیعی انجام نمی داد باید بپذیریم یوزپلنگ ایرانی هم مثل بسیاری از گونه‌های از بین رفته، محکوم به نابودی است.»
 

اینک وی در خصوص سدسازی دردوران سازندگی و عشق مرحوم هاشمی رفسنجانی به آب و منابع آبی کشور با هفته نامه مثلث سخن گفته که این اظهارات بسیار قابل تامل است.

کلانتری در خصوص آخرین ملاقات خود با هاشمی رفسنجانی گفت: « البته من هرازگاهی می‌رفتم، هر دو ماهی یک‌بار، ماهی یک‌بار. ایشان علاقه داشت که من در مسائل فنی به‌خصوص در زمینه آب و کشاورزی و محیط‌زیست هر دوماه یک‌بار گزارش دهم. به خوزستان رفته بودم و در بازگشت در مورد مسائل زیست محیطی خوزستان و مسائل آب ‌ گزارشی خدمت‌شان دادم و این آخرین دیدار ما بود.»

رئیس سازمان محیط زیست درباره علاقه رئیس دولت سازندگی بیان داشت:‌« واقعا عاشق آب بود. عشق زیادی و افراطی به آب داشت.»

وی در پاسخ به این سئوال که علاقه مرحوم هاشمی به آب به چه معنا بود، افزود:‌« آب به مفهوم کلی‌اش. چون بزرگ‌شده کویر بود، قدر آب را خیلی می‌دانست. من سه، چهار بار دیدم وقتی برای افتتاح سد می‌رفت و انفجار آب را می‌دید، ناخودآگاه با دیدن آب گریه می‌کرد. عشق عجیبی به آب داشت.برای همین به سدسازی هم علاقه داشت.

کلانتری در خصوص برخی اشتباهات سدسازی در دوران سازندگی که باعث هدررفت بیشتر آب شد گفت:‌« به سدسازی علاقه داشت، منتها ایشان کارشناس هیدرولوژی و آب نبود. ایشان علاقه داشت که آب‌های کشور مهار و استفاده شود. اگر اشتباهاتی هم در یک سری سیاست‌ها شده بود مربوط به کارشناسان بود و نه ایشان. منتها به‌دنبال این بود که یک قطره آب هدر نرود.»

رئیس سازمان محیط زیست در انتهای این بخش از سخنانش درباره درگذشت مرحوم هاشمی گفت: « آخر هم با عشقش مُرد. بغل عشقش فوت کرد.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


کاظمی
Iran, Islamic Republic of
مردم خودشان در مورد سواد این آقایان قضاوت کنند! این چه جور صحبت کردن است، اصلاح طلب ها با وجود چنین دوستانی نیازی به دشمن ندارند!
همین فرد قبلاً مصاحبه کرده بود و زیان های محصولات کشاورزی تراریخته را از ریشه انکار کرده بود!!!
Iran, Islamic Republic of
لابد شهدای عزیز شیمیایی ما هم عاشق مواد شیمیایی بودن و بالاخره با گاز اونا شهید شدن!!!! بعضی ها پیر میشن چرا حرفهاشون خنده دار میشه!
Iran, Islamic Republic of
من کاری به جناح چپ وراست ندارم اصل ولایت مقام معظم رهبری درحال حاضر هست خداوند رحمت کند امام (ره) ومرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی مردم مازندران علی الخصوص منطقه ساری ودوراطاف آن کشاورزان به ایشان بدهکار هستند ایشان با درست نمودن سد شهید رجائی سلیمان تنگه کشاورزی مازندران را نجات دادند ایشان بودند که الان کشاورزان کشت دو مرحله ای می کنند
Iran, Islamic Republic of
سلام
برادر بزرگوار پولهاي حاصل از فروش نفت ومنابع ديگر بايد صرف سدسازي وتوسعه بخش كشاورزي شود اين از بديهيات واصول ابتدايي كشورداري مي باشد شما بايد بجاي يك سدچندين سد داشته باشيد شما بايد در بخشهاي ديگر كشور كمبود آب نداشته باشيد
اينكه شما قدرداني مي كنيد خيلي خوب وبجاست خصلت ايراني ومردم ايران قدرشناسي مي باشد ولي بدانيد من وشما الان نبايد در كشوري زندگي كنين كه به قول آقايان نرخ بيكاري 30درصد باشد و.......................
لطفا انتظارات خودرااز كشور بزرگ وعظيم وقدرتمند مثل ايران بالاببريد
موفق باشيد
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز این نداشتن کمبود آب باید از کجا بیاید؟ هر اقلیم توان طبیعی مشخصی دارد. همه اش به مسئولان و مدیران انتقاد نکنیم (اگرچه بسیاری از کارهایشان انتقاد دارد). مسئله اصلی این است که اقلیم ایران (و بسیاری از کشورها توان پاسخگویی به جمعیت دهها میلیون نفری را ندارد). قبل از هرچیز باید این موضوع را در نظر بگیریم و مدام از مسئولین طلبکار نباشیم.
Iran, Islamic Republic of
چطور اقلیم دبی و کویت جوابگو هست ولی اینجا نیست
Iran, Islamic Republic of
چرا به مسئولین ربطی نداره؟

مسئولان ترکیه و افغانستان سرچشمه رودهایی که از کوههای داخل مرزهاشون هست را با زدن سد؛ به روی ایران بستن و اینا زبون دیپلماسی ندارن که اعتراض کنن یا مذاکره درست و درمون انجام بدن و مانع این تضییع حق بشن.

بعدم ادعا دارن با قدرتهای بزررررررگ!! مذاکره کردن و برجام رو بستن به ریش ملت که حالا بهشون بخندن...
Iran, Islamic Republic of
والا فعلا که به مدد علاقه افراطی ایشان به سدسازی، دچار مشکلات محیط زیست شده ایم!!
خدا بیامرزد
Iran, Islamic Republic of
واقعا سطح فکر و کلام این مسئول چقدر پایینه!
« آخر هم با عشقش مُرد. بغل عشقش فوت کرد.»!!!

خدا به داد ملت برسه

هردم از باغ روحانی، بَری میرسد!
اونم چه بَری!!!
Iran, Islamic Republic of
درست کرد ولی با چه قیمتی؟
شریف
Iran, Islamic Republic of
سلام .من خودم همشهری شمام و بچه مازندران اولا این سد مال 30 سال پیشه و کشت دو مرحله ای برای 8 تا 10 سال اخیره و به دولتی هم ربط نداره . در اثز فشار اقتصادی و ازمون و خطای عده ای کشاورز و نتیجه گیری انها مردم به کشت دوم روی اوردند. اکثریت هم از حوزه ابریزدیگری غیر از سد شهید رجایی اب میگیرند.
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
دقیقا درست گفتید. فقط مردم ساری به ایشان بدهکار بودند که با رای بالا به همفکران او در انتخابات ادای دین کردند. سد شهید رجایی به نفع مردم ساری بوده نه شهرهای دیگر استان مازندران. در استان مازندران حدود 25 رود پرآب داریم که با مهار آب آنها می توان در کشاورزی استان انقلابی ایجاد نمود که متاسفانه انجام نشد
Iran, Islamic Republic of
سلام
ما، مدیون خدا، و مردان و زنان مؤمنیم، نه مسؤولین. اون ها اگر کاری کردند، انجام وظیفه کردند. مدیون بودن و دوست داشتن، فقط تابع میزان نزدیکی فرد به خدا، باید باشد که هاشمی رفسنجانی، نزدیک نبودند و حب دنیا، آنچنان در دلش رسوخ کرده بود که مست قدرت بود.
ایشان، نزد دوستان خدا، جایگاهی ندارد، حتی اگر هزار سد زده باشد. شما مازندرانی گرامی هم مراقب باش که در قیامت، با همانی که دوست داری محشور میشوی و مثل محبوبت، جزا داده میشوی.
هدی
بازم خدا رحمتش کنه یه کار مثبت برا شمالیها کرد وخدا خیر به شما بده که بدون جناح وخط بازی واقعیت رو گفتین
Iran, Islamic Republic of
شما نگرفتید؛
کسی که سد زده اما ظلم کرده و به حکومت اسلامی ضربه هم زده، دعای رحمت نداره. چون یا تأیید اون فرده، یا بی تفاوتی به عمل اون فرده، یا سنگین تر دونستن کفه سدزنی از عدالت و اسلام هست. که هیچکدوم، درست نیست.
هدی
بله تا آخر نظرات رو نخونده بودم و کلا نظرمثبتی در مورد هاشمی و خانواده اش ندارم و از همون اول انقلاب با اصل نظام وانقلاب مشکل داشته و دارند.
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
عاشق آب بود ولی چرا در آب استخر فرح پهلوی مُرد؟
آیا عاشق استخر هم بود؟
آیا عاشق استخر شاهانه و اشرافی بود؟
Iran, Islamic Republic of
هنوز كينه ات از انسان مرده هم بر نميداري ؟ چرا ساير مسئولين در همان استخر شنا ميكنند حرفي نميزني؟ الله اكبر ،مثل اينكه قبر و قيامت را كامل فراموش كرده اي و الا اينگونه اظهار نظر نمي كردي!
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز!
کینه ای از مرده ای در کار نیست، بلکه موضوع این است که فردی بواسطه جایگاه خود مسیر انقلاب اسلامی و سیره معصومین که ساده زیستی مسئولین بود را برعکس کرد و موجب ایجاد فاصله بین مردم و مسئولین شده است!
آیا اگر ایشان و سایر مسئولین نباید از سیره معصومین که توسط امام خمینی و مقام معظم رهبری نیز اجرا شده است، پیروی می کردند؟
عبرت
Iran, Islamic Republic of
علمای زاهد و بصیری چون حضرات آیات عظام بهجت ، مشکینی ،بهاءالدینی و خوشبخت و ....ارتحالی با عزت و معنوی و ملکوتی و کس یمثل ...
آیا خدا در این مرگ ها عبرت نگذاشته.مفهمو عاقبت بخیری چیست؟!
امیدواریم نوچگان ... مواظب باشند در ...شکار ماموران قبض روح نشوند که فاجعه است!
Iran, Islamic Republic of
پس بخاطر همین عشق به آب بوده که روز عاشورا هم اسکی روی آب در سد لتیان رو ترک نمی کردند بزرگوار.
Iran, Islamic Republic of
چه عشقی انهم در استخر فرح
Iran, Islamic Republic of
آخرش عشقش قاتل جانش شد!
Iran, Islamic Republic of
امان از كينه شتري!
Iran, Islamic Republic of
اکبر تا می توانست زیر ابی می رفت !!!!!
Iran, Islamic Republic of
بله بقدری عاشق اب بود که در زمان موشک باران های تهران به اتفاق خانواده برای حفظ جانشان به کنار سدلتیان می رفتند و در انجا به شنا و جت اسکی سواری و اسکی روی اب می پرداخت .
Iran, Islamic Republic of
اخر سر استخر و سونا و جکوزی (کاخ سعداباد) جان اکبر را گرفت .
Iran, Islamic Republic of
کاخ سعداباد به هیچ کس وفا نکرد !!!!!! اکبر هم جانش را توی کاخ داد .
Iran, Islamic Republic of
کاخ به هیچ کس وفا نکرد . اکبر هم توی کاخ مرد .
Iran, Islamic Republic of
بله آن هم در استخر فرح پهلوی!
ر
Iran, Islamic Republic of
من آدم سیاسی نیستم اما می دانم که کوبیدن مردان بزرگ کار حمقا است
Iran, Islamic Republic of
مردانی بزرگند که تا پایان عمر، در راه راست ثابت قدم باشند. نه اینکه اشرافی و شاهانه برخورد و زندگی و مدیریت کنند. آنهم وقتی که مردم در فشار معیشت جنگ و بعد از جنگ هستند...
نه اینکه مردم عادی و شهید داده را بیل به دست و جلنبر توصیف کنند...
نه اینکه خانواده و فرزندانش و خودش در بزرگترین فتنه علیه نظام اسلامی و مملکت امام زمان؛ نقش اول داشته باشند و خون به دل رهبر و مردم کنند...

ملت ما مردان بزرگ را می شناسد و فریب فتنه گران را نمی خورد.
اصغر
Iran, Islamic Republic of
پس بنابراین فرعون هم که کناررودنیل زندگی می کردودرنیل غرق شدومردعاشق آب بود
Iran, Islamic Republic of
عیسی ما هم دوست داریم ولی از این امکانات برخوردار نیستیم تو هم مواظب باش که راه اخرت خیلی سخت است
Iran, Islamic Republic of
اگر این حرف شما درست باشد خیلی بد میشه آخه خیلی از دولت مردان ما عاشق غرب هستند و ممکنه آخرش در آغوش غرب بمیرند...
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
از كجا فهميدي دولتمردان ما عاشق غربند نكنه از اينكه فرزندان و فك و فاميل نكبت شون را با پول مردم مي فرستند ينگه دنيا براي تحصيل فهميدي ناقلا ها !!!!!!؟
Iran, Islamic Republic of
عاشق آب بود یا عاشق استخر شاهنشاهی؟!
Iran, Islamic Republic of
منم عاشق آبم، میشه بزارن هروقت دلم خواست مفتی برم استخر فرح؟؟؟؟
استخر فرح مصادره شده و جزو اموال عمومیه؛ مال همه است.
منم حق دارم برم اونجا شنا؟؟؟
بد آموزی
Iran, Islamic Republic of
نه که نمیشه!...بد آموزی داره! منحرف میشی!
بجرم تعدی به حقوق بشر و استخر فرح مجازات با طناب آب سرد میشی ها!
پس برو بدون دردسر زندگیتو ادامه بده!
"مامور عذاب"
Iran, Islamic Republic of
این خاندان فقط بفکر خودشان و کاخ نشینی بوده و هستند .
خیاوی
Iran, Islamic Republic of
خداوند انشاله یه روزی بیاره که کشورمون ازدست اون خاندان عاشق اب که کشورمون رو خراب کردن خلاص بفرماید - آمین یاربا العالمین
Iran, Islamic Republic of
هاشمی تمام نگاهش به دنیای مادی بود . بطوریکه حتی 2خط وصیت نامه ننوشت و فکر می کرد همیشه زنده است واز این کاخ ها استفاده می کند .
هدی
واقعا؟؟؟ وصیت نامه نداشت چند وقت پیش که میگفتند وصیت نامه ایشون گم شده