سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰
۱

شیوع 20 درصدی آرتروز زانو در جامعه ایرانی

جمعه ۲۸ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۱۰
کد مطلب: 558960
چهارمین سمپوزیوم تازه‌های آرتروز زانو به همت انجمن طب فیزیکی و توانبخشی ایران و واحد توسعه پژوهش‌های بالینی بیمارستان شهید مدرس برگزار شد.
شیوع 20 درصدی آرتروز زانو در جامعه ایرانی
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، چهارمین سمپوزیوم تازه‌های آرتروز زانو به همت انجمن طب فیزیکی و توانبخشی ایران و واحد توسعه پژوهش‌های بالینی بیمارستان شهید مدرس در تاریخ 28 مهرماه سال جاری در سالن آمفی تئاتر بیمارستان شهید مدرس تهران با حضور 300 نفر از اساتید ،متخصصین و دستیاران تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی و پزشکان عمومی برگزار شد.

سید احمد رئیس السادات دبیر انجمن طب فیزیکی، توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران با اشاره به شیوع 20درصدی آرتروز زانو در جامعه ایرانی عنوان کرد: پیشگیری و درمان آرتروز نیاز به آموزش بیماران جهت اصلاح شیوه زندگی دارد.

وی افزود: باتوجه به عدم وجود درمان قطعی و دائمی در آرترو، توضیه به کاهش وزنف فعالیت فیزیکی مناسب و ورزش درمانی و به کارگیری طب فیزیکی در کنترل درد از مهمترین روش‌های پیشگیری و مدیریت درمان در این بیماران به شمار می رود.

وی در ادامه گفت: این سمپوزیوم با مشارکت اساتید رشته‌های مختلف ارتوپدی، طب فیزیکی و توانبخشی، روماتولوژی و بر اساس آخرین دستاوردهای علمی در زمینه پیشگیری، تشخیص و درمان آرتروز زانو برگزار خواهد شد.
وی تصریح کرد: این سمپوزیوم دارای 5 امتیاز بازآموزی جهت پزشکان عمومی، متخصصین طب فیزیکی و توانبخشی است و به صورت رایگان برگزار شد.

این عضو هیات علمی بیمارستان شهید مدرس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بیان کرد: اپیدمیولوژی و بار بیماری، عوامل خطر و روش‌های پیشگیری از آرتروز، اصول بیومکانیک، روش‌های تصویر برداری، اندیکاسیون‌های جراحی، درمان‌های دارویی مرسوم، توانبخشی مبتنی بر شواهد، لیزر درمانی، طب سوزنی، کاربرد کفش، کفی و وسایل کمک حرکتی و درمان‌های نوین شامل تزریق پلاسمای غنی از فاکتور رشد (PRGF)، پلاسمای غنی از پلاکت (PRP)، ازن درمانی ، به کارگیری تزریق سم بوتولینیوم و آموزش سونوگرافی مفاصل با تاکید بر تزریقات تحت هدایت سونوگرافی در اداره آرتروز از جمله مباحثی است که در این سمپوزیوم به آنها پرداخته شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خوب برای جلوگیری از ان باید چه کرد