پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
دبیر شورای عالی دندانپزشکان ایران:

مراقبت‌های پس از کاشت «ایمپلنت» را جدی بگیرید

جمعه ۲۸ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۰۷
کد مطلب: 558959
دبیر شورای عالی دندانپزشکان ایران گفت: 700 نوع میکروب و باکتری در محیط دهان وجود دارد که برخی از آنها مفید و برخی دیگر حالت تخریبی دارند که توصیه می‌شود افراد پس از کاشت ایمپلنت مراقبت‌های بهداشتی را انجام دهند.
مراقبت‌های پس از کاشت «ایمپلنت» را جدی بگیرید
به گزارش جهان نيوز، عبدالجواد رحیم‌پور دبیر شورای عالی دندانپزشکان ایران در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، در خصوص روش‌های مراقبتی برای افرادی که ایمپلنت انجام داده‌اند توضیح داد: معمولاً از روش درمانی کاشت ایمپلنت برای نواحی از فک استفاده می‌شود که دندان این ناحیه افتاده باشد که با توجه به شرایط بیمار نحوه کاشت ایمپلنت متفاوت است.

وی تصریح کرد: معمولاً توجه به مواردی چون دیابت، پوکی استخوان، سالمندی و ... از جمله مواردی است که باید توسط پزشک متخصص قبل از انجام ایمپلنت در نظر گرفته شود. همچنین توصیه می‌شود به بیماران کاشت ایمپلنت را توسط پزشکانی انجام دهند که از تجربه بالا برخوردار بوده و دوره‌های تخصصی این جراحی را دیده باشند. 

رحیم‌پور گفت: نگهداری از ایمپلنت کاشته شده بسیار مهم است و از آنجایی که 700 نوع میکروب و باکتری در محیط دهان وجود دارد و تعدادی از آنها مفید و تعدادی دیگر حالت تخریبی دارند توصیه می‌شود افراد پس از کاشت ایمپلنت مراقبت‌های بهداشتی را انجام دهند زیرا رعایت نکردن بهداشت موجب عفونت ناحیه خواهد شد.

دبیر شورای عالی دندانپزشکان ایران ادامه داد: ماندن غذا در بین دندان‌ها و همچنین ناحیه کاشت ایمپلنت می‌تواند باعث عفونت محل شده و برای فرد مشکلات زیادی را ایجاد کند. 

وی در پایان، گفت: مسواک زدن پس از هر وعده غذایی، استفاده از نخ دندان و جرم‌گیری به موقع از جمله موارد مهمی هستند که این افراد باید رعایت کنند همچنین برای نگهداری از ایمپلنت از روش‌های رادیوتراپی و  Xray استفاده می‌شود که پزشک می‌تواند با انجام این روش‌ها میزان تحلیل استخوان‌ها را بررسی کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *