جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

فقط ۱.۵درصداز معتادان کشور کارتن خواب هستند

جمعه ۲۸ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۵۸
کد مطلب: 558899
رئیس جمعیت احیای انسانی(کنگره ۶۰) با بیان اینکه جامعه معتادان را فقط کارتن خوابها تشکیل نمی‌دهند، گفت: فقط ۱.۵ درصد از معتادان جزوه کارتن خوابها هستند.
فقط ۱.۵درصداز معتادان کشور کارتن خواب هستند
به گزارش جهان نيوز، حسین دژاکام امروز در همایش فرهنگی و ورزشی جمعیت احیای انسانی (کنگره60) در پارک طالقانی تهران اظهار کرد: جامعه معتادان کشور را فقط کارتن خوابها تشکیل نمی‌دهند بلکه تنها 1.5 درصد از معتادان، کارتن‌ خوابها هستند.
وی اعتیاد را بیماری مرموزی دانست و ادامه داد: ترک مواد مخدر شامل مراحل مختلفی از جمله فیزیولوژی درمانی است و تنها به خارج شدن سم و مواد از بدن بر نمی‌گردد بلکه باید درمانها مرحله به مرحله پیش برود.
رئیس کنگره 60 با اشاره به فعالیتهای این سازمان مردم نهاد توضیح داد: این کنگره هم اکنون با 200  پزشک متخصص درمانگر اعتیاد در سراسر کشور همکاری و هماهنگی دارد.
50 هزار نفر درمانگران اعتیاد از کنگره 60 هستند
پرویز افشار؛ سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز در این همایش اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار به دست آمده  بیش از 50 هزار نفر از درمانگران اعتیاد کشور عضو کنگره 60 بوده و 10 هزار نفر نیز تحت درمان برنامه‌های این کنگره در استانهای مختلف کشور هستند.
وی افزود: حدود دو هفته بعد از اربعین، جلسه ویژه با پزشکان و کلینیکهای درمان که همکار کنگره 60 هستند را برگزار خواهیم کرد و تلاش داریم تا در این جلسه حمایتهای لازم را بعد از شنیدن مشکلات آنها داشته باشیم.
همچنین در این نشست برخی کارشناسان و پزشکان راهکارهای مراحل ترک اعتیاد و درمان را برای مسئولان ذیربط توضیح دادند.
بازدید از فعالیتهای ورزشی صدها تن از معتادان بهبود یافته بخش پایانی این همایش بود.

منبع:تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *