جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

زندگی نامه شهیدسلطانی

پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۲۹
کد مطلب: 558831
گوشه ای از زندگی نامه شهید سلطانی از شهدای هشت سال دفاع مقدس را دراینجا بخوانید.
زندگی نامه شهیدسلطانی
به گزارش جهان نيوز، شهید عباس سلطانی در سال 1329 در شهرستان ارومیه به دنیا آمد. دوران طفولیت خود را در میان اهالی مستضعف روستا پشت سر گذاشت و دوران تحصیلات خود را تا سوم راهنمایی در همان روستا مشغول تحصیل شد سپس در هنرستان کشاورزی ارومیه مشغول به تحصیل شد و بعداز اخذ دیپلم در رشته راه و ساختمان موفق به دریافت مدرک فوق دیپلم شد.
در سال 1347 ازدواج کرد که ثمره آن 4 فرزند پسر است. شهید برای تامین امرار و معاش خانواده در یک شرکت نقشه کشی مشغول به کار شد. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به جهاد سازندگی رفت و دو سال آنجا فعالیت داشت تا اینکه نهاد مقدس سپاه پاسداران تاسیس شد و در سپاه پاسداران هشترود با سمت فرمانده سپاه پاسداران انجام وظیفه کرد. سرانجام در تاریخ 61/1/1 در عملیات پاکسازی سرو در پی درگیری با افراد حزب منحله دموکرات به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
فرازی ازوصیت نامه شهید سلطانی
من پیامی که به خانواده شهدا دارم این است که برادران و خواهران از هیچ چیز ناراحت نشوید، این شهیدانی که در راه خدا داده ایم همیشه زنده هستند و همیشه به اعمال ما نظاره می کنند و زیر نظر دارند و نباید بگذاریم خون آنان هدر برود و پایمال شود.
طوری رفتار و اخلاق نشان دهیم که از ما راضی باشند و اما اگر کسانی بخواهند خون شهیدان را پایمال کنند به طوری که امام گفتند گردان های انقلابی به دادگاه های انقلابی اطلاع دهندو نگذاریم این شهیدان از ما ناراضی شوند. انشاء ا... راه شهیدان را ادامه می دهیم.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *