پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
یک فرمانده ناجا:

در برقراری نظم رضایتمندی زائران اربعین مهم است

پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۲۳
کد مطلب: 558829
فرمانده یگان دوم یگان های ویژه نیروی انتظامی از آمادگی نیروهای این یگان در برقراری نظم و امنیت مراسم اربعین خبر داد و گفت : رضایتمندی زائران اباعبدالله الحسین(ع) از اولویت های برنامه این یگان در اجتماع عظیم اربعین حسینی(ع) است.
در برقراری نظم رضایتمندی زائران اربعین مهم است
به گزارش جهان نيوز، سردار محمد طراقیه در جمع فرماندهان و مسئولان این یگان با اشاره به اقدامات وسیع همه سازمان ها و نهادهای خدمت رسان به ویژه قرارگاه ظفر یگان های ویژه ناجا در مراسم اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) گفت: قرارگاه ظفر با ابلاغ دستورالعمل ویژه مراسم اربعین حسینی و مکاتبات و پیگیری های مناسب با مقامات کشوری، سازمان ها و موسسات دولتی و خصوصی درگیر در این مراسم، همچنین ایجاد هماهنگی لازم برای وحدت رویه در ارائه خدمات رفاهی در مسیرهای منتهی به مرز از طریق ایجاد ایستگاه های صلواتی و نظارت پلیس، اقدام کرده است.
فرمانده یگان دوم حضرت موسی بن جعفر(ع) افزود: مجموعه فرماندهی این یگان با بهره گیری از همه ظرفیت های موجود و تجربیات سال های گذشته در قالب سیستم یکپارچه خدمت رسانی سعی در تسهیل و رفاه هرچه بیشتر برای زائران مراسم اربعین حسینی(ع) دارد.
وی همچنین با اشاره به اهمیت حضور نیروهای مردمی و ولایت مدار یگان های ویژه در مرز مهران که یکی از مرزهای پر تردد کشور است، گفت: با توجه به تجربیات حضور نیروها در خدمت رسانی و مردم یاری که از ماموریت های ذاتی است، رضایتمندی زائران اباعبدالله الحسین(ع) از اولویت های برنامه یگان ویژه در برگزاری مراسم اربعین است که امیدواریم با کمک و همیاری خود زائران این امر محقق شود.
اربعین مصادف با 20 صفر چهلمین روز شهادت امام سوم شیعیان جهان در سال 61 هجری قمری در صحرای کربلا است. «جابر بن عبدالله انصاری» صحابی برجسته حضرت محمد(ص) یکی از نخستین افرادی است که مزار حسین بن علی را زیارت کرد.
زیارت اربعین از اعمال مهم و ویژه مسلمانان است و هر ساله شیعیان زیادی به صورت پیاده و سواره به سوی کربلا برای زیارت مزار امام حسین (ع) عزیمت می کنند، این سنت از قدیم الایام در میان مسلمانان مرسوم بوده است. میلیون ها عاشق و شیدا از روزها قبل در تدارک سفر به کربلا و زیارت مزار سرور و سالار شهیدان هستند. شمار زایران کربلا در سال های اخیر رشد چشمگیری داشته و به یکی از بزرگترین اجتماع مسلمانان جهان تبدیل شده است.
راهپیمایی اربعین حسینی(ع) نماد وحدت مسلمان جهان است چرا که در این روز همه مسلمانان از سراسر جهان به سمت کربلا در حرکت هستند.
یک گروه از زایران حرم امام حسین از 60 روز پیش با پای پیدا از مشهد مقدس عازم کربلا هستند.

منبع:ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *