جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
سردار مومنی خبر داد

گام بلند پلیس برای کنترل فاصله بین خودروها

پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۲۴
کد مطلب: 558802
جانشین فرمانده ناجا گفت: سامانه های هوشمند باعث تغییر رفتار رانندگان می شود و با دوربین های نسل جدید امکان کنترل فاصله بین خودروها فراهم شده است.
گام بلند پلیس برای کنترل فاصله بین خودروها
به گزارش جهان نيوز، سردار اسكندر مومنی، جانشین فرمانده انتظامی ناجا در مراسم اختتامیه شانزدهمین نمایشگاه تجهیزات پلیسی، امنیتی و ایمنی (ایپاس ٢٠١٧) اظهار كرد: موضوع امنیت در همه جوامع به عنوان یك بستر و زیر ساخت مطرح می شود و همانطور كه در جامع نیاز به هوا و اكسیژن است به امنیت هم نیاز است. 
وی افزود: امنیت مقدمه ای برای پیشرفت و حیات یك جامعه است.
 سردار مومنی عنوان كرد: نمایشگاه ایپاس ویژگی های بارزی از جمله حمایت از تولید و اقتصاد ملی داراست؛ راه پیشرفت یك كشور در عرصه امنیت و اقتصاد ملی است.
جانشین رئیس پلیس كشور بیان كرد: امروز بدون تحهیزات و امكانات و توسعه فناوری نمی توان امنیت را برقرار كرد. امروز نمی توان جوانع را با تكنیک های دیروز پیش برد؛ استفاده از فناوری های جدید یك ضرورت اجتناب ناپذیر است.
وی گفت: سرعت در كار و دقت و صحت و درستی در عمل باعث تامین امنیت می شود؛ با توجه به بیچیده شدن جوامع امكان اداره جوامع با تكنولوژی و فناوری گذشته وجود ندارد.
سردار مومنی اذعان كرد: هیچ كس برتر از قانون نیست در نیروی انتظامی برخلاف سایر دستگاه ها كلمه پلیس هم به مجموعه و هم به فرد اطلاق می شود و این بدان معناست كه پلیس یك مجموعه به شمار می رود و می تواند تخلف را كنترل كند.
جانشین فرمانده انتظامی ناجا عنوان كرد: در هر جا که سامانه های هوشمند نصب كردیم در روزهای اولیه ١١ درصد خودرو های عبوری تخلف می كردند و در ماه های بعد این عدد به ٥ و بعد از ٢ سال این عدد به یك درصد می رسید. رفتار رانندگان با نصب سامانه های هوشمند تغییر می كند.
وی گفت: هر سال شاهد رشد كمی و كیفی نمایشگاه ایپاس هستیم امسال بیش از ٣٥٠ شركت از ٢٨ كشور در این نمایشگاه حضور داشتند.
سردار مومنی افزود: پیشرفت تكنولوژی و فناوری آنقدر بازار دارد كه هر چه قدر خدمات جدید ارائه بدهیم باز هم نیاز است.
جانشین فرمانده انتظامی كشور بیان كرد: تقاضا برای تكنولوژی جدید در جامعه وجود دارد. شركت هایی می توانند موفق باشند كه ایده های جدید ارائه دهند.
وی با اشاره به  کنترل فاصله بین خودروها با دوربین های هوشمند گفت: هر تخلفی را نمی توان توسط نیروهای پلیس كنترل كرد و سامانه های هوشمند این امكان را فراهم می كند تا تخلفاتی را همچون رعایت فاصله طولی وسائل نقلیه كنترل شود.
سردار مومنی در پایان اذعان كرد: شركت كنندگان در پایان این نمایشگاه می توانند غرفه سال آینده خود را انتخاب و ثبت كنند.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *