چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
۲

طرفداری ماکرون از ایران در آژانس بین‌المللی اتمی

پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۱۱
کد مطلب: 558796
رئیس‌جمهور فرانسه به رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی توصیه کرد از پایبندی کامل به تمام ابعاد توافق هسته‌ای اطمینان حاصل کند.
طرفداری ماکرون از ایران در آژانس بین‌المللی اتمی
به گزارش جهان نيوز، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه روز پنج‌شنبه از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواست با دقت بر برنامه هسته‌ای ایران نظارت کند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، ماکرون امروز در کاخ الیزه میزبان «یوکیا آمانو» مدیر کل آژانس بود. بنا بر اعلام دفتر ریاست‌جمهوری فرانسه، وی در این دیدار به آمانو «توصیه کرد که از پایبندی دقیق به همه ابعاد توافق هسته‌ای اطمینان حاصل کند.»

در توافق هسته‌ای که سال ۲۰۱۵ میان ایران و گروه موسوم به ۱+۵ به دست آمد، آژانس به عنوان مسئول راستی‌آزمایی پایبندی ایران به بندهای هسته‌ای توافق معرفی شده است.

این نهاد تاکنون در ۸ گزارش مختلف پایبندی ایران به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را تائید کرده است. کشورهای اروپایی با استناد به این گزارش‌ها تأکید دارند که توافق هسته‌ای در محدود کردن برنامه ایران موفق بوده و واشنگتن نباید این توافق را بر هم بزند.

منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اکبر
Iran, Islamic Republic of
صحبت های ماکرون کجاش طرفداری از ایرانه ؟ او به آژانس میگه مواظب ایران باش با دقت مسائل هسته ای ایران را زیر نظر داشته باش . تحریف سخنان او چه سودی برای ایران دارد ؟
Iran, Islamic Republic of
این شروع برجام 2 است. زیرا با موشک ایران مخالفند و به دنبال بهانه در برجام 1 میگردند,