جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۷
۲۸

بتن‌ریزی قلب راکتور اراک نتیجه خیانت جاسوس هسته‌ای بود

چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۰۰
کد مطلب: 558673
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی با اشاره به مفتوح بودن پرونده جاسوسی دری اصفهانی، بتن‌ریزی و نابودی رآکتور آب سنگین اراک را نتیجه جاسوسی این عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای عنوان کرد.
بتن‌ریزی قلب راکتور اراک نتیجه خیانت جاسوس هسته‌ای بود
به گزارش جهان نيوز، ابوالفضل حسن‌بیگی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی در خصوص جزئیات حضور جاسوس در تیم هسته‌ای عنوان کرد: دری اصفهانی دارای اطلاعات ذی‌قیمتی در طول مذاکرات بوده است و این اطلاعات را به واسطه جایگاهی که داشته و همچنین جلساتی که می‌رفته به دست آورده بود و از سویی در طول تاریخ 13 ساله مذاکرات هسته‌ای وی اطلاعات و خبرهای موثقی که هم خود داشته و هم از کانال‌های دیگر تهیه می‌کرده است در اختیار طرف مقابل گذاشته است.

نماینده مردم دامغان در مجلس ضمن بیان اینکه سطح جاسوسی دری اصفهانی توسط قوه قضائیه بررسی شده است عنوان کرد: پرونده جاسوسی از تیم مذاکره‌کننده همچنان مفتوح است و همچنان قوه قضائیه در حال پیگیری سطح جاسوسی از تیم مذاکره‌کننده است.

تاخیر در مذاکرات و کسب امتیازات بیشتر آمریکا نتیجه جاسوسی‌ها بود
حسن‌بیگی در ادامه گفت: دری اصفهانی در طول مذاکرات اطلاعاتی را از این سمت برای آمریکایی‌ها می‌برده است و آنها بر اساس این اطلاعاتی که به دست می‌آمده است هم مذاکرات را به تأخیر می‌کشاندند و هم امتیازات بیشتری از تیم هسته‌ای گرفته بودند.

وی افزود: به عنوان مثال یکی از نکاتی که بسیار حساس بود قلب رآکتور اراک بود و می‌توانستیم تنها آن را پلمب کنیم اما جاسوسی‌هایی که در تیم هسته‌ای شده و اطلاعاتی که از این سمت به طرف مقابل درز پیدا کرده در نهایت منجر به از بین رفتن قلب رآکتور اراک شده است.

نماینده مردم دامغان در مجلس با بیان اینکه یکی از کسانی که همواره به جمهوری اسلامی خیانت کرده است همین جاسوس هسته‌ای با گزارش‌های خود بوده است تصریح کرد: پیش از مذاکرات و در طول مذاکرات هم عده دیگری جاسوس اطلاعات داخلی کشور را اعم از نیازها و نقاط ضعف کشور به آمریکا داده و از این طریق تحریم‌های هوشمندی علیه ایران وضع شده بود.

جاسوسی‌ها صدای روسیه را هم درآورد
حسن بیگی با بیان اینکه جاسوسان هسته‌ای دست آمریکایی‌ها را برای مذاکره به صورت دائم پر می‌کردند گفت: هرجا تیم هسته‌ای در جمع‌های خود به اسنادی دست پیدا می‌کردند که بر اساس آن اطلاعات امتیازات کمتری بدهند و یا موفقیت‌های بیشتری کسب کنند، متاسفانه در هنگام مذاکره شرایط تغییر می‌کرد و با اطلاعات به روزی که در اختیار آنها قرار گرفته بود خواسته‌های طرف غربی از مذاکرات بیشتر شده بود.

وی تصریح کرد: در مواردی که شورای امنیت و سازمان ملل تعهد می‌کردند قطعنامه‌هایی را علیه ایران صادر کنند حتی کشوری مانند روسیه که به دنبال کمک کردن به ایران بود از جاسوسی‌ها و درز پیدا کردن اخبار ناراحت شده و دستشان برای کمک به ایران خالی می‌شد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه جرم جاسوسی در همه کشورها بالاست عنوان کرد: در ایران ضعف قانونی وجود دارد و گروه‌ها و احزاب با سیاسی کردن یک موضوع به دنبال پایمال کردن حقوق مردم هستند و به همین خاطر برخی از احزاب سیاسی در مقابل این جاسوسی‌ها سکوت و یا حتی در جایی از آنها دفاع می‌کنند.
نماینده مردم دامغان در ادامه گفت: انگلیس و آمریکا تاکنون با مغشوش کردن افکار عمومی به دنبال کم جلوه دادن کار این جاسوسان در تیم هسته‌ای هستند اما حقیقت این است که عمق جاسوسی از تیم هسته‌ای زیاد بوده؛ این جاسوسان خود را بسیار ارزان فروختند و عوایدی ناچیزی در قبال اطلاعاتی که داده‌اند به دست آورده‌اند.

دری اصفهانی در حال فرار از کشور دستگیر شد
حسن‌بیگی در ادامه گفت: به آقایان جاسوس در تیم هسته‌ای قول‌هایی مبنی بر حضور در جایگاه‌های بالا در آمریکا و درآمد‌های زیاد داده شده بود که تجربه در موارد قبل ثابت کرده بالاترین جایگاهی که به جاسوسان داده‌اند، ریاست یک پمپ بنزین بوده است! دری اصفهانی در مسیر خروج از کشور دستگیر شده و نتوانسته است به وعده‌هایی که داده بودند دست پیدا کند.

برخی با حمایت از جاسوسان حقوق ملت را پایمال می‌کنند
وی با بیان اینکه تعدادی از جاسوسان هسته‌ای دستگیر و تعدادی دیگر فراری هستند گفت: برخی از این جاسوسان به دنبال موقعیت در آمریکا، برخی به دنبال خوش‌خدمتی برای کسب مدرک دکتری از آن کشورها و برخی دیگر هم به دنبال نابود کردن حکومت هستند که البته این جاسوسان با انگیزه‌های مختلفی برای آمریکا اطلاعات برده‌اند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی در پایان تصریح کرد: این پرونده همچنان مفتوح است و بررسی‌ها نشان می‌دهد برخی به صورت خواسته و برخی به صورت ناخواسته در دام وی افتاده‌اند یعنی برخی از مسئولان پشت پرده‌های این جاسوسی را نمی‌دانسته اما برخی می‌دانستند اما طمع زیاد مانع از رسوا کردن آنها شده است.
مرجع : دانا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حامد
Iran, Islamic Republic of
آقای قاضی القضات
فقط اعدام این پست فطرت میتواند دل ملت را آرام کند.
Iran, Islamic Republic of
محاکمه علنی این افعی بهتر است تا پشت پرده خودش رو روشن کند
Iran, Islamic Republic of
این جاسوس فقط در چارچوب مذاکرات جاسوسی کرده.
حقیقت اینه که تیم مذاکره می توانست مقاومت کند چرا نکرد؟؟؟!!
همه می دانند که ظریف گفته هرجا که می خواستیم مقاومت کنیم برادر روحانی _که الان فساد مالی اش رو شده_ به شانه من میزد و می گفت چیزی نگو. قبول کن بره. از طرف رئیس جمهور نیامده بود که سرخه ای صحبت کنه بلکه آمده بود "به هر قیمتی" توافق کنه.
به نظر من حسین فریدون باید مورد بازجویی قرار بگیره.
علی
Iran, Islamic Republic of
اطمینان داشته باش اگر جاسوس بود اعدام می شد اینا همش اتهامات سیاسی هست
Iran, Islamic Republic of
بعضی گفته های نماینده محترم جالب است:
«حتی کشوری مانند روسیه که به دنبال کمک کردن به ایران بود از جاسوسی‌ها و درز پیدا کردن اخبار ناراحت شده و دستشان برای کمک به ایران خالی می‌شد.»
خوانندگان محترم نظرشان درباره رویکرد یک نماینده مجلس نسبت به یک کشور بیگانه (با سابقه ای تاریخی که از آن سراغ داریم) چیست؟ برادر من کدام کمک؟! کدام کشک؟! کدام پشم؟! هر کس به دنبال منافع ملی خودشه، اتفاقاً اونا از خداشون بوده که ایران موضعش هی ضعیف تر بشه تا بتونن برای انعقاد قرارداد امتیازات بیشتری طلب کنن.
Iran, Islamic Republic of
در تعامل همه دنبال منافع خودشون هستند ،اینکه از روز هم روشن تره ،منتهی یه کشور مثل امریکا فقط نفع نمیخواد ،ریشه کن کردن ملت ما رو میخواد.به نظرت این دوتا یکی میشوند؟!
اصغر
Iran, Islamic Republic of
به خدا همه اینها را اعدام کنید تا درس عبرتی برای دیگران بشه
Turkmenistan
این آقا با این خیانت بهتر بود به حبس ابد محکوم میشد . ضمنا آن کسانی که در وزارت اطلاعات به کشور خیانت کردند نیز اعدام شوند .
Iran, Islamic Republic of
تاسف برای علوی وزیر اطلاعات و دولت. امروز هر نه نه قمری میداند که این مسائل با جاسوس درست می شود
Iran, Islamic Republic of
یعنی شما با وزیر اطلاعات که در این مورد نظر تخصصی ارائه داده است، اینطور برخورد می کنی؟!
Iran, Islamic Republic of
بدون شک حکم پنج سال زندان بعلت وجود فساد زنجیره ایست ! و الا تعداد اعدامیها بالا میرفت !!
Iran, Islamic Republic of
جرم این اشخاص در صورت احراز اعدام و السلام
Iran, Islamic Republic of
وقتی کسی پا منافع ملت و کشور خود بایستد و خطوط قرمز امنیت ملی را حفط کند! یک جاسوس نه! صد جاسوس هم نمی تواند کمکی به دشمن بکند چون قدرت حرف اول و آخر را می زند! وقتی رئیس جمهور خزانه رو خالی و صندوق ارزی را بی چیز آنهم شب مذاکره اعلام می کند! دیگر چیزی برای جاسوس نمی ماند! همه این داستانها فقط توجیهی برای ناکارآمدی دولت و تیم مذاکره کننده است> یعنی تیم نمی داند که خطوط قرمز و فرامین رهبری را باید رعایت می کرد!؟
منتظر
Iran, Islamic Republic of
بالاترین خیانت را در حقمردم مجلسی میکند که با وجود تمامی فسادها، ازبین بردن تاسیسات هسته ای برای رضایتقاتلان شهدا،ذلیل کردن ملت ،قرار دادن جاسوس در مذاکرات،سپردن سرمایه گذاریهایکشور به گرگان فرانسوی،بستن قراردادهای ننگین نفتی در ادامه کرسنت،مجوز واردات به کالاهای بیگناه وبه تعطیلی یا بهتربگویم ،نابودی کشاندن تولیدات داخلی،تحمیق مردم با اراءه آمارهای دورغ به مردم و.......توسطاین دولت ،باآن همراهی میکند سخنان این آقای نماینده نیز نوعی تحمیق ملت برای دور ساختن توجه ملت به اصل مصاءب است!!!
Iran, Islamic Republic of
باید این جاسوس کثافت را اعدام کرد وکسانی را که معرف او بو دن به مردم معرفی کرد و انها را مجازات کنن
Iran, Islamic Republic of
همین؟!
پس با وزیر ... اطلاعات چه باید کرد؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
از نظر حقوقی وقتی برای کسی دادگاه حکم صادر کرده است یعنی تمام . اینکه یک نفر به عنوان نماینده مجلس بیاید اتهام هایی واهی یا حتی واقعی به کسی که قاضی برایش رای صادر کرده ، بزند خود به عینه مستوجب عقوبت است اما فعلا در مملکت ما هرکسی تریبون دارد هرچه دل تنگش می خواهد می گوید البته فقط به یک طرف و یک طیف سیاسی و مصونیت دارد .اینکه ایشان می فرمایند بتن ریزی نتیجه سعایت جاسوسان بوده است خنده دار است چراکه این کار به تائید بالاترین مقامات ایران رسیده است .
Iran, Islamic Republic of
بالا ترین مقامات فقط تا رئیس جمهور هست چون رهبری گفتند تا قبل از اطمینان از حرکتهای و تعهدات طرف مقابل، هیچ حرکت یکجانبه ای را انجام ندین. در مورد راکتور هم صراحتا فرمودند تا وضعیت جایگزین و سازنده ها و قراردادش و خلاصه اطمینان از وضع بعدیش حاصل نشده بتن نریزند که متاسفانه گوش رئیس جمهور ی چون روحانی، شنوای این دلسوزیها نبود که نبود و الان هم نیست
کاظم
Iran, Islamic Republic of
این اقا جایوس بوده به درک. چه کسی اورا به تیم مذاکره کننده راه داده.؟
Iran, Islamic Republic of
یک نفر که در امور مالی است نمی تواند اینهمه توانایی داشته باشد. لطفا دنبال بقیه جاسوسهایی که قرار داد را معیوب بستند بگردید
Iran, Islamic Republic of
حد اقل جرم جاسوسی اعدام است چرا دری با این همه اتهام وخیانت فقط به 5سال زندان محکوم شده وچرا وزیر اصلی ترین سازمان اطلاعاتی کشور با صراحت اعلام می نماید او جاسوسی نکرده است؟
Iran, Islamic Republic of
چرا نظر دهندها احساسی نظر میدهند احتمالا جرمش کم بوده که به پنج سال محکوم شده یعنی قاضی پارتی بازی کرده. استغفار
حق جو
Iran, Islamic Republic of
جاسوسها دو جانبه عمل ميكنند از يكطرف اطلاعات را به دشمن ميدهند و از طرف ثاني منويات دشمن را در قالب همكار و مشاور به تيم مذاكره كننده القاميكنند لذا جرمشان خيلي بالاست و مجازات زندان باعث ترغيب خيانتكاران به تكرار جاسوسي ميشود بنابراين كمترين مجازات اين افراد اعدام است البته معمولا لابي دوستان قدرتمندشان باعث عدم صدور مجازات واقعي ميشود .
یکی
Iran, Islamic Republic of
این بابا اگه خیلی خیانت کرده بود که 5سال محکوم نمیشد.
پس یا اینهایی که دارید میگید پایه درستی نداره یا دادگاه ما به هر دلیل نخواسته یا نتونسته حکم درست و صادر کنه. که باز هم بنده به عنوان یک شهروند بینه ای مشاهده نمی‌کنم که قوه قضائیه محذوریتی داشته در صدور حکم.
پس علی الحساب برداشتم این است که ظاهرا ایشون کار عظمایی انجام نداده است و من تردید دارم این قدری که برخی دارند بزرگ می‌کنند بوده باشه.
Iran, Islamic Republic of
لصفاً سوابق شغلی و مدیریتی جاسوس را از ابتدای انقلاب تا کنون برای مردم بنویسید .
ضمناً بفرمایید چرا جرم جاسوسی ایشان چند سال بعد از مذاکرات هسته ای مشخص شده ؟ مگر نظارت دائمی بر چنین هیأتی نیست ؟ و چرا جزییات اتهامات جاسوسی ایشان به جای مراجع قضایی بایستی از لسان سایر مراجع شنیده شود ؟ میزان خسارت ریالی جاسوسی وی چقدر بوده است ؟
naser
Iran, Islamic Republic of
باید به جناب رئیس جمهور و تیم مذاکره کننده که علی رغم تذکر کتبی نمایندگان وقت در این خصوص، بی احتاطی کردند مدال ... اعطا بشه تا دامنشان از از...در امان بمونه.
Iran, Islamic Republic of
درست‌خوندم؟۱۳سال‌؟اطلاعات‌کجا بود؟بعد‌از‌این‌همه‌سال‌
بازم‌تونست‌توی‌تیم‌مذاکره‌کننده‌باشه‌و‌شما‌نفهمیدید؟بابا‌ایوالله
.حالا‌۵سال‌حبس؟حتما‌با‌ال‌سی‌دی‌و‌اینترنت؟...
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
اگر جاسوس هست چرا اعدام نمی شود .
چرا در دولت های غرب گدا همیشه نفوذی وجاسوس زیاد پیدا میشه .
اگر جنگ نیز در دست غربگراها بود الآن در اشغال بودیم .