شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

ادامه تنش‌ها بر سر جدایی کاتالونیا از اسپانیا

چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۶
کد مطلب: 558496
رهبران کاتالونیا در برابر درخواست دولت مرکزی اسپانیا برای لغو اعلام استقلال تسلیم نشدند تا بحران در روابط کاتالونیا و مادرید همچنان ادامه داشته باشد.
ادامه تنش‌ها بر سر جدایی کاتالونیا از اسپانیا
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم به نقل از رویترز، کاتالونیا روز سه شنبه حاضر نشد تا درخواست دولت اسپانیا برای لغو اعلام استقلال را قبول کند.

دولت محلی کاتالونیا با ضرب الاجل ماریانو راخوی نخست وزیر اسپانیا برای لغو اعلام استقلال مخالفت کرده است.
در حالی که دولت اسپانیا تا دوشنبه به رهبر کاتالونیا فرصت داده بود تا موضع رسمی و شفاف خود در قبال اعلام استقلال از اسپانیا را اعلام کند ولی پویگدمونت با ارسال نامه‌ای برای ماریانو راخوی نخست وزیر اسپانیا اشاره‌ای به موضع صریح خود در این خصوص نکرده است.

این اقدام می تواند زمینه لازم برای کنترل و اداره مستقیم ایالت کاتالونیا توسط دولت مرکزی اسپانیا را فراهم کند.جوردی تورول سخنگوی دولت کاتالونیا در این باره گفت: تسلیم شدن در برابر درخواست دولت مرکزی اسپانیا، سناریوی این دولت نخواهد بود. روز پنجشنبه نیز ما چیز متفاوتی نسبت به آنچه که دوشنبه گفته ایم، اعلام نخواهیم کرد.

رهبر کاتالونیا در نامه به نخست وزیر اسپانیا بر آمادگی خود برای مذاکره بر سر استقلال این منطقه تاکید کرده است.دادگاه عالی اسپانیا رهبران 2 سازمان بزرگ جدایی طلب کاتالونیا را زندانی کرده است.

این نخستین بازداشت مقام های ارشد کاتالونیا پس از برگزاری همه پرسی استقلال در اول اکتبر به شمار می رود. دادستان های اسپانیا بر این باورند که رهبران این دو سازمان بزرگ جدایی طلب، نقش مهمی در سازماندهی و برگزاری این همه پرسی داشته اند.

رافائل کاتالا وزیر دادگستری اسپانیا در واکنش به مخالفت رهبر کاتالونیا با بازداشت این دو نفر، تاکید کرد: زندانی شدن رهبران گروه های جدایی طلب به هیچ وجه سیاسی نبوده و یک مساله کاملا قضایی است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *