سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۶
۱۵

حاج آقای قرائتی بزرگ بودند و با این عذرخواهی بزرگتر شدند

سه شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۵۶
کد مطلب: 558402
البته از حاج آقای قرائتی که دهه هاست با منبر گرم و شیرین خود، چند نسل از ایرانیان را با بیانی ساده و صمیمی با معارف قرآن آشنا می کنند، انتظاری جز این نمی رفت که به آن چه خود درس می دهد، عامل باشد.
حاج آقای قرائتی بزرگ بودند و با این عذرخواهی بزرگتر شدند
به گزارش جهان نيوز به نقل از مشرق، روز گذشته کلیپی از اظهارات حجت الاسلام قرائتی در فضای تلگرامی منشتر شد، فیلمی که ماحصلش تعجب همه دوستداران و حامیان حاج آقای قرائتی بود و همه منتظر بودند ایشان به واسطه اخلاق حسنه ای که دارند، بابت این ماجرا توضیحاتی ارائه کنند و حتی از آقایی که در فیلم به او اشاره می‌شود، عذرخواهی کنند.

امروز در خبرها آمده است که حاج آقای قرائتی، این معلم دوست داشتنی برنامه ۴۰ ساله «درس‌هایی از قرآن»، آن طور که از بزرگواری چون او انتظار می رفت، در پیامی از بابت تندی کلام خود که در جلسه مورد نظر با «مرد دوربینی» معروف و بی آزار همه این سال (آقای حسین نمازی) ها انجام دادند، عذر خواستند. عزت الله ضرغامی، رییس سابق رسانه ملی، که از دوستان جناب قرائتی است، امروز در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی نوشت:
 
" کاملا معلوم بود که خود ایشان از این مسئله بسیار ناراحت هستند.
دلیل عصبانیت‌شان را در آن برنامه برای من توضیح دادند ولی تصریح کردند که از رفتار خود پشیمان هستند.
گفتند که ما فقط چهارده معصوم داریم و همه ممکن است خطا و اشتباه کنند. آقای قرائتی از خدا و جناب آقای نمازی و هر کس دیگری که به هر دلیلی از ایشان ناراحتی به دل دارد عذرخواهی کردند.
احتمالا با آقای دوربینی ملاقات می کنند و خبرش را هم منتشر می کنند."


البته از حاج آقای قرائتی که دهه هاست با نفس گرم و منبر شیرین خود، چند نسل از ایرانیان را با بیانی ساده و صمیمی با عمق معارف قرآن آشنا می کنند، انتظاری جز این نمی رفت، و ایشان با این عذرخواهی نشان داد که خود در عامل بودن به درس هایی که به مخاطبان می دهد پیشگام است و از پذیرش اشتباه و عذرخواهی از بابت آن ابایی ندارد. شاید این عذرخواهی یک منبری معروف و معتبر چون حاج آقا قرائتی، درسی بزرگ برای مسوولان ما باشد که پذیرش اشتباه، هم در جبران خطا شرط لازم است و هم در پیشگیری از سوء استفاده از اشتباه و تبعات بعدی و جانبی آن. آقای قرائتی، مثل هر انسان دیگری غیر از ۱۴ معصوم، بعد از ۴۰ سال اجرای برنامه «درس هایی از قرآن» در سیمای جمهوری اسلامی می تواند اشتباه هم کند و تبعات آن شاید در بدترین حالت شکستن دل یک انسان دیگر باشد. اما مسوولین مملکتی که مصادر امور را در اختیار دارند، گاه با تصمیم های اشتباه خود زندگی هزاران و میلیون ها انسان را تحت الشعاع قرار می دهند و قطعا پذیرش اشتباه و سعی در توقف و جبران آن از سوی ایشان، بسیار مهم تر و حیاتی تر از عذرخواهی معلمی چون حاج آقا قرائتی است که آن هم به جای خود باید صورت بگیرد و گرفته است.

ختم کلام این که قرائتی با تصمیم به عذرخواهی و تلاش برای جبران، تنها بر شان و اعتبار خود افزود و نشان داد که چرا بعد از ۴۰ سال همچنان منبر او در تلویزیون این اندازه گرم، گیرا و اثرگذار است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حسن
Iran, Islamic Republic of
آقای قرائتی حق بزرگی به گردن مردم نسل قبلی وجدید دارد ، ایشان نقش ارزنده ای درهدایت ماداشته ودارد ، درس هائی ازقرآن - اقامه نماز _ ستاد زکوه _ نهض سوادآموزی - تفسیرنور وووووووووو..... خداوند سلامتی به این عزیز انقلاب عطافرماید .
Iran, Islamic Republic of
افرین به اقای قرائتی
افشین
Iran, Islamic Republic of
آقای قراعتی با نزدیک به چهل سال حضور مداوم در صدا و سیما خودش برای ما آقای دوربینی است اما از نوع مثبت و فایده دارش .همیشه. شنیده ام که ایشان یک میکرفون جلوشون هست و متکلم الوحده است و بدون آنکه منتقدی داشته باشه یکطرفه هر چه دلش بخواد میگه و خیلی ها میگن ایشان در نهضت سواد آموزی اصلا ...و لی با اینکارش که جلوی دوربین آمد و از آقای دوربینی بابت اشتباهش معذرت خواهی کرد باعث شد طرفدارهای ایشان دو چندان شاد شوند کاشکی همه مسولین کشور از ایشان یاد میگرفتند و از بابت اشتباهات فاحشی که انجام میدهند از مردم معذرت خواهی مبکردند رفتار ایشان درس بزرگی بود برای مسولین کشوری و لشگری ما
United States
حاج آقا قرائنی من بعنوان یک خارج نشین شما را از صمیم قلب دوست دارم و تمام برنامه ای شما را سعی میکنم ببینم. شما کارتان بی دلیل نبوده ولی عذر خواهیتان عزت شما را دو چندان کرد. خداوند شما را برای ما نگه دارد.
Iran, Islamic Republic of
خدا حفظ کنه این عالم بزرگوار و متخلق به آنچه میگوید را
Iran, Islamic Republic of
اگر براي جناب حاج آقاي قرائتي امكان داره در يكي از درس هايي با قرآن اين آقاي دوربيني را ببره بالا پيش خودش تا قشنگ تخليه شه و خوشش بياد .
آکنده
سلام. خسته نباشید.
درست است که حاج آقا قرائتی از فرط خستگی چنین اشتباهی را مرتکب شد که البته با عذرخواهی به موقع تا حدی جبران نمود ولی بدتر از آن اشتباه شاید اشتباهی بود که دست اندرکاران پخش آن برنامه انجام دادند و آن این است که چون برنامه زنده نبود میتوانستند این قسمت را رتوش کرده و پخش نکنند حال اگر آقای قرائتی حرفی زده بود یا رفتاری کرده بود که با مذاق برخی ناخوش بود مطمئنا آن را انعکاس نمی دادند ولی با بی توجهی تمام این کار را کردند در اصل دست اندرکاران این برنامه باید از خدا و آقایان قرائتی و دوربینی معذرت خواهی کنند.
Iran, Islamic Republic of
نکته مهم و بجایی بود
Iran, Islamic Republic of
درود بر شما
Iran, Islamic Republic of
برید دعا به جان فضای مجازی بکنید وگرنه همین عذر خواهی خشک و خالی را هم نمی کرد ، ولی درستش این است دل آن رنجیده خاطر را بدست بیاورد
Iran, Islamic Republic of
نکند شماعلم غیب داری که چنین میگی . باشناختی که من ازاین بزرگواردارم اگرفضای مجازی هم پخش نمیکرد ایشان عذرخواهی مینمود .
رحیم
Iran, Islamic Republic of
خب نفس عذرخواهی ایشان خیلی خوب هست و ان شاالله دیگران هم یاد بگیرند. البته این قدر آسمون ریسمون بافتن لازم نبود. یادتان باشد وزیر بهداشت هم بابت اشتباهشان در برخورد با فرماندار یکی از شهرها عذر خواهی کرد ولی شما فکر نمی کنم این قدر به آن خبر پرداخته باشی. خیلی غلو نکنید خواهشاً. عذرخواهی حاج آقای قرائتی هم خیلی کار شاقی نبوده کما این که برخوردشون با آقای دوربینی خیلی مساله مهمی نبوده که این قدر رسانه ها و سایت ها بولد کردن. ایشون هم انسانی معمولی و غیر معصوم هستند و ما هم در موقعیت ایشون اگه می بودیم ممکن بود همین رفتار رو داشته باشیم. در ماجرای اشتباه آقای طالب زاده در مصاحبه با اون مجری نیمه لخت هم ماست مالی کرده بودید و هزار توجیه از زبان ایشون تراشیده بودید که بماند... مسیر میانه روی خیلی خوبه. این رو از منی که مخاطب دائمی شما هستم قبول کنید. البته فکر نکنم پیامم رو منتشر کنید ولی خب کمی فکر کنید رو حرف بنده
حمید
Iran, Islamic Republic of
با سلام
عزیزان جهان نیوز
مطمئن باشید این کار جناب قرائتی خالی از لطف نیستچرا
1. به همه رده بالائی ها نشان داد کی می توان به صراحت انسان نسبت به عملکرد خودش درقبال دیگران عذرخواهیکند.
2.نمونه اش انتخابات امسال بود که جناب روحانی پس از کسب آرا در جلوی دوربین ودرحضور رسانه های خارجی وداخلی اعلام نمود که مردم به خشونت رای نمی دهند.
3.البته کار آقای نمازی چندان قابل قبول نبوده ونیست چرا که خود ایشان دریک برنامه ای صراحتن بیان داشتن که از مردم می خواهم که کار بنده را ادامه بدهند.
4.امیدوارم این کار باعث بشه که جناب آقای نمازی نسبت به حضور درجلوی دوربین تجدیدنظر داشته باشد.
کارگرزاده
Iran, Islamic Republic of
یک معلم خوب ، یک معلم اخلاق ،یک انسان با تقوی؛نه درکلام که در کردار هم معلم است؛ همانطور که خودشان فرمودن ایشان معصوم که نیست؛ خطایی ازش سر زد ودر مقابل از خدا، این اقا، همه آنهایی که در آن جلسه حضور داشتند و.... عذر خواهی کرد ؛ انشاالله درسی باشد برای دیگر بزرگان این مملکت که بجای عذر از خطاها ، از رانتها، دزدیها، پرداختهای نجومی و........ هنوز طلبکار هم میشوند.
خیاوی
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه برخی روحانیون ما خودشون رو ازمردم بالاتر میبینن درحالیکه رهبر مملکت انقدر متواضعه