چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۲
۱۰

نوبخت: چرا عده‌ای گرا می‌دهند منابع مالی کم داریم؟/ چه کسی می‌گفت «خزانه خالیست»!

سه شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۴۸
کد مطلب: 558392
رئیس سازمان برنامه و بودجه به تازگی انتقادی را مطرح کرده است که به نظر می‌رسد مخاطب اول آن شخص رئیس‌جمهور باشد.
نوبخت: چرا عده‌ای گرا می‌دهند منابع مالی کم داریم؟/ چه کسی می‌گفت «خزانه خالیست»!
به گزارش جهان نيوز، محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت و رئیس سازمان برنامه و بودجه به تازگی در نشست خبری خود گفته است: 
«من از کسانی که با دولت مخالفت‌هایی دارند تقاضا می‌کنم در حال حاضر وحدت را در کشور به نمایش بگذارند و مدام نگویند که منابع مالی ما برای اداره کشور کم است. کسانی که بیرون از مرزها نشسته‌اند اگر ببینند که ما وضعیت اقتصادی خوبی نداریم و منابع مالی در اختیارمان کافی نیست در اقداماتشان جری‌تر می‌شوند...چرا عده‌ای در داخل کشور می‌خواهند گرا بدهند که منابع مالی کم داریم؟ ما منابع مالی داریم و با همان هم می‌توانیم به توسعه کشور بپردازیم.»

نوبخت، منتقدان دولت و تمام مردم ایران اما حکماً نیک به یاد دارند که رئیس‌جمهور روحانی در اوان آغاز به کار دولت خود عبارت «خزانه خالیست» را به کار برد.

او حتی در ابتدای دولت دوم خود نیز طی سخنانی در هنگام دفاع از وزرای پیشنهادی‌اش گفت: «من می‌گفتم خزانه خالی تحویل گرفتیم ولی دیدیم صندوق‌ها هم خالی بود»

صد البته ما می‌دانیم که نوبخت قصدی برای کنایه زدن به رئیس خود یعنی آقای روحانی نداشته است اما این گذشته است که آقای روحانی و معاریف دولت و اصلاحات را رها نمی‌کند.

گذشته‌ای که البته مردم ایران در همان روزها هم می‌دانستند که حرف‌های آقای روحانی با انگیزه‌های مختلفی گفته می‌شود و حقیقت هم ندارد چون کشور دارد بدون سختی اداره می‌شود، شاهد قحطی و تعطیلی بانک‌ها نیستیم و این حجم سیاه‌نمایی از اقتصاد ایران صرفاً به این دلیل است که جای بیشتری برای برجام باز شود.

با تمام این اوضاع اما نظام اسلامی و مردم از آن روزهای تلخ و از آن حجم سیاه‌نمایی‌ها عبور کردند و کار را به جایی رساندند که حالا خود اعتدالیون در حال پس گرفتن دانه به دانه‌ی مواضع سابق خود هستند و بصورت غیر حضوری ابراز عذرخواهی می‌کنند.

ولی اینکه تاریخ و آیندگان هم این عذرخواهی را بپذیرند و از بابت کند شدن سرعت پیشرفت کشور، جری‌تر شدن دشمن و آسیب‌هایی ولو کوچک که دامن کشور را در مقطعی گرفت، مسببین حادثه را عفو کنند؛ مسئله دیگریست...
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خوب اون موقع خالی بود حالا نیست
Iran, Islamic Republic of
عزیز دلان. خوب آثار آنرا هم برای مردم عیان کنند
Iran, Islamic Republic of
خوب اون موقع خالی بود حالا نیست
معلم
Iran, Islamic Republic of
بسیار خوب اگه خالی نیست خوب حق و حقوق مردم را بدهید ، مطالبات گندمکاران ، حق التدریس و حق الزحمه امتحانات معلمان و ..... هزاران طلب دیگر .
United States
...برای ایشان و رئیسان کنتور نداره.
افشین
Iran, Islamic Republic of
چون هر کسی بر اریکه قدرت خیمه میزند همه چی را فقط برای خود و حزب خود میخواهد و جالبتر آنکه کسی نیست بر کار آنها نظارت داشته باشد از روز اول اگه قوه قضاییه شجاعت داشت و محاکمه های ابن اختلاس گران را علنی برگذار میکرد و هی در فکر رفتن آبروی اینو آن نبود کار الان به اینجا کشیده نمیشد از ماست که بر ماست حاضرا آبروی نظام با این رفتار و اعمالشان برود ولی آبروی چند اشغال مال مردم خور در پیش دیگر مردمان رفته نشود وفقط با پرویی میگوید بله مال بودجه نداریم
Iran, Islamic Republic of
یادشان رفته روحانی خودش گرا داد که خزانه خالی است حالا سخنگوی روحانی اعتراض می کنه که چرا گرا میدهید اقا رئیست گرا داد چرا به دیگران ایراد می گیری ایراد از خودتان است
خیلی جالبه خودشان گرا می دهند خودشان هم اعتراض می کنند که چرا گرا می هید
از این همه چیز می بیینیم دروغ دزدی اختلاس فریب مردم رئیس گل می زنند یکی دیگه چرا گل زدید
واقعا عجیبه خیلی عجیبه که دولتی با مردم خودش اینطور می کنه
حمید
خب کاری نداره شما زحمت بکشید آرشیو جرایدی که تیتر زده بودن «خزانه خالی است» «خزانه را خالی تحویل گرفتیم!» و ...! رو منتشر کنید مردم ببینن چه کسی این مسئله رو بوق و کرنا کرده بود!.
وجدان شیر فرهاد
Iran, Islamic Republic of
منظورشون اون خزانه نیست اون خزانه ست!
Iran, Islamic Republic of
اقای نوبخت شما مناظرات روحانی در انتخابات 96 را ملاحظه فرمودید؟ شما مصاحبه روحانی با اصحاب رسانه بعد انتخابات 92 را مشاهده کردید؟ اگر نکردید بروید یک بار دیگر ببینید آنوقت به رئیس جمهور محبوبتان بگویید چرا این گراها را به امریکا داده که شپاه و نهادهای قانونی کشور را تحریم کنند این گستاخی های امریکا گراهایی است که روحانی به آنها داده حالا چه کسی مخاطب شمایند؟