پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
آخوندی مطرح کرد؛

تقلیل شهروندان به عنصر یارانه‌بگیر

سه شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۰۹
کد مطلب: 558351
وزیر راه و شهرسازی گفت: اندیشه عمران‌گرایی جامعه ایران سبب شد تا شهروندان، به عنصری یارانه‌بگیر تقلیل داده شوند که سهم خود از دولت را، به شکل دریافت یارانه مطالبه می‌کنند.
تقلیل شهروندان به عنصر یارانه‌بگیر
به گزارش جهان نيوزبه نقل از مهر، عباس آخوندی در همایش جستار کیفیت در تجربه‌های بازآفرینی شهری، با بیان اینکه در حال حاضر دوباره می توانیم همه موضوعات را بازخوانی و بازاندیشی کنیم، گفت: اندیشه عمران‌گرایی جامعه ایران سبب شد تا شهروندان، به عنصری یارانه‌بگیر تقلیل داده شوند که سهم خود از دولت را، به شکل دریافت یارانه مطالبه می‌کنند.

آخوندی ادامه داد: ما در اندیشه ایران‌شهری، نه قصد بازگشت به عقب داریم و نه ملی گرایی کورکورانه؛ اما باید بدانیم که آخر کار، خودمان هستیم و دیگری نیستیم. تفاوت بازآفرینی در دوره فعلی با دوره گذشته در همین موضوع است؛ ما نمی خواهیم مثل دوره قبل بافت حاشیه را دور بزنیم؛ بلکه به نظر من مسکن مهر، دور زدن و نادیده گرفتن حاشیه نشینی بود؛ در حالی که باید حاشیه نشینی و فرسودگی بافت ها دیده شود.

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: در این صورت دستگاه هایی که وارد ستاد ملی بازآفرینی شدند، ظرفیت گسترده ای برای حل موضوع دارند.

وی خاطرنشان کرد: باید بپذیریم همه شهروندان و ساکنان بافت های حاشیه ای، شهروند درجه یک هستند؛ در عین حال سیاست ما، انضمام حاشیه به متن است؛ چراکه قائل به این نیستیم که حاشیه‌ای وجود ندارد که گفته شود افرادی که در مرکز شهر زندگی می‌کنند، متن بوده و مابقی، در حاشیه هستند؛ پس از آن به من گفته شد این حرف، خطرناک است؛ در حالیکه خطرناک این است که یک سوم جمعیت شهری ایران، حاشیه نشین باشد و ما آنها را نبینیم.
ادامه دارد...
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *