جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

العبادی به عربستان می‌رود

سه شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۱۲
کد مطلب: 558278
نخست وزیر عراق اعلام کرد که هفته آینده در صدر هیئتی از وزیران خود برای امضای توافقنامه های همکاری به عربستان سفر می‌کند.
العبادی به عربستان می‌رود
به گزارش جهان نيوز، سایت ارم نیوز با اعلام این خبر به نقل از بیانیه دفتر نخست وزیری عراق نوشت: حیدر العبادی نخست وزیر عراق روز دوشنبه تماسی تلفنی از سلمان بن عبدالعزیز شاه سعودی درباره کشمکش جاری در استان کرکوک دریافت کرد.این بیانیه افزود: شاه سعودی بر "حمایت عربستان از وحدت عراق" و رد نتایج همه پرسی انجام شده در اقلیم کردستان" این کشور تاکید کرد و گفت که "عربستان از نزدیک تحولات اوضاع در کرکوک را دنبال می کند".
براساس این بیانیه، شاه سعودی گفت که "عربستان تمایل فراوان به برقراری بهترین روابط با عراق و تقویت همکاری بین دو کشور دارد".
حیدر العبادی نخست وزیر عراق نیزاز موضع ریاض در حمایت از کشورش ستایش کرد و گفت: آنچه دولت عراق انجام داد، استقرار دوباره نیروهای عراقی در استان کرکوک در عملیاتی سریع بود که هیچ قربانی یا زخمی به همراه نداشت.
وی افزود: عملیات استقرار نظامی به سادگی انجام شد زیرا کرکوک باید براساس قانون اساسی تحت کنترل دولت مرکزی عراق باشد.
العبادی بر "تمایل فراوان عراق برای برقراری بهترین روابط با عربستان" تاکید کرد.
العبادی روز ۱۹ ماه ژوئن گذشته در اولین سفر خود از زمان تصدی ریاست دولت در صدر یک هیئت از وزیران خود به ریاض سفر کرده بود.
در همین راستا، خبرگزاریهای روسیه به نقل از میخائیل بوگدانف معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کردند که ابراهیم جعفری وزیر خارجه عراق هفته آینده به مسکو سفر خواهد کرد و انتظار می رود که با سرگئی لاوروف همتای روسی خود ملاقات کند.
بوگدانف امروز سه شنبه گفت: وزارت خارجه روسیه با رهبران در بغداد درباره وضعیت در کرکوک در تماس است.
وی افزود: نشست دولتی مشترک روسیه و عراق هفته آینده برگزار خواهد شد.
بوگدانف تصریح کرد: وزارت خارجه روسیه با شرکت های نفت و گاز روسیه که در عراق فعالیت می کنند؛ در تماس است و برای تخلیه کنسولگری کل روسیه در اربیل برنامه ریزی می کند و تصمیم براساس وضعیت موجود اتخاذ خواهد شد.

منبع: تسنیم
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *