شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

بارزانی دستور جنگ با ارتش عراق را صادر کرد

دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۱۳
کد مطلب: 558095
مسعود بارزانی، رئیس خودخوانده اقلیم کردستان عراق به نیروهای نظامی اقلیم (پیشمرگه) دستور داد تا در کرکوک با نیروهای نظامی وابسته به بغداد بجنگند.
بارزانی دستور جنگ با ارتش عراق را صادر کرد
به گزارش جهان نيوز، هیمن هورامی، مشاور ویژه مسعود بارزانی با اعلام این مطلب گفت: «ما آغاز کننده جنگ نبوده‌ایم. نیروهای عراقی به سمت کرکوک حمله کردند و ما دستور دادیم تا نظامیان از شهر خود دفاع کنند.»
این در حالی است که حیدر العبادی، فرمانده کل قوای مسلح عراق که دستور عملیات کرکوک را صادر کرده به نظامیان عراقی فرمان داده است: «نیروهای عراقی موظفند از همه طوائف و قبائل عراقی حراست کنند. ما تنها بنا بر دستور قانون اساسی در صدد احیای حاکمیت ملی در کرکوک هستیم. نیروهای پیشمرگه نیز می‌توانند در کرکوک بمانند؛ اما باید تحت فرماندهی واحد با نیروهای فدرال عمل کنند.»
وستا رسول، فرمانده واحد کرکوک در پیشمرگه امروز صبح اعلام کرده بود: «ما از کرکوک دفاع خواهیم کرد. اجازه ورود به هیچ نیروی مسلح عراقی نخواهیم داد.»
این در حالی است که نیروهای عراقی ضمنن پاکسازی کامل جنوب استان کرکوک، وارد شهر کرکوک شده و ساختمان اتحادیه و بخش‌های مهمی از شهر را تصرف کردند.
وزارت پیشمرگه اربیل در واکنش به پیشروی‌های نیروهای عراقی در کرکوک با صدور بیانیه‌ای، حزب اتحادیه میهنی کردستان را به خیانت متهم کرد و مدعی شد نظامیان وابسته به بغداد بدون درگیری و به علت همکاری پیشمرگه‌های وابسته به اتحادیه میهنی وارد کرکوک شدند!
از سوی دیگر جنبش تغییر (گوران) که قطب سوم احزاب سیاسی کردستان عراق است با صدور بیانیه‌ای خواستار استعفای سران اربیل شد. آن‌ها در بیانیه خود، منشأ بحران فعلی را برگزاری رفراندوم غیرقانونی به اصرار بارزانی عنوان کردند.

منبع:اعلام الحربی
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *