پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
راغفر:

پشت‌پرده گرانی دلار در ایران از منظر اصلاح‌طلبان

ساختارهایی که منافع برخی سرمایه‌داران را تأمین می‌کند
دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۲۲
کد مطلب: 557959
کارشناس اقتصادی اصلاح‌طلب گفت: روشی که می‌تواند جلوی این مسائل را بگیرد اصلاح نظام تصمیم‌گیری‌های کلان است که در حال حاضر و متاسفانه این تصمیم‌گیری‌های کلان در نهایت منتج به تامین منافع همین گروه‌های سرمایه‌ای و مالی می‌شود.
پشت‌پرده گرانی دلار در ایران از منظر اصلاح‌طلبان
به گزارش جهان نيوز؛ راغفر استاد دانشگاه و اقتصاددان اصلاح‌طلب در خصوص گرانی اخیر قیمت ارز گفت: علت این امر بیشتر به کارکرد ساختارهای اقتصادی ایران بازمی‌گردد. این ساختار‌ها سودبرندگانی دارد که آن‌ها صاحبان سرمایه‌های مالی و تجاری هستند. این افراد از هر فرصتی در جهت حفظ منافع شخصی و گروهی خود بدون توجه به منافع گروهی و اجتماعی استفاده می‌کنند.
 

وی ادامه داد: روشی که می‌تواند جلوی این مسائل را بگیرد اصلاح نظام تصمیم‌گیری‌های کلان است که در حال حاضر و متاسفانه این تصمیم‌گیری‌های کلان در نهایت منتج به تامین منافع همین گروه‌های سرمایه‌ای و مالی می‌شود. به همین جهت این افراد برای توجیه اقدام خود مسائل روانی و بین‌المللی و یا تصمیم گیری‌های سیاسی را دستاویز قرار می‌دهند.

راغفر ادامه داد: البته این بدین معنا نیست که هیجان در بازار ارز متاثر از بازارهای بین‌المللی و یا شرایط سیاسی نیست بلکه منظور آن است که در ایران عوامل موثرتری هستند که به آن‌ها بی‌توجهی می‌شود و شرایط بین‌المللی بیشتر برای توجه صاحبان سرمایه‌های مالی و تجاری است.
مرجع : دانشجو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *