شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

گزافه گویی وزیر خارجه آمریکا درباره اصلاح برجام

يکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۳۴
کد مطلب: 557825
وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه با سی‌ان‌ان گفت اصلاح نواقص برجام ممکن است از طریق انعقاد یک توافق ثانویه انجام شود نه با تغییر مفاد برجام.
گزافه گویی وزیر خارجه آمریکا درباره اصلاح برجام
به گزارش جهان نيوز، رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه سی‌ان‌ان گفت اصلاح نواقص برجام ممکن است از طریق انعقاد یک توافق ثانویه انجام شود نه با تغییر مفاد برجام.

وی گفت: با نظر وزیر دفاع (جیمز متیس) موافقم. باقی ماندن در برجام همسو با منافع امنیت ملی ماست. فکر می‌کنم نظر رئیس‌جمهور (ترامپ) هم همین باشد.

وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد: من و رئیس‌جمهور ترامپ از کنگره نمی‌خواهیم که تحریم‌های تعلیق‌شده را بازگردانده و برجام را از بین ببرد.

وی افزود: ترامپ گزینه های نظامی درباره کره شمالی روی میز دارد، اما تمایل دارد که این مسئله به صورت دیپلماتیک حل شود و درصدد نیست که با کره شمالی وارد جنگ شود.

تیلرسون درباره توییت های دونالد ترامپ درباره کره شمالی گفت این اطمینان وجود دارد که چینی ها درباره سیاست آمریکا در قبال کره شمالی گیج نشده اند.

وی گفت ترامپ دیپلماسی را درباره کره شمالی خواستار است و تلاش های دیپلماتیک تا زمانیکه اولین بمب انداخته شود، ادامه می یابد.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *