جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

گزافه‌گویی‌ترزامی‌و مرکل درباره برنامه‌موشکی‌ایران

يکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۲۶
کد مطلب: 557788
نخست‌وزیر انگلیس و صدراعظم آلمان در یک گفت‌وگوی تلفنی بر ضرورت همکاری جامعه بین‌المللی برای مقابله با برنامه موشکی ایران تأکید کردند.
گزافه‌گویی‌ترزامی‌و مرکل درباره برنامه‌موشکی‌ایران
به گزارش جهان نيوز؛ سران کشورهای آلمان و انگلیس در یک گفت‌وگوی تلفنی ضمن تأکید بر پایبندی به توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵، به تکرار ادعاها علیه تهران پرداختند.
یک سخنگوی نخست‌وزیر انگلیس گفت «آنگلا مرکل»، صدراعظم آلمان و «ترزا می»، نخست‌وزیر انگلیس در این گفت‌وگوی تلفنی توافق کرده‌اند جامعه جهانی باید ایران را برای متوقف کردن فعالیت‌هایش در منطقه و برنامه موشکی‌اش تحت فشار قرار دهد.
دفتر نخست‌وزیری انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد: «آنها توافق کردند که انگلیس و آلمان به توافق هسته‌ای متعهدند. آنها همچنین توافق کردند که لازم است جامعه جهانی برای مقابله با فعالیت‌های منطقه‌ای بی‌ثبات‌کننده ایران و بررسی روش‌های رفع نگرانی‌ها درباره برنامه موشکی ایران همراه شود.»
گفت‌وگوی تلفنی دو طرف، دو روز بعد از اعلام راهبرد جدید «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در قبال ایران و توافق هسته‌ای این کشور با گروه موسوم به ۱+۵ انجام شده است.
ترامپ در سخنرانی روز جمعه خود ایران را به نقض روح توافق هسته‌ای متهم کرده و گفت که پایبندی ایران به این توافق را تأیید نمی‌کند. وی همچنین به تکرار ادعاها درباره برنامه موشکی بالستیک ایران پرداخت.
منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *