چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۱
۱

پدر حقوق‌های نجومی در دانشگاه تهران چه می‌کند؟/ قانون پایستگی صفدر حسینی!

يکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۳
کد مطلب: 557701
نام صفدر حسینی با انتشار فیش حقوقی نجومی پس از مدتها دوباره بر سر زبان‌ها افتاد. بلافاصله واکنش‌های اجتماعی در سطوح مختلف به این دریافتی آقای مدیر شروع شد و در فاصله بسیار کمی از انتشار فیش حقوقی موضوع اول جامعه شد.
پدر حقوق‌های نجومی در دانشگاه تهران چه می‌کند؟/ قانون پایستگی صفدر حسینی!
به گزارش جهان نيوز؛ حقوق نجومی، فیش نجومی، حق اوغات فراغت فرزندان!، کمک هزینه خرید لباس، کمک هزینه خرید کتاب، کمک هزینه ورزش! و ... را هرکس که بشنود بدون شک نام اولین نفری که به ذهنش می‌رسد "سید صفدر حسینی" است. به دلیل دریافت ماهی 57 میلیون تومان حقوق از صندوق توسعه ملی از او با عنوان پدر حقوق‌های نجومی ایران یاد می‌شود. گرچه سیده فاطمه حسینی دختر او چندی پیش از تریبون خانه ملت در دفاع از پدرش تلویحا گفت : «ما سهممان را از سفره انقلاب برداشتیم» و دولتی‌ها هم به انحاء مختلف در صدد دفاع از او و باقی نجومی بگیران برآمدند، اما همه اینها باعث نشد تا تحت فشار افکار عمومی وی از سمت خود استعفا ندهد.
سید صفدر حسینی وزارت کار و اقتصاد در دولت اصلاحات، مشاور رئیس سازمان برنامه و بودجه، استاندار چهارمحال و بختیاری، رئیس صندوق توسعه ملی و ... را در کارنامه کاری خود دارد.
نام صفدر حسینی با انتشار فیش حقوقی نجومی وی که با حکم حسن روحانی رئیس صندوق توسعه ملی شده بود پس از مدتها دوباره بر سر زبان‌ها افتاد. بلافاصله واکنش‌های اجتماعی در سطوح مختلف به این دریافتی آقای مدیر شروع شد. در فاصله بسیار کمی از انتشار فیش حقوقی موضوع اول جامعه بود.
شغل جدید پدر حقوق‌های نجومی در دولت روحانی چیست؟/ قانون پایستگی صفدر حسینی! 
 
بیرون از در، درون از پنجره
صفدر علیرغم اینکه این حقوق‌ها را حق خود می‌دانست تحت فشار افکار عمومی مجبور به استعفا از سمت خود شد، اما دولت هرگز حاضر به شکایت از این مدیر و دیگر نجومی بگیران نشد و دولت روحانی تنها به صدور چند ابلاغیه بسنده کرد. اندکی از استعفای صفدرحسینی نگذشته بود که نام وی دوباره در کنار دولتی ها در صندوق ملی محیط زیست دیده شد. اینبار او به عنوان رئیس هیات مدیره انتخاب شده بود. صفدر حسینی که صندوق توسعه ملی را به صندوق توسعه شخصی تبدیل کرده بود، در کمال تعجب بازهم از دولت مدعی مبارزه با فساد حکم ریاست گرفته بود. اصرار دولت بر سپردن امور به کسی که بخاطر دریافت حقوق نجومی باید بعنوان با او بعنوان مجرم برخورد شود خودش مسئله‌ای است. در کنار دولت دیگر نهادها مانند دیوان محاسبات هم از این آزمون سرشکسته بیرون آمدند و در نهایت حکم تبرئه نجومی بگیران را صادر کردند.
 شغل جدید پدر حقوق‌های نجومی در دولت روحانی چیست؟/ قانون پایستگی صفدر حسینی!
 
صفدر این‌جا،آن‌جا،همه‌جا
برای دولتی‌ها انگار آب‌ها از آسیاب افتاده است و خیال می‌کنند اکنون دیگر بدون نگرانی از افکار و خواست‌های مردم در مبارزه با فساد صفدرحسینی را در جایی دیگر منصوب کنند. باخبر شدیم جدیدا طی حکمی سید صفدر حسینی به عنوان "مشاور اقتصادی پردیس کشاورزی دانشگاه تهران" منصوب شده است. در بخشی از حکم وی آمده: « انتظار می‌رود با استفاده از پتانسیل‌های موجود، در جلب مشارکت بخش خصوصی و تنوع بخشی به منابع درآمدی پردیس در چارچوب قوانین، مقررات و حفظ جایگاه دانشگاه تهران...گامهای موثر و پایدار برداشته شود.»
شغل جدید پدر حقوق‌های نجومی در دولت روحانی چیست؟/ قانون پایستگی صفدر حسینی! 
 
هیات دولت آیا یادشان رفته آخرین باری که قرار بود صفدرحسینی برای جذب سرمایه و رونق اقتصادی گامهای موثر و پایدار بردارد، صندوق توسعه ملی را تبدیل به صندوق توسعه صفدر و دوستان کرده بود؟
مرجع : دانشجو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خدا ذلیلشون کنه
خیر نبینن
سرطان بگیرن
در اداره ما هم اضافه بگیرهای نجومی داریم
مثلا انباردار پاک دست و زحمتکش 500تومن بهش میدن بعد ریس بودجه اداره کار خاصی هم انجام نمیده 3میلیون اضافه کار میگیره
میگن ما رفتیم پول گرفتیم سهم خودمون هم اینقدره
محیط زیست فارس