شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

کاظمی: آمریکا منتظر پاسخ کوبنده مجلس باشد

ترامپ درجایگاهی نیست که بخواهد درباره پایبندی ایران به‌برجام صحبت کند
يکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۲۱
کد مطلب: 557643
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: با توجه به هشدارهای قبلی رئیس مجلس شورای اسلامی، قطعاً خانه ملت پاسخ محکمی به اظهارات بی پایه و اساس ترامپ خواهد داد.
کاظمی: آمریکا منتظر پاسخ کوبنده مجلس باشد
به گزارش جهان نيوز؛ علی کاظمی، عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، با اشاره به اظهارات سخیف ترامپ علیه جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: همان گونه که شاهد بودیم رئیس‌جمهور پاسخ محکمی به اظهارات پوچ و غیر عقلانی رئیس جمهور آمریکا داد.

وی افزود: نیروهای نظامی ما به ویژه سپاه پاسداران پاره تن این کشور بوده و همواره برای دفاع از کشور و مردم مظلوم منطقه در برابر تروریست های خاورمیانه تلاش می کنند؛ این در حالی است که آقایان به خوبی به این موضوع اشراف دارند و در عین حال چنین اظهارات پوچ و بی اساسی را مطرح می کنند.

کاظمی تصریح کرد: با توجه به هشدارهای قبلی رئیس مجلس شورای اسلامی، قطعا خانه ملت پاسخ محکمی به اظهارات بی پایه و اساس ترامپ خواهد داد و در برابر تروریست خطاب کردن سپاه پاسداران، جمهوری اسلامی ارتش آمریکا را به عنوان یک عامل تروریستی در منطقه و جهان تعریف خواهد کرد.

عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس با بیان اینکه اساسا به لحاظ حقوقی، ترامپ مجوز سنجیدن میزان پایبندی ایران به برجام را ندارد، تاکید کرد: همان گونه که مقامات کشورهای اروپایی عضو ۱ + ۵ و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به لفاظی های ترامپ اعلام کردند که برجام یک توافق بین المللی است و یک کشور نمی تواند ادامه یا توقف آن را تعیین کند، آمریکا در جایگاهی قرار ندارد که بخواهد درباره پایبندی و یا عدم پایبندی ایران به برجام و تایید کردن یا رد این توافق نامه اظهارنظر کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد:  آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز پیش‌تر پایبندی ایران به برجام را تایید کرده و امروز دنیا به این نتیجه رسیده است که هرگونه بدعهدی در برجام از سوی آمریکایی‌ها صورت گرفته استو بر این اساس آمریکا بار دیگر به همه جهانیان ثابت کرد که مطابق فرمایشات مقام معظم رهبری قابل اعتماد و اتکا نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *