پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

کلاهبرداری‌ میلیاردی‌ در طبس با تصادفات ساختگی

يکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۲۵
کد مطلب: 557613
امسال برخی حوادث رانندگی در نقاط مختلف کشور رخ داد که موجب شد چهره‌ای جدید از کلاهبرداری رونمایی شود که کلاهبرداری یک میلیارد تومانی در طبس نیز در زمره این نوع کلاهبرداری ثبت شد.
کلاهبرداری‌ میلیاردی‌ در طبس با تصادفات ساختگی
به گزارش جهان نيوز؛ سال‌جاری برخی حوادث رانندگی در نقاط مختلف کشور رخ داد که موجب شد چهره‌ای جدید از کلاهبرداری رونمایی شود.
دادستان شهرستان طبس که به سوانح ساختگی حساس شده بود جلسه‌ای با کارشناسان پلیس و بیمه‌ها برگزار کرد و با اشاره به وقوع تصادف ساختگی در طبس گفت: یک‌مقام قضایی شهرستانی در مصاحبه‌ای با رسانه‌ها به یک مورد تصادف ساختگی در طبس اشاره کرد که در یکی از بیمه‌ها خسارت پرداخت شده بود.
حجت‌الاسلام والمسلیمن زارع‌حسینی افزود: بلافاصله به این موضوع ورود کرده و در بررسی اولیه پرونده متوجه تکرار اسم شخصی خاص به عنوان شاکی تصادف‌های واقع شده در حوادث شدیم و معلوم شد ساعات حوادث و اعضای درگیر در پرونده مشکوک به نظر می‌رسند که بعد از بررسی‌های کارشناسی در دادگستری طبس وقوع حوادث ساختگی مشهود شد.
بیش از یک میلیارد تومان خسارت مورد درخواست تصادفات ساختگی در طبس بوده است
وی در تشریح این حوادث گفت: اشخاص در ساعاتی از نیمه‌های شب به حاشیه جاده برده شده و با رضایت شخص مضروب، مورد ضرب و شتم بر اساس نوع مبلغ بیمه‌ها قرار می‌گرفته به حدی که تا شکستن استخوان و دندان راضی بوده‌اند و بعد از آن در مقابل خودرویی قرار می‌گرفته و حاصل از تصادف درخواست دیه و خسارت می‌کرده است.
دادستان طبس افزود: تاکنون بیش از یک میلیارد تومان خسارت مورد درخواست تصادفات ساختگی بوده است که با رسیدگی به موقع حدود ۸۰۰ میلیون تومان آن پرداخت نشده و در دست بررسی است.
این مقام قضایی با ارائه ارشادات در رابطه با وقایع ساختگی تصادف تاکید کرد: هوشیاری نیروهای امدادی، پلیس و رسیدگی دقیق کارشناسان بیمه به ویژه در محل وقوع حادثه می‌تواند باعث خنثی شدن این نوع کلاهبرداری‌ها شود.
زارع‌حسینی با تاکید بر دقت نظر کارشناسان پلیس و بیمه‌ها در سوانح رانندگی گفت: در حوادث رانندگی دردهای ناشی از حادثه به تنهایی رنج بسیاری بر خسارت‌دیده‌گان وارد می‌کند و با در نظر گرفتن حال مصدومین و خسارت دیده باید طوری عمل شود که خدای ناکرده باعث معطلی شهروندان نشود.
دادستان شهرستان طبس تاکید کرد: کسانی که به این مقوله دامن می‌زنند به سرنوشت حبس مبتلا می‌شوند و چشم تیزبین قضایی و قانون روی موضوع تصادف‌های ساختگی حساس شده است و شخصی که اکنون در دام قانون گرفتار است تا ریال آخر هزینه‌های دریافتی را مسترد خواهد کرد.
همه دستگاه‌های اجرایی برای کاهش سوانح رانندگی تلاش کنند
رئیس پلیس راهور طبس نیز در این جلسه گفت: به همکاران و کارشناسان تاکید شده است که در سوانح رانندگی باید با دید تردید، نظر دهند که بیشتر به یقین در مقصر حادثه برسیم که حقی از کسی ضایع نشود.
سرگرد محمدزاده تصادفات را یک معضل جدی برشمرد و گفت: در بحث کاهش سوانح رانندگی همه دستگاه‌های اجرایی باید تلاش کنند و مردم نیز باید به فرهنگ ترافیک احترام بگذارند.
کاهش ضریب پرداخت خسارت در یکسال گذشته
احمدیان، رییس بیمه ایران مرکز طبس نیز از همکاری دادستان شهرستان و دقت نظر وی در پرونده‌های تصادف قدردانی کرد و گفت: ضریب خسارت در یکسال گذشته کاهش یافته که این مرهون همراهی پلیس است.
سرگرد وفایی، رئیس پلیس راه طبس هم از طرح این موضوع متعجب شده و گفت: این تذکر و توجه دادستان شهرستان موجب شد تا در هر صحنه تصادف دقت نظر و حساسیت بیشتری داشته باشیم و البته سعی همیشگی پلیس بر رعایت حال  حادثه‌دیدگان بوده و خواهد بود.
کارشناسان بیمه و پلیس در این جلسه ضمن تشکر از حجت‌الاسلام زارع حسینی و قضات دادگستری طبس برای حساسیت در سوانح رانندگی به تبادل نظر و ارشاد با دادستان شهرستان پرداختند.
منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *