جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
درس اخلاق حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی:

زیارت عاشورا؛ کلاس خودسازی است

شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۳۷
کد مطلب: 557501
امام جمعۀ موقت تهران با بیان اینکه یکی از جلوه‌های روشن مودّت، زیارت ائمه و امام زادگان است، گفت: زیارت عاشورا؛ کلاس خودسازی است
زیارت عاشورا؛ کلاس خودسازی است
به گزارش جهان نيوز، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی؛ امام جمعۀ موقت تهران امروز در درس اخلاق که در مسجد حوزه علمیه امام خمینی(ره) تهران با حضور معاونت‌ها، اساتید  و طلاب برگزار شد، با اشاره به قرار داشتن در ماه محرم اباعبدالله الحسین(ع) گفت: نجات عالم به دست امام حسین(ع) است و این امری است که می‌شود با تأمل به آن رسید و این رمز گفتار نورانی پیامبر اکرم(ص) که فرمودند «حسینٌ منی و أنا من حسین» است.
حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی  یادآور شد: اشخاصی در دوران حکومت پیامبر بودند که به ظاهر با تعلیمات و رهنمودهای پیامبر همراهی می‌کردند و پای منبر ایشان به طور مستمر حضور داشتند و همچنین در نبردهای مختلف نیز شرکت می‌کردند، اما اینها در برخی موقعیت‌ها پیامبر(ص) را تنها می‌گذاشتند. عده ای از آنان در همان ابتدا به خاطر منافع دنیوی با پیامبر همراهی کردند، برخی هم بودند که در رتبه‌ای بالاتر از اینها قرار داشتند و از خود توان و همتی نشان می‌دادند.
وی با اشاره به لزوم سنخیت داشتن نسبت به ذوات مقدس اهل بیت(ع) گفت: کسی بیشتر می‌تواند از انوار اهل بیت بهره ببرد که سنخیت به آنان پیدا کند، همانطور که مغناطیس چیزهایی از جنس خود را جذب می‌کند، ما باید به اهل بیت سنخیت پیدا کنیم تا روز به روز بیشتر مجذوب آنان شویم. 
امام جمعۀ موقت تهران با تأکید بر لزوم مواظبت بر عدم تغییر طینت انسان گفت: اگر انسان بمانیم، آن موقع است که ارتباط‌مان با انسان کامل توجیه پیدا می‌کند.
حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی افزود: یکی از زمینه‌هایی که انسان از محدودۀ جذبۀ ولایت خارج و جزو مطرودین می‌شود، مسألۀ ظلم است. زیارت عاشورا؛ کلاس خودسازی است و زیارت لازمۀ اجرای دستور خداست، یکی از جلوه‌های آشکار مودّت، زیارت ائمه و امام زادگان است.

منبع:تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *