چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

واکنش بازارسهام به سخنان ترامپ، مثبت یامنفی؟

شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۳۲
کد مطلب: 557500
برخی انتظار داشتند سخنان ترامپ تاثیر منفی بر بازار سرمایه داشته باشد، اما در نخستین دقایق شروع معاملات، شاخص روند مثبتی را درپیش گرفت.
واکنش بازارسهام به سخنان ترامپ، مثبت یامنفی؟
به گزارش جهان نيوز،  امروز در آغاز معاملات شاخص با رشد ۳۱۸.۸۱ واحدی به پله ۸۵ هزار و ۶۲ واحد رسید، این درحالی است که پیش بینی‌ها باتوجه به صحبت‌های شب گذشته ترامپ، غیر از این انتظار می‌رفت.

با توجه به معاملات بازار سرمایه امروز، واکنش بازار سهام به سخنان اخیر ترامپ برای این بازار مثبت ارزیابی شده است.

مهدی طحانی تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار بورس،بانک و بیمه  با اشاره به سخنان شب گذشته ترامپ و تاثیر آن در بازار سرمایه گفت: باتوجه به وضعیت برجام  سخنان شب گذشته ترامپ درخصوص ایران، انتظار نمی‌رفت که وضعیت بازار سرمایه تغییر محسوسی داشته باشد و روند شاخص بازار امروز مثبت شد.

طحانی تصریح کرد: شاید انتظار‌ها برآن می‌رفت که صحبت‌های ترامپ بتواند بر سرمایه گذاری خارجی در بازار سرمایه تاثیرگذار باشد، اما این صحبت‌ها هم نتوانست بازار را تغییر دهد.
صحبت های ترامپ تاثیری بر بازار سرمایه نداشت

تقی کبیری عضو کمیسیون اقتصادی در گفتگو با خبرنگار بورس،بانک و بیمه ، در این باره گفت: شاید بتوان گفت که موضع گیری ترامپ تا حدودی قابل پیش بینی بوده و شوکی را نه در اقتصاد و نه بازار سرمایه داشته است.

وی با اشاره به اینکه ترامپ موضع خصمانه‌ای در برابر ایران دارد،بیان کرد: صحبت‌های ترامپ می‌تواند تاثیرات خود را در بازار داشته باشد، اما نتوانست بازار سرمایه را به لرزه درآورد.

منبع:باشگاه خبرنگاران
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *