پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۷
۲

پاسخ امام خمینی (ره) به دونالد ترامپ / دو واحد آمریکاشناسی

شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۴۴
کد مطلب: 557485
حواس مان باشد، رفتار ترامپ را در حد ترامپ، محدود و محصور نکنیم. ظاهر ترامپ، باطن آمریکاست. پس فضیلت «مرگ بر آمریکا» روشن است. سخنرانی اخیر ترامپ درباره ایران، یقین ما را مضاعف کرد باید سست نباشیم.
پاسخ امام خمینی (ره) به دونالد ترامپ / دو واحد آمریکاشناسی
گروه سیاسی جهان نيوز: سید مهدی سیدی: «لابد اخيراً شنيده‏ايد كه رئيس جمهور آمريكا گفته است كه كشور ايران يا رژيم ايران، وحشى هستند. اگر مقصود از «وحشى» اين است كه رام نيستند در مقابل آن چيزهايى كه شما مى‏خواهيد، گاو شيرده نيستند، اين را شما اسمش را وحشى مى‏گذاريد، بگذاريد. و اگر واقعاً «وحشى» به آن معنايى است كه شما به خيالتان است كه گفته‏اند، مى‏گوييد، بى‏حساب داريد حرف مى‏زنيد.

وحشى آن است كه نمى‏گذارد مردم، زورمندها به او تعدى كنند يا وحشى آن است كه مى‏خواهد تعدى كند؟ بى‏حساب نبايد صحبت كرد. شما چنانچه رفراندم كنيد بين ملتهاى دنيا، كه امروز وحشي ترين رژيم ها كى است؟ من گمانم اين است كه بين ملتها اگر اتفاق آرا نباشد، اكثريت قاطع هست كه امريكا؛ آن كسى كه از آن ور دنيا مى‏آيد به اين ور دنيا و تهديد مى‏كند كه من چه مى‏كنم و چه مى‏كنم، اين وحشى است يا آن كه مى‏گويد: بابا، بگذاريد ما سر جاى خودمان، در كشور خودمان آزاد باشيم؟ در منطق آنها، وحشى اين است كه رام آنها نباشد؛ چنانچه تروريسم هم آن است كه تابع آنها نباشد.

وقتى كه سر خود انسان بخواهد مسائل را بگويد، اين است كه رؤساى جمهور دنيا الّا معدودى آنها فكر مى‏كنند كه هر كس كه مصالح ما را در نظر گرفت و هر كس كه گاو شيرده ما شد، اين وحشى نيست! و اما آنكه سركشى كرد از اين فرمان، اين وحشى است! اين منطق امثال ريگان است. و شما بايد، ملتهاى ضعيف بايد، اين منطق را بكوبند. روى اين منطق است كه دارند عالم را مى‏چاپند، دارند مظلومين را زير پا له مى‏كنند. اگر يك قدرى سستى كنيد، له مى‏شويد.» (8 خرداد 1366 – سخنرانی در جمع مسؤولان نظام)

ظاهر ترامپ، همان باطن آمریکا

چندی پیش ترامپ در یک سخنرانی آمریکایی گفت:
«عربستان برای ما گاوی شیرده است که هروقت بخواهیم از آن طلا و دلار می دوشیم و هروقت شیرش تمام شود آن را سر می بریم. عربستان، باید سه چهارم ثروت خود را به آمریکا بابت حمایت های داخلی و خارجی نیروهای نظامی ما از این نظام بپردازد»؛ و این رفتار آمریکا با همه آن هایی است که می خواهد آنان را بدوشد.
پس حواس مان باشد، رفتار ترامپ را در حد ترامپ، محدود و محصور نکنیم. ظاهر ترامپ، باطن آمریکاست. پس فضیلت «مرگ بر آمریکا» روشن است. سخنرانی اخیر ترامپ درباره ایران، یقین ما را مضاعف کرد باید سست نباشیم که قرآن عزیز فرموده است:
و لا تَهِنوا و لا تَحزَنوا و أَنتُمُ الْأَعلَونَ إِن كُنتُم مُؤمِنين (آل عمران – 139)
پس خوب است برای مقابله با ظلم و جور، دو واحد «آمریکاشناسی» پاس کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


جواد
Iran, Islamic Republic of
برای آمریکا شناسی همین دو دوره ریاست جمهوری جناب روحانی برای خوش گمان ها بس
دلسوز نظام
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر آمریکا