پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

سروری :ترامپ درپی متقاعدکردن اروپاست

شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۱۳
کد مطلب: 557424
دبیرکل جمعیت رهپویان از تلاش رئیس جمهور آمریکا برای متقاعدکردن اروپا جهت موضع گیری علیه ایران سخن گفت.
سروری :ترامپ درپی متقاعدکردن اروپاست
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، پرویز سروری دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا رئیس جمهور آمریکا برخلاف قرار قبلی- قرار بود ترامپ شخصا موضع اش نسبت به برجام را اعلام کند- نتیجه گیری درباره برجام را به تصمیم کنگره این کشور منوط کرد گفت: عملاً ترامپ این کار را انجام داد؛ یعنی موضوع عدم نقض برجام توسط ایران را اعلام نکرد. حتی اگر اعلام هم می‌کرد، باید این فرآیند طی می‌شد. در حقیقت ترامپ نوعی شیطنت سیاسی را انجام داد.

وی افزود: ترامپ شاید می‌خواست با این حرکت وارد معامله ای شود و در این تنفس ۶۰ روزه تا کنگره(فرصت ۶۰ روزه تا تشکیل جلسه کنگره برای تصمیم گیری پیرامون برجام)، ایران یا اروپا را متقاعد کند که در برنامه موشکی ایران وارد شوند.
سروری با بیان اینکه ترامپ در پی اجماع علیه ایران است تصریح کرد: ترامپ اگر بتواند اجماع اروپایی ها را به دست آورد، به طور روان‌تر خواهد توانست اقداماتش علیه ایران را ترتیب دهد.

وی در همین باره تاکید کرد: اروپایی ها روی برنامه موشکی ایران حساسیت دارند و ترامپ از این جهت می‌تواند روی همکاری با آن ها حساب باز کند.

سروری در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه روحانی در نطق شب گذشته اش اعلام کرد که برای مردم روشن شد آمریکا همان راه قبلی خود را می رود، آیا این موضوع برای مردم روشن نبود یا برای دولت، گفت: به نظرم این مسئله برای خود دولت به طور کامل روشن نشده بود و به همین دلیل وارد این بازی بسیار پیچیده شد.

وی در همین باره تصریح کرد: امروز شاهد هستیم که فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «من به مذاکرات خوش‌بین نیستم» اجرا شده است. مردم در زمان‌های مختلف، همبستگی خود درباره برجام را اعلام کرده بودند.

دبیرکل جمعیت رهپویان عنوان کرد: همه گروه‌های سیاسی روی مسئله امنیت و اقتدار ایران اشتراک نظر دارند؛ روی این مسئله باید انسجام و وحدت ایجاد کنیم. موشک های ما در کنار دانش های دیگری که از آن برخوردار هستیم، یکی از بسترهای مؤثر و مفید برای امنیت، اقتدار، آقایی و عزت ماست.

سروری اضافه کرد: هرگونه سستی، کوتاهی و شبهه در این زمینه دشمن را به طمع می‌اندازد و اگر ما همبستگی ملی خود را در این موضوع به نمایش نگذاریم، طبیعتاً ضربات سنگینی به امنیت ملی مان وارد می‌شود.وی گفت: نباید آن چیزی که امروز ما را در عرصه بین‌المللی به آقایی و عزت رسانده، به مذاکره بگذاریم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *