جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۲۳
روحانی در پاسخ به ادعاهای ترامپ:

ملت ایران در برابر هیچ قدرتی سر تسلیم فرود نخواهند آورد/ نه بندی به برجام اضافه می‌شود و نه تبصره‌ای/ به تقویت قدرت دفاعی خود ادامه می‌دهیم

جمعه ۲۱ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۳۱
کد مطلب: 557186
یکبار دیگر برای مردم ما روشن شد که دولت آمریکا دولتی است که علیه مردم منطقه و دولت ایران و علیه ملت های مظلوم می خواهد خط قبلی خودش را ادامه دهد. ملت ایران ملتی نیست که با سخنان تنفر انگیز بخواهند در برابر یک دیکتاتور سر فرود بیاورند.
ملت ایران در برابر هیچ قدرتی سر تسلیم فرود نخواهند آورد/ نه بندی به برجام اضافه می‌شود و نه تبصره‌ای/ به تقویت قدرت دفاعی خود ادامه می‌دهیم
رئیس جمهور با بیان اینکه بندی به برجام اضافه یا کم نمی شود، گفت: ملت ایران در برابر هیچ قدرتی سر تسلیم فرود نخواهند آورد.

به گزارش جهان نيوز،حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در واکنش اظهارات ترامپ، طی سخنانی که از شبکه خبر سیما پخش شد، اظهارداشت: لازم بود بعد از صحبت هایی که از رئیس جمهور فعلی آمریکا شنیده شد نکاتی را به عرض ملت ایران برسانم.

وی افزود: ترامپ جز فحاشی و مشتی از اتهامات واهی علیه ملت ایران حرف دیگری نداشت. من دعوت می کنم رئیس جمهورآمریکا را که هم تاریخ و هم جغرافیا را بهتر بخواند و هم ادب و اخلاق و عرف جهانی.

روحانی همچنین تاکید کرد:  دولت آمریکا دولت کودتا را در شصت و چندسال پیش در این کشور روی کار آورد و قدرتی بود که با پول و اعمال نفوذ و بکارگیری  مزدوران خودش حکومت قانونی این سرزمین را سرنگون کرد و  فراموش کرده که در طول مبارزات یکپارچه مردم ایران علیه دیکتاتوری برای بدست آوردن استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی، کشوری که بیشترین حمایت را از دیکتاتور وقت در ایران میکرد، آمریکا بود.

وی ادامه داد: او ظاهرا فراموش کرده است که بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی طراحی آمریکا در ایران کودتا بود که البته یکبار دیگر هم در سال ۵۹ این کودتا را تکرار کرد.

رییس جمهور خاطرنشان کرد: ظاهرا فراموش کرده اند که در ۸ سال دفاع در برابر تجاوز، آمریکا از متجاوز حمایت کرد و فراموش کردند در موشک باران شهرهای ایران و بمباران شیمیایی سردشت و حلبچه آمریکا در بیانیه ای بجای آنکه از متجاوزین در برابر متجاوزین بایستد و از مظلومین حمایت کند بالعکس عمل کرد.

رئیس جمهور، گفت: ما باید تاریخ را دقیق تر بخوانیم که آمریکا چگونه با مردم ایران رفتار کرده است. جغرافیا را هم باید مطالعه کنیم. چطور یک رئیس جمهور اسم معروف یک خلیج جهانی را یاد نگرفته است. همان خلیج فارس که ناوگان های آمریکایی بی جهت رفت و آمد می کنند. حداقل از نقشه هایی که دست خلبان های خودش است می پرسید.

وی با بیان اینکه ترامپ حقوق بین الملل را هم نمی داند، گفت: مگر یک رئیس جمهور می تواند سندی را به تنهایی لغو کند. او ظاهرا نمی داند که این یک سند دو جانبه بین ایران و آمریکا نیست که هرگونه که بخواهد رفتار کند.

روحانی همچنین با اشاره به اتهامات بی اساس ترامپ نسبت به ملت ایران، گفت: ملتی که دموکراسی را توام با فرهنگ و ایمانش رعایت می کند و به مقررات بین المللی احترام می گذارد یاغی است یا دولتی صدها هزار نفر را در مناطق مخالف جهان از ویتنام گرفته تا امریکای لاتین و در کشورهای دیگر با بمب‌ها مورد کشتار قرار داده. کسی ادعا می‌کند در برابر سلاح هسته‌ای می‌خواهد استفاده کند که تنها کشوری است که در برابر کشور دیگری از سلاح هسته‌ای استفاده کرده آن هم نه یکبار بلکه دوبار.

رئیس جمهور تاکید کرد: یکبار دیگر برای مردم ما روشن شد که دولت آمریکا دولتی است که علیه مردم منطقه و دولت ایران و علیه ملت های مظلوم می خواهد خط قبلی خودش را ادامه دهد. ملت ایران ملتی نیست که با سخنان تنفر انگیز بخواهند در برابر یک دیکتاتور سر فرود بیاورند.
 
ادامه دارد...
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مهدی
Iran, Islamic Republic of
آقای رئیس جمهور اگر این سخنان را چهار سال پیش می گفتید کدخدا این گستاخی را نمی کرد آمریکا شیطان بزرگ است و شیطان بزرگ هم خواهد ماند
حسن
Iran, Islamic Republic of
قربان بصیرت ات آقا ، فرمودی آمریکا غیرقابل اعتماد است، فرمودی خوشبین نیستی . ولی برخی ها گفتند روابط بین الملل جای خوش بینی و بدبینی نیست آمریکا اگر هم شده برای اعتبارش خلف وعده نمی کند.چهار سال است کشور را معطل نتایج برجام کرده اند.
amir
Iran, Islamic Republic of
خدا پدر و مادر ترامپه رو بیامرزه! که باعث شد جنابعالی از خواب غفلت بیدار شده و روی دیوار پوسیده کدخدا یادگاری ننویسید.
Iran, Islamic Republic of
آقای رئیس جمهور...... اگربجای منفعت؛ خسارت این مسئله برجام برای دیگه کشوری اتفاق می افتاد. مطمینم رئیس جمهورش استعفا میداد.
محمد
Iran, Islamic Republic of
سلام
خطاب به همه ی عزیزانی که برای برجام سینه خراشیدند و خواب عزیز بر چشمانشان حرام کردند می گوئیم:
برجام فقط در کاغذها باقی می ماند بموجب آن شما را به تمام تعهداتی که داده اید مجبور می کنند خودشان یک تعهد را انجام نخواهد داد و زیرکانه از سوراخهایی که در آن تعبیه کرده اند فرار خواهند کرد و شما را در لابلای برگهای آن زندانی می کنند . چنان وسط زمین و آسمان بلا تکلیف می شوید که نه راه پیش برایتان بماند و نه راه پس.. و شما آنقدر عنود هستید که هیچگاه به شکست خود مستقیما اعتراف نمی کنید ولی ملت آگاه و فهیم به اعتراف شما نیازی ندارند و پشت سر رهبری مقتدرانه خواهند ایستاد.درودبر مجاهدان راه خدا که جواب یاوه گوئی های کدخدایتان ر ادر جبهه های نبر د داده اند و دارند می دهند.
Iran, Islamic Republic of
امضای برجامی که حق بازرسی همه جانبه به کشورهای غربی میدهد در ازای اعتماد به امضای کری، تسلیم شدن در مقابل شیطان بزرگی نبود که شما اون با احترام لقب کدخدا دادی؟
Iran, Islamic Republic of
بالا برید پایین بیاید این تیم مذاکره و رییسشون میدونستند دارند چه مصیبتی را امضا میکنند و حالا بخاطر اینکه دستشون خالیه بهترین کار نزدیک شدند به نظامه و خود را از گناه و ...مبرا دانستند و رهبر و رهبر گفتن این ادم در مقابل 5سال تیکه پرانی به نظام را اصلا باور نکنید . این ها کشور را فروختند و خدا لعنتشون کنه خدا لعنتشون کنه و خدا لعنتشون کنه.دیگر وقت غفلت و ... نیست و این انسجام و وحدت دولت خائن جز ضرر هیچ منفعتی نداره و کسیکه میخواد از این کشور دفاع کنه باید در مقابل این نیرنگ و فریب این گرگهای به ظاهر گوسفند رحم نکنه و تا نابودی این جماعت لحظه ای بهشون ارامش نده
amir
Iran, Islamic Republic of
آفرین، لعنت ابدی خدا بر وطن فروشان به ثمن بخس برجام.
خداوند هم لعنت کند و هم اسباب خواریشان را در این دنیا و آخرت، تمام و کمال فراهم فرماید.
آمین، یا رب العالمین
Iran, Islamic Republic of
فرصتی چهارساله، صرف آزمون و خطا شد. روحانی، استعفا دهد، چراکه راهبرد او، جواب نداد.
Germany
اقای روحانی لطفا برای گول زدن ترامپ کلید خود را نشان دهید . بس است برای اولین بار یک کابوی آمریکایی تو را شست انداخت رو بند زیرا وقتی تو به سپاه حمله کنی مطمین باش دشمن جز به محو آن و از بین بردن فکر نمی کند.
Germany
لطفا اقای روحانی به حرفهای خود و نامهایی که به اقای اوباما نوشته و منتظر رهنمودهاییاز اوباما بود هم سری بزنید شما لطفا تاریخ یکسال گذشته را مرور کنید که چقدر به سپاه حمله کردید در واقع ترامپ تکرار حرفهای شما را بی پرده بیان کرد
Iran, Islamic Republic of
آقای ... این گستاخی ترامپ از ... شما بود برو به جهنم
Iran, Islamic Republic of
البته صحبتهای ریس جمهور دیشب بد نبود
حالا زمان تحلیل منفی نیست .
اما نمی دانم چرا هر جا را که اقای ریس جمهور در زمان انتخابات خط داد ترامپ حالا زد . این موضوع را نمی توانم هضم کنم .
United States
جناب حرفت کاملا درست است در مورد ملت بزرگ ایران و سر تسلیم فرود نیاوردن اما این حرف از دهن شما دراید اصلا اثر ندارد بخاطر اینکه از دل بر نمی اید.
Iran, Islamic Republic of
روزی که سپاه را می کوبید یادش رفته
امریکا کدخدا بود یادش رفته
در میتینگ های انتخاباتی چه زبانی تند وخشن و فحاشی می کرد یادش رفته
بله دیگه امریکها هم گستاخ شدند و همه انگی به ما چسبوندد
Iran, Islamic Republic of
بنا به گفته روحانی تبصره زده نمی شه ولی بنا به گفته خودش در رای اعتماد به کابینه در مجلس! آماده مادر مذاکرات هستش! ... همچنان متوسل به مذاکره با شیطان هستش منتها با روشهای مختلف! ظاهرا ایشان از خدا هم بهتر می تواند شیطان را سر راه بیاورد
Iran, Islamic Republic of
هشدار
نه بندی به برجام اضافه می‌شود و نه تبصره‌ای
اما شاید برجام جدیدی برای هیچهای دیگر
مهدی
Australia
باسلام
آقای روحانی ازخودتان حرف بزنید شما که
ما ملّت ایران را نامحرم دانستید وبرجام را محرمانه
خواندید وبمنتقدان که اکثر ملّت بودند هرتوهینی
خواستید کردید . امّا اگر گوش شنوا داشتید
وبه خط قرمز های رهبر عمل میکردید ، امروز شاهد
این توهینهای ترامپ نبودیم وتوپ درزمین ما بود.
ایرونی
Iran, Islamic Republic of
امیدوارم برای شما کدخداپرستان هم چهره واقعی ایالات متحده رو شده باشه که امریکا قبل و بعد ترامپ نداره امریکا همیشه شیطان بزرگ بوده ، هست و خواهد بود.
Iran, Islamic Republic of
اقای روحانی مشکل کشور تفکر سیاسی و اقتصادی شما و تیم شماست دنبال مقصر نگردید دیدید کدا به شما اعتنا نداره دیدی جلاد جز نابودی شمای به چیزی دیگر نمی اندیشه افسوس افسوس و......
اصغر
Iran, Islamic Republic of
آقایان بارهاوبارهامی گفتندبرای مفادتوافقنامه برجام برای کلمه به کلمه آن بحث وگفتگووجدل میشدواین توافقنامه چون آفتاب تابان روشن وبسیارمستحکم است وپیش بینی بدعهدی های آمریکاهم درآن دیده شده خوب اگراین حرفهایی که زدیدراست است که این همه جاروجنجال وخط ونشان نداره برویدبه استنادهمان موادبرجام به مجامع بین المللی ازدست آمریکا به خاطرزیرپاگذاشتن تعهداتش ونقض برجام شکایت کنیدوحقتان رابگیریدچراتاکنون دولت ایران هیچ شکایتی نکرده؟
Iran, Islamic Republic of
فعلا که گوام وجیبوتی هم برای ما شاخ شدند چون ... برچامی تو راس کار آمدند....
Iran, Islamic Republic of
اقای روحانی دنیا با همه خوبی ها وبدیهایش خواهد گذشت فکر قیامت وجوابگویی در محضر شهدا وامام شهیدان باش. درضمن دل به ... خوش نکن که ایشان از شما گرفتارتر است