سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۲
۱۴
ترامپ پایبندی ایران به برجام را تأیید نکرد

تحریم‌های سختی علیه سپاه وضع می‌کنیم/ کنگره درباره برجام تصمیم خواهد گرفت

جمعه ۲۱ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۵۰
کد مطلب: 557182
دستور دادم تا بازبینی راهبردی را درباره ایران انجام دهند. این بازبینی کامل است و من راهبرد خودمان را به همراه چند گامی که باید برداشته شوند را اعلام می کنم.
تحریم‌های سختی علیه سپاه وضع می‌کنیم/ کنگره درباره برجام تصمیم خواهد گرفت
گروه بین الملل جهان نيوز: رئیس جمهور آمریکا درباره ایران سخنرانی کرد و گفت که پایبندی کشورمان به توافق هسته‌ای را تایید نمی‌کند.

به گزارش جهان نيوز، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در روز جمعه خود درباره سیاست جدید این کشور درباره ایران سخنرانی کرد.

وی گفت دستور دادم تا بازبینی راهبردی را درباره ایران انجام دهند. این بازبینی کامل است و من راهبرد خودمان را به همراه چند گامی که باید برداشته شوند را اعلام می کنم.

ترامپ ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرد و شماری از بمب‌گذاری‌ها در لبنان و برخی کشورهای منطقه را به گردن ایران انداخت. 

وی مدعی شد: حزب الله دو بار سفارت ما در لبنان را بمباران کرد. بمباران دیگری که در لبنان به حمایت ایران انجام شد 241 آمریکایی را به کام مرگ کشاند.

ترامپ همچنین گفت: ایران آمریکایی‌ها را به اتهامات دروغین زندانی می‌کند. شعارهای محبوب نظام ایران مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل است.

وی از رئیس جمهور قبلی آمریکا هم انتقاد کرد و  مدعی شد در حالی که حکومت ایران در آستانه فروپاشی بود، دولت اوباما تحریم‌ها را برداشت.

 رئیس جمهور آمریکا درباره توافق هسته ای نیز گفت: بارها گفته ام که برجام یکی از بدترین و یکطرفه‌ترین توافقاتی است که آمریکا تاکنون عضو ان شده است. ما نیاز به مذاکره کنندگانی داریم که بتوانند منافع آمریکا را با قدرت ارائه کنند.

ترامپ همچنین گفت به وزارت دارایی آمریکا اجازه می‌دهد که کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تحریم کند.
وی افزود: نظام ایران پول نقد فراوانی معادل 1.7 میلیارد دلار دریافت کرد.  به این فکر می کنم که این همه پول به کجا رفت.  هدف یک توافق این است که توانمندی ایران را برای مدت کوتاهی به تعویق بیندازد. این از نظر رئیس جمهور آمریکا قابل قبول نیست.

ترامپ همچنین در ادامه ایران را به نقض توافق هسته ای متهم کرد و گفت: ایران چندین نقض در خصوص توافق داشته است. به عنوان مثال حجم موارد غنی شده آنها از حد مشخص شده فراتر رفته است.

رئیس جمهور آمریکا افزود: تحریم‌های اضافی علیه ایران وضع خواهیم کرد تا حمایت خود را از تروریسم متوقف کنند. ما همه مسیرهای دستیابی به سلاح هسته‌ای را برای رژیم ایران مسدود خواهیم کرد. 

وی در خصوص تایید پایبندی ایران به برجام گفت: امروز اعلام می کنم که ما این تایید را نمی توانیم انجام دهیم و انجام نخواهیم داد. اگر با کنگره و متحدان به راه حلی نرسیم، آنگاه توافق پایان خواهد یافت. او گفت در کنگره طرحی برای بازبینی برجام طرح می‌شود.

ترامپ همچنین ادعای قبلی خود را مجددا تکرار کرد و گفت به نظر بسیاری ایران با کره شمالی همکاری می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Romania
خب تحریم علیه سپاه یعنی خروج از برجام
Netherlands
این جمله شما بیروت و خروج دشمن را بیادم آورد.
Iran, Islamic Republic of
ترامپ دلواپس باید خواب لغو برجام را ببیند
حسین
Iran, Islamic Republic of
همان گونه که رسول خدا (ص) فرمودند اکنون تنور جنگ گرم شد.
Netherlands
در این مورد از بیروت یاد کنید که دشمن را فراری دادند. اینبار هم به اذن الله از منطقه.
Iran, Islamic Republic of
روحانی مچکریم
...
و به باد دادن سرمایه های ارزشمند ملی
Netherlands
این دوست عزیزی که منفی میده / می زنه : منطق ت را بنویس تا همه روشن شوند. لطفا.
Iran, Islamic Republic of
خب باید کلنگ داد به روحانی و ظریف و صالحی که برن بتن های اراک رو بکنن
amir
Iran, Islamic Republic of
یکی نیست به این الاغ بی همه چیز بگه، آخه احمق مگه 1.7 میلیارد دلار توی ایران ما پولیه؟!
ما یه اختلاس ساده تو مملکتمون سه چهار برابر این مبلغ در میاد!
جمع کن بابا خودتو! یانکی بی شعور!
محمد
Iran, Islamic Republic of
سلام
فکر می کنم خواجه حافظ شیرازی به یاد چنین روزهایی خطاب به ترامپ سروده است که :
ای مگس عرصه ی سیمرغ نه جولانگه توست
عرض خود می بری و زحمت ما می داری
جانمان فدای پاسداران عزیز و سپاه پاسداران
زنده و پاینده باد رهبر فرهیخته
با ولایت زنده ایم
Iran, Islamic Republic of
کی میگه ترامپ دیوانست . قابل توجه اونایی که میگن ترامپ دیوانست . ترامپ با رای اکثریت سناتورهای امریکایی رای اورده . سناتورهایی که هر کدومشون نخبه های امریکا به حساب میان . قطعا اونا رای به یه دیوانه نمیدن . ترامپ باطله قبول اما در پیشبرد اهداف باطلش خیلیم عاقله . دقیقا میدنه داره چیکار میکنه . ببینید ارکان نظام رو هدف قرار داده مثل سپاه . امریکایی ها با دولت دمکرات منافع ما رو از بین بردن و اندک منافعی هم بهمون دادن . حالا نتیجه گرفتن میزننش بهم .خیلی منطقی دیگه راکتور اراکی وجود نداره که پلوتونیم بسازه . برای چی بمونه . دقیقا در دوماه اینده درخواست بازدید از مراکز نظامی داده میشه و ما نمی پذیریم و قاعدتا برجام از طرف ما لغو میشه . اتحادیه اروپا هم همراهی میکنه . چقدر کوته فکریه که فکر کنیم کشورهای اروپایی طرف ما رو بگیرن و خودشونو با امریکا درگیر کنن . حرفهای امروزشونم همه فیلمه دو ماه دیگه معلوم میشه . یا علی
Iran, Islamic Republic of
بدبخت ترین وبیچاره ترین وخوارترین افرادتواین زمانه کسانی هستندکه این وضعیت آمریکارومی بینندولی باخفت تمام بازهم آرزوی آمریکارودارند!بیچاره مردم آمریکاکه گیرچه احمق هایی افتادند!وتأسف برای خودمون بااین ...
amir
Iran, Islamic Republic of
تازه جالب اینجاست که این یانکیهای بی همه چیز، به همین بدبخت ترین وبیچاره ترین وخوارترین افراد، حتی ویزای یک روزه هم نمیدن!
Iran, Islamic Republic of
مطمئنا نتانیاهو خوب ترامپ و شیر فهم کرده که الان اولویت اول حمایت از غربگرایان داخلی برای از بین بردن جمهوری اسلامی نباید باشه (و اصلا به جایی هم نمی رسه) و اون نیرویی که هم مرز با اسرائیل شده تیغی روی خرخره اسرائیل شده.
تولید داعش بزرگترین اشتباه تاریخی آمریکا بود. سوریه ای که بداخلاقی می کرد و خیلی وقت ها اهمیتی به ایران نمیدادو دنبال دوستان اروپایی مثل فرانسه بود امروز به وصیت حافظ اسد ایمان آورده.
خطر برای اسرائیل خیلی جدی تر از این حرف ها شده و باید به هر بهانه ای تحریم های همه جانبه و تمام عیار را آمریکا تکرار کنه. آیا اروپا هم هم تراز آمریکا درکی از خطری که اسرائیل را تهدید می کنه خواهد داشت؟ آیا اصلا برای اروپایی ها موجودیت اسرائیل مثل گذشته اهمیت خواهد داشت؟
البته حتما منافع اقتصادی این رویکرد را به سادگی معین خواهد کرد.