پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

چه کسانی مبتلا به میگرن می شوند؟

پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۵۸
کد مطلب: 557029
یک متخصص داخلی گفت: در کارمندان، امکان شیوع میگرن بیشتر است و این افراد به ازای هر یک ساعت باید حرکات ورزشی سر و گردن را انجام دهند.
چه کسانی مبتلا به میگرن می شوند؟
به گزارش جهان نيوز، فاطمه زاهدی متخصص داخلی گفت: هنگامی که فرد بیمار نسبت به نور و صدا حساس  و در این حالت دچار  تهوع و استفراغ شود، امکان بروز بیماری میگرن  وجود دارد. وی بیان کرد: سر درد میگرنی ممکن است در ماه چند بار به سراغ فرد بیمار بیاید و همین مسئله باعث می‌شود، فرد از فعالیت‌های عادی روزمره و حتی حضور در جامعه دوری کند که این موضوع ممکن است عواقب بد روحی و روانی برای بیمار مبتلا به میگرن به وجود آید.
 زاهدی عنوان کرد: سردردهای میگرنی در کودکان بین 1 تا 2 ساعت و در بزرگسالان بین 4 تا 72 ساعت به طول می‌انجامد و در حدود 10 درصد مردم کشورمان به این نوع سردرد مبتلا هستند.
 وی تاکید کرد: بیماران میگرنی هزینه اقتصادی بیشتری بر حوزه سلامت کشور تحمیل می‌کنند زیرا کیفیت کاری این افراد به خاطر مسئله میگرن در طول روز و حتی ماه کاهش پیدا می‌کند.
 زاهدی اظهار کرد: حملات میگرنی قابل پیشگیری بوده و با پیشرفت علم پزشکی نیز می‌توان تعداد این حملات را کاهش داد و به طور کلی بیماران مبتلا به میگرن باید خوابشان منظم باشد و غذا خوردن آنها بر اساس یک برنامه اصولی انجام شود.
 وی یادآور شد: افرادی که مبتلا به بیماری میگرن بوده باید از خوردن نسکافه و قهوه پرهیز کنند زیرا این مواد محرک بوده و حملات میگرنی را افزایش می‌دهد و همچنین در افرادی که کارشان پشت میزی دارند، امکان شیوع میگرن بیشتر است و به ازای هر یک ساعت باید حرکات ورزشی سر و گردن را انجام دهند.

منبع: بهداشت نیوز
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *