کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عضو کمیته مجریان شبکه قرآن و معارف سیما:

شرایط و چگونگی انتخاب مجریان خانم

20 مهر 1396 ساعت 18:55

عضو کمیته مجریان شبکه قرآن و معارف سیما به شرایط و چگونگی انتخاب مجریان به خصوص مجریان خانم در این شبکه پرداخت.


به گزارش جهان نیوز، به نقل از روابط عمومی شبکه قرآن و معارف سیما؛ مونا انصاری‌فر مجری برنامه‌های تلویزیونی و عضو کمیته مجریان شبکه قرآن و معارف سیما در خصوص شرایط انتخاب مجری در این شبکه گفت: فارغ از جنسیت خانم و آقا ما ابتدا تمام استانداردهای اجرای تلویزیونی در سیمای جمهوری اسلامی از جمله داشتن تصویر مناسب، ‌صدای خوب و ارتباط موثر با مخاطب را که در حقیقت ارتباط موثر با دوربین‌های مقابل محسوب می شود، مد نظر قرار می‌دهیم.
وی افزود: فن بیان، تسلط بر کلام، استفاده از الفاظ مناسب، آکسان گذاری‌های صحیح و ادای درست مخارج حروف، توک زبانی صحبت نکردن، زبان بدن مناسب (عدم گارد بسته، استفاده درست از دست‌ها و میمیک صورت)، آراستگی ظاهر و نوع پوشش از دیگر مواردی است که در انتخاب مجریان موثر است.
انصاری فر با اشاره به تخصصی بودن شبکه قرآن و معارف سیما درباره انتخاب مجری در این شبکه یادآور شد: قاعدتاً مجری این شبکه می‌بایست حداقلِ اطلاعات در خور این شبکه را دارا باشد. ضمن اینکه پوشش ظاهری و آراستگی ظاهر بالطبع حساس‌تر می‌شود. پوشش چادر، نداشتن زیبایی‌های مصنوعی، دارا بودن بشاشیت و طراوت در عین وقار و متانت تاثیرات زیادی در انتخاب مجریان خانم این شبکه دارد.
این مجری برنامه‌های تلویزیونی اظهار کرد: در کل می‌توان گفت اجرا تلفیقی از فن و هنر محسوب می‌شود و نه یک شغل. فردی که وارد این حیطه می‌شود، می‌بایست کاملاً به روز باشد، کلیشه ای و تکرار فرد دیگری نباشد، روان بوده و در اجرا به چارچوب‌های رسانه ای نزدیک باشد، اهل مطالعه باشد، خلاق، باهوش و زیرک باشد و توان مدیریتی نسبتا بالایی داشته باشد. علی الخصوص در برنامه های ترکیبی و کارشناس محور، بجا و درست صحبت کرده و از ظرفیت رسانه در جهت ایجاد آگاهی و امید بدون اطاله کلام استفاده کند، به عبارتی در کمترین زمان بیشترین داده ممکن را منتقل کند و بیشتر شنونده فعال باشد تا گوینده فعال.
انصاری فر در پایان ضمن بیان اینکه مجری سکان‌دار برنامه است و ویترین هر شبکه محسوب می‌شود، گفت: مجری می‌بایست نقش خود را در جایگاه نماینده مخاطب در نظر گرفته و هرگز نباید جای خود را با کارشناس عوض کرده و یکی ببیند. رعایت این نکات باعث تمایز و مقبولیت برخی مجریان امروز رسانه ملی از جمله آقای محمدرضا شهیدی فرد، مرتضی حیدری، علی درستکار و ... شده است که هر کدام در نوع و فُرم اجرا صاحب سبک هستند.

منبع:باشگاه خبرنگاران


کد مطلب: 557011

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/557011/شرایط-چگونگی-انتخاب-مجریان-خانم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com