پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱۰
۶
رحیم‌پور ازغدی در نشست اتحادیه مستقل مطرح کرد:

چرا امام گفت جام زهر را نوشیده است؟/ ماجرای گریه بارزانی در دیدار با فرماندهان سپاه قدس

پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۳
کد مطلب: 556979
وی با اشاره به اینکه نیروهای ما ظرف 24 ساعت خود را به مناطق کردستان عراق رساندند و راه های اصلی را بر داعش بستند و اجازه پیش روی به آنها را ندادند تصریح کرد: در هر حال حالا که داعش سرکوب شده سپاه به بهانه بعدی امریکایی ها تبدیل شده است.
چرا امام گفت جام زهر را نوشیده است؟/ ماجرای گریه بارزانی در دیدار با فرماندهان سپاه قدس
گروه فرهنگی جهان نيوز: حسن رحیم پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در نشست شورای عمومی و کمیسیون‌های اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: در جنگ هشت ساله، این پیروزی که دشمن را از خاک خود بیرون کنیم بدست آوریم، اما نتوانستیم صدام را به پای میز محاکمه بکشانیم.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطر نشان کرد: امام خمینی (ره) دنبال محاکمه صدام در جنگ بودند و به همین دلیل فرمودند من جام زهر را نوشیدم. 

وی به نقل از بشار اسد و در پاسخ کسانی که به حمایت‌های ایران از سوریه معترض هستند، گفت: به رابطه ایران و سوریه یک طرفه نگاه نکنیم، بعضی افراد در سوریه هم این شبهه را مطرح می‌کنند که کشورشان قربانی ایران شده است اما از حمایت‌های ایران تشکر می‌کنند و می‌دانند اگر ایران نبود، عراق و سوریه اکنون وجود نداشت و می‌گویند آمریکا و آل سعود بارها متذکر شده اند که مشکل ما با شما بخاطر حمایت از ایران است و اگر از حمایت ایران دست بردارید، ما جنگ‌ در سوریه را پایان داده و به شما کمک خواهیم کرد.

وی در ادامه گفت: پیروزی انقلاب اسلامی جهان را تغییر داد و گفتمان غرب از نوع چپ و راست آن را به چالش کشید در واقع انقلاب اسلامی یک پیچ تاریخی پس از سوسیالیسم در شرق و لیبرالیسم در غرب بود.

این استاد دانشگاه افزود: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی دین اسلام و بویژه تشیع حذف شده بود و در واقع از دین به عنوان یک مسئله شخصی و خرافات نام برده می‌شد و انقلاب اسلامی یک حرکت تاریخ ساز بود که پرچم اهل بیت را بار دیگر برافراشت و اکنون کسی به خودش جرات نمی‌دهد به دینداری حمله کند و همه تلاش می‌کنند خود را به مذهب نزدیک کنند. 

رحیم‌پور ازغدی تاکید کرد: مذهب و دینداری بعد از انقلاب در دنیا مشروعیت یافت ولی تا پیش از انقلاب اسلامی برائت از دین افتخار بود. 

وی به سرنگونی رژیم پهلوی اشاره کرد و گفت: امام خمینی (ره) می‌فرمود: «شاه با اسلحه سرنگون نشد شاه با مرگ بر شاه سرنگون شد. این مرگ بر گفتن ها اثر دارد.»

وی گفت: انگلیسی‌ها به دنبال جنگ مذاهب بودند و با دلارهای نفتی همواره تلاش کرده اند تا اسرائیل و چند کشور دیگر را سر پا نگاه دارند، آنها وهابیت که قائل به تفکیک دین از سیاست بوده است را به عنوان یک مجاهد قلابی در مقابل جهاد اسلامی قرار دادند و به این ترتیب اسلام گرایی سیاسی جعلی درست شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: این کارها برای حفاظت از اسرائیل صورت گرفته است، اسرائیل 4 شکست از اردوگاه جهاد اسلامی ایران متحمل شده با این وجود تلاش می‌کنند تا این رژیم در حال سقوط را نجات دهند و جبهه مقاومت اسلامی را از هم بپاشند.

وی افزود:  رژیم صیونیستی با توجه به قدرت یافتن زنجیره مقاومت در معرض سقوط کامل قرار گرفته و به همین دلیل آنها جهاد وهابی را مطرح کردند تا جهاد علیه استکبار را به جهاد مسلمان علیه مسلمان، شیعه با سنی و سنی با سنی تبدیل کنند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: واقعیت این است که استکبار بیش از آنکه ملاها و مردم شیعه را در عراق بکشند مردم و ملاهای سنی را قتل عام کرده اند و تمام هدفشان این بوده جنگ شیعه و سنی را راه بیندازند. 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: یمنی که حیات خلوت نظام سلطه بود امروز از دست آنها خارج شده و این کشور امروز در اندیشه امام(ره) قرار گرفته است.

وی ادامه داد: نظام سلطه از سوریه خواسته است که اگر روابط خود را با ایران و حزب الله را قطع کند از فردای آن روز بازسازی این کشور را آغاز می‌کند اما بشار اسد این پیشنهاد را نپذیرفته است، واقعیت این است که همان گونه برخی امروز در کشورمان می‌گویند چرا باید به خاطر سوریه بجنگیم در این کشور نیز عده‌ای هستند که می‌گویند ما چرا باید به خاطر ایران قربانی شویم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: هدف اصلی استکبار، ایران است و روسیه و عراق تنها وسیله هستند و عده‌ای هم به همین دلیل است که می‌گویند چرا باید سوریه به خاطر ایران از بین برود.

وی در ادامه با اشاره به توطئه‌های امریکا، اسرائیل و رژیم آل سعود در منطقه، یادآور شد: در جنگ هشت ساله تمام رژیم های عربی خائن کنار صدام بودند اما تنها کشور عربی که در کنار ما ماند سوریه بود. 

پورازغدی ادامه داد: اخیرا مقاله‌ای از قول یکی از ژنرال‌های ارتش صدام می‌خواندم که در آن مدعی شده بود که 38 کشور دنیا به عراق کمک کرده و مستشار و سلاح به این کشور می‌دادند در واقع ایران مقابل 38 کشور جهان جنگیده و این یک جنگ جهانی بود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: ما در شرایطی جنگیدیم که به دلیل تحریم حتی سیم خاردار هم نداشتیم، در عملیات والفجر 8 فرمانده ما می‌گفت به گونه‌ای تیر بخورید که لباس‌های غواصی تان سوراخ نشود چون آنها را به سختی تهیه کرده‌اید با این وجود ما می پرسیدیم که چگونه باید کشته شویم که او می گفت بگذارید گلوله به صورتتان بخورد تا دیگران هم پس از شهادت شما بتوانند از این لباس‌ها استفاده کنند.

رحیم پورازغدی در قسمت دیگری از سخنانش به بحث همه پرسی کردستان عراق اشاره کرد و افزود: همین بارزانی که اکنون خواستار جدایی کردستان ازعراق است در زمان هجوم داعش به کردستان درجلسه‌ای با سپاه پاسداران با گریه برای دفاع ازکردستان درخواست کمک کرد.

وی گفت: زمانی که اوباما رئیس جمهور امریکا شد از جورج بوش به خاطر جنگ عراق و افغانستان به عنوان یک احمق نام برد، زمانی هم که ترامپ دیوانه رئیس جمهور امریکا شد او هم از اوباما به عنوان یک احمق نام برد و هم چنین مدعی شد که به مانند دوران بوش ایرانی‌ها در سوریه همه کاره هستند.

وی تاکید کرد: به هر حال امروز آنها بهانه‌هایی مانند نقض حقوق بشر را به ما نسبت می‌دهند و از طرفی سپاه را بهانه کرده‌اند چون سپاه قدس به قدرت اول منطقه تبدیل شده اند. 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: آنها از آن سر دنیا آمده اند و مسلمانان را در کشور خود به خاک و خون می‌کشانند آیا این دخالت کردن نیست؟ در هر حال اگر ما امروز در عراق و سوریه حضور یافته ایم به این علت است که دولت‌های حاکم در این کشورها از ما درخواست کرده اند.

وی در قسمت دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت قیام امام حسین(ع) گفت: نهضت آزادی هند مدیون امام حسین (ع) است چون گاندی گفته من از امام حسین (ع) الهام گرفته ، ماندلا هم برای از بین بردن آپارتاید نژادی در این کشور از گاندی الهام گرفته با این وجود می‌توان گفت ماندلا هم از نهضت امام حسین (ع) الگو گرفته است.  

این استاد دانشگاه تاکید کرد: اگر جمهوری اسلامی ایران و سپاه قدس از کردستان عراق دفاع نمی‌کردند امروز مناطق کردنشین به دست داعش افتاده بود.

وی ادامه داد: زمانی که داعش به عراق حمله کرد به دستور امریکایی ها از حمله به شمال عراق منع شدند به همین دلیل به سمت کربلا و نجف رفتند ولی ایران اجازه ورود آنها را به این شهرها نداد با این وجود وقتی که داعش تصمیم گرفت که به سمت کردستان عراق حرکت کند تمام نیروهای مسلح کرد فرار کرد و کرکوک و چندین شهر دیگر از جمعیت خالی شدند. 

رحیم‌پور ازغدی افزود: زمانی که داعش به کردستان عراق حمله کرد سپاه قدس خود را به این مناطق رساند با این وجود سپاه قدس به طالبانی و بارزانی گفت اگر می خواهید ما می توانیم به شما کمک کنیم چون کردها نمی توانستند به تنهایی در مقابل داعش بایستند.

وی افزود: در جلسه ای که با فرماندهان سپاه قدس برگزار شده بارزانی به گریه افتاده بود و به نیروهای قدس گفته بود اگر شما به ما کمک نکنید داعش کل منطقه را می گیرد وضع در این جلسه به گونه ای بود که بچه های ایران به خاطر حقارت و تضرع بارزانی ناراحت شده بودند. 

وی با اشاره به اینکه نیروهای ما ظرف 24 ساعت خود را به مناطق کردستان عراق رساندند و راه های اصلی را بر داعش بستند و اجازه پیش روی به آنها را ندادند تصریح کرد: در هر حال حالا که  داعش سرکوب شده سپاه به بهانه بعدی امریکایی ها تبدیل شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ح-ن
Iran, Islamic Republic of
خدا انشالله حافظت باشد.خواری هستی در چشم استکبار خارجی وحرام خورهای داخلی
Iran, Islamic Republic of
بزرگترین خریت نجات بارزانی آشغال و خائن بود
Iran, Islamic Republic of
موضوع فقط خودش نبود. نجات مردم کرد زبان بود. خودش که از ایادی جبهه استکبار است
سعید
Iran, Islamic Republic of
مردم کرد قدرشناس جوانمردی سپاه پاسداران عزیز هستند
خدا نگهدارشون باشه که نگهدار مردم منطقه هستتد
Iran, Islamic Republic of
کار سپاه درست بود منتهی این بارزانی خودفروش هست که خیانتکارست
Iran, Islamic Republic of
بارزانی فقط یک دانه جو خورده که اینقدر مست شده....