کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

روزنامه‌های اصلاح طلب برای دفاع از جاسوس هسته‌ای به صف شدند

مشرق , 20 مهر 1396 ساعت 16:39

روزنامه‌های اصلاح طلب بدون توجه به منافع ملی و با رفتاری قبیله‌ای به دنبال لوث کردن جرم نابخشودنی جاسوسی علیه نظام و مردم ایران هستند. یک روز با سانسور خبر محکومیت و یک روز هم با تبرئه جاسوس و یا به عبارتی تبرئه یکی از مسببان تقریباً هیچ!


به گزارش جهان نیوز؛ «عبدالرسول دری‌اصفهانی» از اعضای فنی تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران، جاسوس بود. بر اساس اظهارات حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای، دری‌اصفهانی با ۲ سرویس اطلاعاتی غربی ارتباط داشت.

دری‌اصفهانی به عنوان مسؤول امور بانکی تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران وارد مذاکرات تخصصی ایران و ۱+۵ شد! یکی از مهم‌ترین اهداف ایران از مذاکرات هسته‌ای، برداشته شدن محدودیت‌های بانکی و بازگشت فرآیند معاملات با دلار به روال سابق بود.
در حقیقت آن بخش از برجام که مربوط به تعهدات طرف مقابل در حوزه بانکی و مالی است با مشورت‌ها و اعمال نظرات دری‌اصفهانی نگارش شده است.

به اذعان مقامات ارشد دولت، اکنون با گذشت حدود ۲۶ ماه از امضای برجام و ۲۰ ماه از اجرای برجام، اتصال ایران به شبکه بانکی جهانی وضعیت بسیار نامطلوبی دارد. در روزهای گذشته ظریف اعلام کرد که حتی نمی‌توانیم یک حساب در بانک‌های انگلیس باز کنیم. در مجموع عایدی ایران از برجام تقریباً هیچ بوده است و در این میان نحوه عملکرد اعضای تیم مذاکره کننده-از جمله دری اصفهانی- بسیار تاثیرگذار بوده است.
اما هر جا که پای تضییع منافع ملی در میان است، روزنامه‌های اصلاح طلب به خط شده و برای تضییع کننده منافع ملی سوت و کف و هورا می‌کشند.
روزنامه‌های اصلاح طلب در شماره امروز با تیترهایی همچون «دری اصفهانی مرتکب جاسوسی نشده است» و «دری اصفهانی خلافی مرتکب نشده» به اظهارات وزیر اطلاعات استناد کردند.

در همین رابطه روزنامه ایران در مطلبی نوشت:
«وزیر اطلاعات درخصوص اتهام جاسوسی یکی از مشاوران تیم مذاکرات هسته‌ای گفت: «دری اصفهانی قبلاً در چند نوبت تصریح کرده و من هم به صراحت اعلام می‌کنم، از آنجا که مرجع تشخیص موضوعات مرتبط به جاسوسی معاونت ضدجاسوسی وزارت اطلاعات است، از نظر این معاونت، آقای دری اصفهانی نه تنها مرتکب خلافی نشده بلکه در برابر هجمه‌هایی که برخی سرویس‌های بیگانه به وی داشته‌اند، هوشیارانه مقاومت کرده و با معاونت ضدجاسوسی وزارت اطلاعات همکاری داشته است».
عناوین اخبار روزنامه ایران در روز پنجشنبه ۲۰ مهر :  تأیید رشد 12/5 درصدی و تورم تک نرخی ؛ <رنو> ایران را ترک نخواهد کرد ؛ سپاه محبوب مردم ایران و منطقه است ؛ یک ساعت از بانه تا تهران ؛ ما هم می‌خواهیم دخترانگی کنیم ؛ مُهر پارلمان کاتالونیا پای سند استقلال ؛ دیگر صفحه‌ها ؛ وزیر اطلاعات: دری اصفهانی مرتکب جاسوسی نشده است ؛ تیم ملی در <سید3 >جام جهانی ؛ کیف قاپی به نام کنکور ؛ انزوای جهانی ترامپ ؛ حمایت از کودکان؛ مشکلات و راهکارهای حقوقی ؛ اعتراض وزارت خارجه به دولت سومالی ؛ وزیر اطلاعات: دری اصفهانی مرتکب جاسوسی نشده است ؛ نامه‌ مطهری به دادستان کل کشور ؛ درخواست کواکبیان از قوه قضائیه ؛
این اظهارات در حالی است که بر اساس نص صریح قوانین موضوعه، تنها مرجع قضایی است که با حکم قطعی خود می‌تواند مجرم بودن کسی را اعلام کند و وزارت اطلاعات یا هیچ دستگاه دیگری، شأن و حق ورود به ماهیت و اظهار نظری اینچنین را ندارند. در حقیقت وزارت اطلاعات در کنار مجموعه‌هایی همچون اطلاعات سپاه نقش ضابط را ایفا می‌کنند.
روزنامه‌های اصلاح طلب بدون توجه به منافع ملی و با رفتاری قبیله‌ای به دنبال لوث کردن جرم نابخشودنی جاسوسی علیه نظام و مردم ایران هستند. یک روز با سانسور خبر محکومیت و یک روز هم با تبرئه جاسوس و یا به عبارتی تبرئه یکی از مسببان تقریباً هیچ!
 


کد مطلب: 556968

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/556968/روزنامه-های-اصلاح-طلب-دفاع-جاسوس-هسته-ای-صف-شدند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com