جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

راهکار تئوری مرد دیوانه ترامپ درباره ایران

پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۳
کد مطلب: 556891
کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: با توجه به غیر قابل پیش‌بینی بودن ترامپ و بهم‌ریختگی سیاست خارجی امریکا، بهره‌برداری از آن موجب می‌شود این تئوری در قبال ایران کارساز نباشد.
راهکار تئوری مرد دیوانه ترامپ درباره ایران
به گزارش جهان نيوز،فواد ایزدی کارشناس مسائل آمریکا ، با اشاره به اینکه تئوری مرد دیوانه  از نیکسون به ترامپ به ارث رسیده است ، اظهار کرد: ترامپ  با غیر متعادل نشان  دادن خود در سیاست خارجی تلاش دارد هراسی در دل طرف مقابل ایجاد کند، تا جایی‌که حتی چندین بار در خصوص بحران کره شمالی این غیر قابل پیش بینی بودن را به نفع امنیت ملی آمریکا  دانسته است.
کارشناس مسائل آمریکا با بیان اینکه این تئوری غیرقابل پیش بینی بودن موجب محتاطانه عمل کردن  طرف مقابل است، تصریح کرد: ایران دو نکته  کلی را در مقابل  رفتارهای ترامپ باید مورد توجه قرار دهد؛ اولین نکته این است که شرایط  موجود را به خوبی تحلیل کند و متوجه شود این قبیل صحبت‌ها بخشی از یک سناریو گسترده تر است و  نکته دوم اینکه با توجه به این بهم ریختگی که در سیاست خارجی ترامپ وجود دارد وی تلاش می‌کند از این غیر قابل پیش بینی بودن دستاوردهایی را کسب کند که در این رابطه باید به عدم انسجام موجود در ساختار سیاست خارجی آمریکا توجه داشت.
وی ادامه داد: در چارچوب نکته  دوم باید بر این عدم انسجام موجود تمرکز ویژه داشته باشیم و با شرایط کنونی آمریکا خود را هماهنگ کنیم.
ایزدی با بیان اینکه در برهه کنونی نباید به شکلی افراط گونه از برجام دفاع کنیم، تصریح کرد: ابهام موجود در ذهن کاسب کارانه ترامپ درباره منتقدان داخلی برجام او را به پیش روی های بیشتر تشویق می‌کند.
کارشناس مسائل بین‌الملل تصریح کرد:  نباید خیلی ذهن خود را درگیر رفتارهای ترامپ کنیم و در عین حال نمی توانیم با همان سیاست های معمول سنتی با آمریکای امروز مقابله کنیم و باید  در سیاست خود به روز شویم.
کارشناس آمریکا تاکید کرد: در نهایت  باید شیفتگی رابطه با آمریکا را کنار بگذاریم و با عزمی راسخ به دنبال منافع ملی کشور باشیم.  تحت چنین شرایطی  برجام  از حالتی مقدس به شکل یک توافق تغییر ماهیت خواهد داد. 

منبع: باشگاه خبرنگاران
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *