پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

دولت دوازدهم با دولت قبل تفاوتی ندارد

پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۴۲
کد مطلب: 556825
برخی از اصلاح‌طلبان علیرغم گرفتن سهم افزونتر در کابینه دوم روحانی، رفع مسئولیت از خود درباره ناکارآمدی‌های احتمالی دولت دوازدهم را کلید زدند.
به گزارش جهان نيوز؛ «مصطفی هاشمی‌طبا» کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در مصاحبه با روزنامه آرمان در پاسخ به این سؤال که:

«برخی معتقدند چینش کابینه دوازدهم مشابه کابینه یازدهم بوده و هیچ تغییری صورت نگرفته است. تا چه اندازه به چنین برداشتی اعتقاد دارید؟»، گفت: «من به این موضوع اعتقاد دارم. شاید در چینش مدیران در حد دو سه درصد تفاوتی صورت گرفته باشد، اما همان سیاست‌ها و روش‌ها ادامه پیدا کرده‌اند.»

گفتنی است دولت دوازدهم برآمده از دولت یازدهم است و ترکیب کابینه با اندکی تغییر که تعیین‌کننده به نظر نمی‌رسد همان ترکیب قبلی است. ۱۱ تن از وزرای کابینه جدید، در کابینه‌قبلی نیز حضور داشته‌اند، ۵ تن از وزرای جدید هم در کابینه قبلی معاون وزیر بوده‌اند و طبیعی است که در جایگاه وزارت نیز  ادامه‌دهنده مواضع و عملکرد وزیری باشند که در دولت قبلی معاون او بوده‌اند. ۲ سرپرست که برای وزارتخانه‌های نیرو و علوم انتخاب شده‌اند نیز به ترتیب، قائم‌مقام و معاون وزیران نیرو و علوم دولت یازدهم بوده‌اند؛ بنابراین کابینه دوازدهم با اندکی تغییر همان کابینه دولت یازدهم است.

در هفته‌های کذشته، برخی از اصلاح‌طلبان علیرغم گرفتن سهم افزونتر در کابینه دوم روحانی، رفع مسئولیت از خود درباره ناکارآمدی‌های احتمالی دولت دوازدهم را کلید زدند. این طیف همزمان و پس از اتفاقاتی همچون «سلفی حقارت» و «زدو بند فراکسیون امید با وزرای کابینه دوازدهم» نیز نسبت به پذیرش مسئولیت فراکسیون امید، از خود سلب مسئولیت کرد.
مرجع : مشرق
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *