شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۸

وزارتخانه‌ای که حتی یک خانه نساخت!

پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۰۶
کد مطلب: 556821
مسكن اجتماعي؛ نه معني مشخصي دارد و نه همتي براي اجرا. اين طرح را عباس آخوندي، وزير راه و شهرسازي در ابتداي دولت يازدهم بود كه مطرح كرد؛ درست زماني كه مي‌گفت طرح مسكن مهر «مزخرف» است، مدعي بود مسكن اجتماعي كه حالا به نوعي آن را پروژه «اختصاصي» خود مي‌خواند، كاستي‌هاي طرح مسكن مهر را ندارد.
وزارتخانه‌ای که حتی یک خانه نساخت!
گروه جامعه جهان نيوز: روزنامه اصلاح طلب اعتماد در صفحه اقتصادی شماره دیروز خود به موضوع مسکن و رویکردهای وزارت راه و شهرسازی و شخص وزیر پرداخته است.گزارش دیروز با عنوان «رونمايي از سياست‌هاي جديد رونق مسكن» با رویکردی دیگر گونه نسبت به گزارش هفته پیش همین روزنامه منتشر شد.

در گزارش دیروز آمده است: «وزير راه و شهرسازي» گفت: «بيشترين مداخله دولت مربوط به سال‌هاي ۸۴ تا ۹۳ است كه باعث شد در حدود ۲ ميليون واحد مسكوني جديد يعني حدود ۸ درصد موجودي مسكن كه رقم كلاني نيز هست به تعداد مسكن‌هاي كشور افزوده شود. اين در حالي است كه بيشترين شهرفروشي‌ها، افزايش قيمت زمين و همچنين قيمت مسكن را نيز در فاصله سال‌هاي ۸۴ تا ۹۲ شاهد بوديم. آخوندي ادامه داد: انتظار مي‌رفت كه با افزايش تعداد واحدهاي مسكوني در حد ۸ درصد موجودي كشور، تامين مسكن اقشار كم‌درآمد در سطح گسترده‌اي ايجاد شود، قيمت زمين و مسكن كاهش يابد در حالي كه در فاصله سال‌هاي ۸۴ تا ۹۲، قيمت زمين 8/6 برابر يعني ۷۶۰ درصد افزايش يافت كه افزايش محيرالعقولي است. وزير راه و شهرسازي گفت: در سال‌هاي ۹۲ تا ۹۵ يعني در دولت يازدهم، رشد قيمت زمين ۲ صدم درصد بود. قيمت مسكن در شهر تهران در سال‌هاي ۸۴ تا ۹۲، ۶ برابر يعني ۵۰۰ درصد افزايش داشت در حالي كه قيمت مسكن در سال‌هاي ۹۲ تا ۹۵، ١/١ برابر يعني ۱۰ درصد افزايش داشت.»

وزارت راه و شهرسازی دولت یازدهم به عنوان فشل‌ترین وزارتخانه در دولت قبل شناخته می‌شد. در طول چهار سال قبل همواره شخص وزیر، عباس آخوندی با الفاظی نظیر «مزخرف» مسکن مهر را خطاب قرار می‌داد؛ طرحی که تقریبا بیش از  یک میلیون و دویست هزار خانواده را به مسکن رساند. حالا عباس آخوندی که وزارتخانه‌اش در طول چهار سال حتی یک خانه هم نساخته باید هم به مسکن مهر بتازد.

مسکن اجتماعی؛ تنها چند برگ کاغذ!

معرفی کردن مسکن مهر به عنوان عامل گرانی در حالی است که شواهد و قرائن بسیار حاکی از آن است که برخی بانک‌های خصوصی در موضوع گران شدن مسکن نقش داشته‌اند.

اما نکته جالب توجه این است که هفته گذشته روزنامه اعتماد در گزارشی با عنوان «قصه هزارويك‌شب طرح «اختصاصي» عباس آخوندي / مسكن اجتماعي رويايي كه تعبير نشد» نوشته بود: «مسكن اجتماعي؛ نه معني مشخصي دارد و نه همتي براي اجرا. اين طرح را عباس آخوندي، وزير راه و شهرسازي در ابتداي دولت يازدهم بود كه مطرح كرد؛ درست زماني كه مي‌گفت طرح مسكن مهر «مزخرف» است، مدعي بود مسكن اجتماعي كه حالا به نوعي آن را پروژه «اختصاصي» خود مي‌خواند، كاستي‌هاي طرح مسكن مهر را ندارد. مي‌گفت طرح كاملي است كه اگر اجرايي شود، مشكل مسكن در كشور ريشه‌كن مي‌شود. اما جز يك طرح پژوهشي و چند سخنراني كه خود او انجام داد، مسكن اجتماعي همواره در ‌هاله‌اي از ابهام ماند.»
مرجع : کیهان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
واقعا تو این مملکت چه خبره
مجلس روی چه حسابی به این فرد رای داده
ظاهرا ما مردم از دولت مردامون باید یاد بگیریم که گور بابای همه
کی به کیه
Iran, Islamic Republic of
من هپروتی نیستم ولی قیافه بعضی ها داد میزنه که نیروهای اهریمنی پشت سرشان است. خیلی چهره معنوی و دلربا داره!
Iran, Islamic Republic of
این آقا مروج مکتب لیبرالیسم و نماینده ... است که ماموریت دارد وضع مسکن را نابساملن نگهدارد تا بلکه قیمتها بازهم افسار پاره کند
علی
خدایی یکی از کارای مثبت ایشون رو بفرمایید. یکی!
فقط حرف و تخریب دولت قبل!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
یک روزی خواهد رسید که خنده ات به گریه تبدیل خواهد شده ای یاور ثروتمندان
Iran, Islamic Republic of
خوب همین که نیشش تا بناگوشش باز است برای اقای روحانی کافیست . دیگر مردم و نظام رابی خیال . اگر در جاده ها مردم کشته می شوند ! اگر حتی در قطار مردم اطمینان ندارند که مانند قطار مشهد آنطور بسوزند ، البته لطف کردند به بازماندگان اطمینان دادند که بیمه پرداخت کشته شدگانشان را می کند همین بس است .! مواجب ناچیز که می رسد به آقای وزیر و کیفش را حسابی کوک کرده . دیگر کاری به این چیز ها ندارد . اگر مردم مشکل خانه دارند مشکل خودشان است و نباید خاطر ایشان مکدر شود . از بس ایشان لیاقت دارند آقای روحانی وزیر کرده ، همین بس است !!!
یزدی
Sweden
خداوند از کسانیکه چندین بار به به این فرد بی ادب رای دادند نگذرد
مهدی
Iran, Islamic Republic of
این اقا اگر کاری بلد بود نواقص طرح مسکن مهر رو برطرف میکرد
متاسفانه وزرات نمی کنند تجارت بکنن سود بیشتر واسه خودشون داره