جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

زندگی نامه شهید آهندوست

چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۲۰
کد مطلب: 556750
شهید آهندوست از کسانی بود که بیت المال برایش اهمیت زیادی داشت.
زندگی نامه شهید آهندوست
به گزارش جهان نيوز، شهیدآهندوست تازه ازدواج کرده بود که به جبهه رفت، در نامه ای که از جبهه نوشته بود گفته بود اگر فرزندم پسر شد اسمش را بگذار محمد و محمدگونه بزرگش کنید و اگر دختر شد اسمش را بگذارید فاطمه و فاطمه گونه بزرگش کنید.
در سالگرد شهادت برادرش بهروز ، در عقیدتی سیاسی سپاه مشغول خدمت بود، گفتم پسرم کپسول گاز تمام شده ماشین سپاه که زیر دستش بود جلو درب پارک کرده و کپسول گاز را بدوش گرفت و برد گفتم پسرم ماشین هست چرا بدوش گفت: مادر افسوس می خورم مادر شهید هستی نباید انتظار داشته باشی با ماشین سپاه بروم.
فرازی بر وصیتنامه سردار برادر جواد آهندوست
بسم ا... الرحمن الرحیم
وصیتنامه بنده گنه کار خدا (جواد)
خدایا احتمالاً سومین باری است که وصیتنامه می نویسم( چون شاید بعد فرصتی نکنم سریع باید بنویسم تو خود میدانی که چند سال است شهادت در راه تو جزو دعاهایم بوده ولی نمیدانم چون اخلاص نداشته ام لیاقت شهادت را نصیبم نکردی، در طول زندگی ام بارها و بارها دعاهایم را مستجاب کردی و در عوض این مسکین بارها و بارها نافرمانی تورا کرد گناه و معصیت کرد ولی باز هدایتش کردی، توفیق اقامه نماز دادی ولی این روسیاه خیلی خیلی کم در نمازها به یاد تو بود، توفیق جهاد نصیبش کردی ولی این گناه کار ریا و تکبر ورزید، اما ای خدای کریم هر چقدر گناهانم بزرگ باشد عفو و بخشش تو که بی حد و حصر است چه میشود که این بنده رو سیاهت را کنار شهدای بدر و خندق و احد و کربلا برده تا از بارگاه با عظمت آن مخاصان درگاهت ، این گدایت بهره ای ببرد ، چه میشود که از آن روزی خود این بینوا را نیز متنعم سازی ، چه میشود که این خون آلوده به گناه و معصیت و منیت مرا دشمنانت بریزند تا بلکه تاوان گوشه ای از این همه نافرمانی هایم شود.
سخنم به همه فامیل و آشنایانم سخن امام حسین (ع) که یاران باوفای من تلخ شیرین نعمت و نقمت خوشی و نا خوشی دنیا جز خوابی گران و غفلت آور نیست.
سخن دوم : قرآن را بخوانید ، زیرا خداوند دلی را که قرآن را یافته معذب نمیکند. پیامبر اسلام (ص) پدر مادرم ، اگر نتوانستم وظایف فرزندی خود را آنطور که مورد رضای خداست انجام دهم طلب عفو و حلالیت دارم و امیدوارم با انجام واجبات شرعی و ترک محرمات و معاصی دنیوی خود را بگذرانید. برادرم انشاء ا... با شناخت و انجام وظایف دینی و شرعی همواره خدمتگذار اسلام و مسلمین باشی.
خواهرانم ، بدیهی است شما نیز پیوسته سعی کنید اعمالتان شبیه اعمال زهرا اطهر و زینب کبری (س) باشد البته با شناخت و عمل نه با شعار.
مادر و خواهر و همسرم، بدانید که مصائب ما بزرگ باشد در مقابل مصیبت بزرگ حضرت زینب(س) و واقعه کربلا، فاصله اش به اندازه فاصله شخصیت ماست با شخصیت حضرت زینب(س) اگر مصیبت کربلا را بین همه انسانها تاریخ تقسیم کنند(ذره ای از آن را ) اگر همه از غصه و غم دق کنند شاید بعید نباشد. اگر مشیت الهی مقدر شد که صاحب فرزندی شدیم به او بگوئید که پدرش از خدا خواست که او فردی خدمتگزار اسلام و مسلمین باشد و طوری زندگی کند که آن دنیا نیز مرا شفاعت کرده و از پل صراط بگذارند نه اینکه خدای نکرده موجب خجلت خانواده ما شود.
خدایا مرا به سختیها و رنجهای مرگ کمک کن.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *