جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

واکنش چین به پرواز بمب‌افکن‌های آمریکایی

چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۱۳
کد مطلب: 556644
​سخنگوی وزارت خارجه چین در یک کنفرانس خبری روز چهارشنبه به اقدام ارتش آمریکا برای اعزام دو بمب‌افکن راهبردی این کشور به شبه جزیره کره در بحبوحه تنش‌ها با پیونگ‌یانگ واکنش نشان داد.
واکنش چین به پرواز بمب‌افکن‌های آمریکایی
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، بعد از پرواز تحریک‌آمیز دو فروند بمب‌افکن راهبردی آمریکا بر فراز شبه جزیره کره، وزارت خارجه چین از همه طرف‌ها خواست خویشتنداری نشان دهند.  

پیش از این رسانه‌ها گزارش داده بودند همزمان با رایزنی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا با مقام‌های ارشد دفاعی این کشور درباره کره شمالی، ارتش آمریکا دو فروند بمب‌افکن راهبردی «بی‌1‌بی» را روانه شبه جزیره کره کرد. 

«هوان چون‌ینگ»، سخنگوی وزارت خارجه چین روز چهارشنبه ضمن دعوت همه‌ طرف‌ها به خویشتنداری از همه طرف‌ها خواست از انجام اقدامات تحریک‌آمیز علیه یکدیگر خودداری کنند.  

تنش‌ها در شبه‌جزیره کره پس از ششمین آزمایش هسته‌ای کره شمالی و شلیک موشک‌های دوربرد این کشور بار دیگر بالا گرفته است. پیونگ‌یانگ، برنامه هسته‌ای و موشکی خود را برای محافظت از خودش در برابر تهدیدهای آمریکا به تغییر نظام حاکم آن کشور ضروری می‌داند.  

دونالد ترامپ در سخنرانی خود در هفتاد و دومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد تهدید کرد که آمریکا کره شمالی را به‌طور کامل نابود خواهد کرد. 

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی روز چهارشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «2 فروند بمب‌افکن راهبردی بی‌یک‌بی آمریکا به‌همراه 2 فروند جنگنده اف15 ارتش کره جنوبی پس از ترک پایگاه خود در گوام بر فراز شبه‌جزیره کره به پرواز درآمدند.»

این بیانیه افزود: «این بمب‌افکن‌ها پس از ورود به حریم هوایی کره جنوبی، مانور موشکی هوا به زمین را در آبهای ساحلی کره جنوبی انجام دادند و سپس به‌سوی جنوب و آبهای بین کره جنوبی و چین پرواز کردند تا این مانور را دوباره انجام دهند.»

ارتش آمریکا نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «جنگنده‌های ژاپنی نیز به این مانور پیوسته‌اند. این نخستین مانور شبانه مشترک بین بمب‌افکن‌های آمریکایی با جنگنده‌های کره جنوبی و ژاپن بوده است.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *