پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۳
۴

کدام رئیس جمهور از تهدیدهای آمریکا می‌ترسید؟

چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۱۸
کد مطلب: 556499
در دوره‌ی ریاست جمهوری کلینتون بود که تهدید نظامی به‌قدری شدید بود که رئیس جمهور محترم آن روز به من غالباً این را میگفت که مثلاً بیائیم فکری بکنیم، کاری بکنیم؛ حیف است که بیایند حمله کنند.
کدام رئیس جمهور از تهدیدهای آمریکا می‌ترسید؟
به گزارش جهان نيوز، تهدید نظامی از سوی آمریکایی‌ها از اول انقلاب تاکنون ادامه داشته است، اما این تهدیدهای توخالی هیچ‌گاه به واقعیت نپوسته است. در برخورد رؤسای جمهور با این تهدیدها نکات جالبی وجود دارد.

یکی از این نکات را، مقام معظم رهبری در سال ۱۳۸۹ و در دیدار با کارگزاران نظام بیان می‌کنند. ایشان می‌فرمایند:
بنده به شما عرض میکنم و بیشتر از همه کس من میدانم؛ در دوره‌ی به نظرم ریاست جمهوری کلینتون بود که تهدید نظامی به‌قدری شدید بود که رئیس جمهور محترم آن روز به من غالباً این را میگفت که مثلاً بیائیم فکری بکنیم، کاری بکنیم؛ حیف است که بیایند حمله کنند، کارهائی را که انجام دادیم، ساخت و سازهائی را که انجام دادیم، بزنند از بین ببرند؛ یعنی احتمال حمله کم نبود؛ تهدید میکردند و میگفتند. در همین دوره‌ی ریاست جمهوری قبل از دوره‌ی نهم، تهدیدهای نظامی گاهی به‌قدری شدید میشد و تکرار میشد از طرف دشمن که حسابی دست‌اندرکاران داخلی را دچار رعب میکرد.

جلساتی وجود داشت که حالا فراوان خاطراتی از آن وقت ما داریم؛ من از آن وقت یادداشتهائی دارم. تهدید نظامی همیشه بود؛ اینجور نبود که وجود نداشته باشد.

[۱]۱- http://farsi.khamenei.ir/memory-content?id=۲۱۷۰۹
 
(2) (مشرق)
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حسين
بسمه تعالي
با سلام به پيشگاه معظم منجي عالم بشريت مهدي صاحب زمان و معمار كبير انقلاب و رهبر توانايمان تاريخ ثابت كرده كه در مقابل زورگو ايستادن انسان را توانا ميكند و كم آوردن در مقابل ظالم و زورگو انسان را ضعيف ميكند سياست هاي آمريكا در مقابل ايران تعامل نيست بلكه كمر به نابودي ايران اسلامي بسته و هر مسؤولي هم اگر بخواهد با آمريكا تعامل نمايد در واقع خواسته يا ناخواسته براي به نتيجه رسيدن اهداف دشمن به دشمن كمك كرده است بنابراين درمقابل آمريكا تا آخرين قطره خونمان بايد بايستيم و ترس و واهمه نداشته باشيم . باتشكر
Iran, Islamic Republic of
پاسخگوی اتخاذ سیاستهای اشتباهی که باعث گسترش فقر و فساد و دزدی و بحرانهای اجتماعی در کشور افزایش امار طلاق و اعتیاد و سقوط ارزش پول ملی و هزار و یک جور مشکلات اقتصادی برای مردم شده است کیست؟ گیریم تافرادا صبح دادبزنیم مرگ براین و ان . چه مشکلی از مملکت را حل کرد ویا می کند؟
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
بخشی از پاسخگویی باید مردمی باشند که به این طیف رای دادند و پاسخگوی اصلی آن طیف فکری بوده که اکثریت دولتهای گذشته با آنان بود. ریل گذاری سیاستهای کلان کشور تفکرات کارگزارانی و اصلاحاتی ها بود که شامل آقایان موسوی، هاشمی، خاتمی و روحانی می باشد. سه نفر اول این تز فکری نتوانسند 4 سال مخالف و منتقد سیاستهای خود را تحمل کنند درحالی که سی و چند سال دولت رییس دولت بودند. در سال 88 فتنه را راه انداختند یا با آن همراهی کردند. تاسف بارتر اینکه همین آقایان طلبکار شدند و در مقابل رای اکثریت ایستادند
Iran, Islamic Republic of
خاتمی و... ترسو ترین افراد بودند،،از دشمن که هیچ از سایه خودشون هم می ترسن
عوضش دکتر احمدی نژاد و شهید رجایی اسطوره مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن بودند
جای خالی افرادی همچون شهید رجایی و دکتر احمدی نژاد در حال حاضر به شدت احساس می شود