سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۲
۱۹

میرلوحی: بر گذشته صلوات؛ نمی‌شود خاتمی را حذف کرد...!

چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۰۶
کد مطلب: 556491
اصلاح‌طلبان به اذعان خودشان، ۱۶ سال است که در هیچ انتخاباتی پیروز حداکثری نبوده‌اند و خودشان هم گاهی یواشکی به این معنا اشاره کرده‌اند.
میرلوحی: بر گذشته صلوات؛ نمی‌شود خاتمی را حذف کرد...!
به گزارش جهان نيوز؛ محمود میرلوحی، فعال اصلاح‌طلب و عضو شورای شهر تهران به تازگی در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایسنا اظهار کرده است:

«رقبا دیدند که نمی‌توانند اصلاح‌طلبان را حذف کنند. با وجود جفاهایی که به این جریان شده ما می‌گوییم بر گذشته صلوات و بیایید با هم آینده را بسازیم. نمی‌شود آقای خاتمی را حذف کرد. باید بپذیرند رقبا که اصلاح‌طلبان جزو متن انقلاب هستند. حالا تفاوت‌هایی هم در نظرها دارند!»[۱]

*لیدر اصلاح‌طلبان بر خلاف گفته‌های میرلوحی خیلی وقت است که از صحنه سیاسی کشور حذف شده و تنها محل ظهور و بروز او عکسهای یادگاری در کنار بازیگران سینما و تنی چند از چهره‌های سیاسی است.

این فرد که از سال ۸۸ به این سو اجازه دیدار با مقام معظم رهبری و حتی اجازه ملاقات با مسئولان دفتر ایشان را هم ندارد، تنها در گفته‌های مطبوعاتی سمپات‌هایش زیست سیاسی دارد و اینکه گفته می‌شود او با گفتن «تکرار می‌کنم» سبب پیروزی روحانی شده نیز حرفی گزافه است.
چه اگر او چنین قدرتی می‌داشت در سال ۹۲ هم می‌توانست با یک یا صد تکرار می‌کنم از عارف حمایت کند و با این کار دیگر اصلاح‌طلبان مجبور به بردگی آقای روحانی نباشند.

این فرد همچنین حمایتی بسیار رسمی‌تر و علنی‌تر را نیز در انتخابات مجلس دهم از اصلاح‌طلبان بعمل آورد اما این جریان حتی با وجود پیروزی در تهران نتوانست اکثریت مجلس را بدست بیاورد و فی‌الواقع بازنده اکثریتی شد.

از طرف دیگر، اصلاح‌طلبان به اذعان خودشان، ۱۶ سال است که در هیچ انتخاباتی پیروز حداکثری نبوده‌اند و خودشان هم گاهی یواشکی به این معنا اشاره کرده‌اند.

مثلاً چندی قبل «سعید حجاریان» تئوریسین جریان چپ در بخشی از مصاحبه خود با روزنامه اعتماد گفته بود: براساس قانون، جبهه دوم خرداد می تواند مجلس را بگیرد، شورا را بگیرد، ریاست جمهوری را بگیرد.

او سپس در پاسخ به سؤال خبرنگار اعتماد که پرسید: «ولی بعد از دوران آقای خاتمی، اصلاح‌طلبان دیگر هیچوقت نتوانستند به آن قدرت و جایگاه بازگردند، نه در مجلس، نه در دولت و...» تصریح کرد: «درست است ولی الان بالاخره اوضاع خیلی با قبل تفاوت دارد!»[۲]

جدای از این مقولات، بر خلاف خواسته میرلوحی، نمی‌شود بر هر گذشته‌ای صلوات فرستاد!

چه اینکه فتنه بزرگ سال ۸۸ که به گواه کارشناسان از جنگ تحمیلی ۸ ساله هم سهمگین‌تر و خطرناک‌تر بود نیز بخشی از این گذشته است که در آن خون‌ها و اموال زیادی پایمال شده است.

رخدادی که ۳ چهره اصلاح‌طلب و از جمله همین شخص خاتمی! در آن نقش محوری و علمداری داشته‌اند و عملاً برای تکرار فجایع سوریه و عراق در تهران برنامه‌ریزی کرده بودند.

فلذا نه عقل، نه فلسفه حکومت و نه وجدان عمومی اجازه نمی‌دهد که به این گذشته تاریک که نیاز به «شفاف‌سازی، توبه و اصلاح» دارد؛ صلوات فرستاد و آنرا نادیده گرفت زیرا نظام اسلامی در مقابل آرای مردم و خون‌ها و اموال پایمال شده مسئولیت سنگینی دارد.

۱_ http://www.isna.ir/news/96071809563/
۲_ mshrgh.ir/764276
مرجع : مشرق
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
محمود ساده لوحیه این
خاتمی حذف شده است وقتی با همه قوا آمده به میدان و همه قواش کاری براش نمی تونه بکنه
حجت
Iran, Islamic Republic of
لمی شود بر مبارزه با نظام و تلاش برای نابودی نظام گفت صلوات و همه چیز را نادیده گرفت این چه انقلابی گری است که حاضر است تلاض بر نابودی انقلاب را ندید بگیرداین چه انصافی است؟
عــلی
Iran, Islamic Republic of
میگه: نمی شود آقای خـاتمی را حذف کرد.
آن روزی که خـاتمی به جـای برائت از فتنه گرها از آنها حمایت کرد و بعد از آن هم رهبری فرمودند که خواص خودشان را از فتنه گران جُـدا کُنند و ایشان هیچ توجهی نکرد، آنروز خاتمی خودش را از صحنه ی سیاسی و اذهان آگاهان و دلسوزان به عُنوان خدمتگزار مردُم پاک کرد و به عنوان همگام با مُسببین و شریک فتنه گرها همواره در اندیشه ها خواهد ماند.
حالا مُدام آقایان اصلاح طلب میخواهند با این حرفها گذشته ی خاتمی را تطهیر کُنند.
افشین
Iran, Islamic Republic of
این مهره های سوخته دیگر جای برای بازی ندارند بهتر است شما هم مطلبی از ایشان چاپ نکنید تا به تاریخ بپیوندد چون سالهاست که دیگر کسی تره ای برای حرفهای اینان خرد نمی کند
Iran, Islamic Republic of
آره تو بميرى ! انگار حافظه تو از دست دادى !
Iran, Islamic Republic of
ايشان حدود 12 ساله نيست چي شد؟
Iran, Islamic Republic of
آقا ایشون بدهکاریشو بده بعد صلوات جایز است
Iran, Islamic Republic of
این جماعت با همین استدلال بر دشمنی های سرسخت آمریکا و انگلیس و فرانسه و آلمان صلوات فرستادند و در قبال هیچ، پذیرفتند که صنعت پرفاتخار هسته ای را نابود کنند و اقتصاد اروپا را شکوفا کنند!
Iran, Islamic Republic of
حرفی نیست!
ایشان از گذشته اش اظهار برائت کند و نه در پستو بلکه در ملا عام با شجاعت اعتراف کند اعلام تقلب نظام، دروغی بیش نبوده تا بشود در مورد آینده اش فکری کرد.

نمی شود که حرفی بزند که به ازای آن حرف مفت و دروغ، بانکها توسط اراذل و اوباش تحت حمایتش غارت شود، سرمایه های مادی و معنوی به آتش کشیده شود، دشمنان برای حمله و غارت دندان تیز کنند و نظام را در آستانه سقوط و تحویل به دشمن قرار دهند بعد ما برایش صلوات هم بفرستیم؟!!

خیر!
مردم با کسانی که ادعای تقلب کردند قهر هستند و آشتی هم نخواهند کرد.
Iran, Islamic Republic of
عزیزم تو همه مردم نیستی
Iran, Islamic Republic of
حالو که همچی گرفتند
مجلس -شوراها-شهرداریها-استانداران -ریاست جمهوری
خدا لعنتتون کنه که نمی گذارید انقلاب نفس بکشه
Iran, Islamic Republic of
خدا امثال شماها را لعنت کند که 8 سال مردم را چاپیدید آخر هم علیه همدیگر پرونده درست کردید و به کانادا فرار کردید
Romania
میر لوحی شکر خورد
خاتمی حذف شد وگرنه جرات میکرد وبین مردم میرفت..نه اینکه نرده ببندند تامسوولین هدایت شو.ند کنارش بنشینن
Iran, Islamic Republic of
نه اینکه بقیه میان مردمند!!
Iran, Islamic Republic of
اگر یکی تان در فتنه 88 شهید داده بودید این طور حرف نمی زدید!
Iran, Islamic Republic of
خاتمي ملعون ، موسوي وكروبي معلون به زباله دان تاريخ انداخته شده اند.
Iran, Islamic Republic of
ادب هم خوب چيزيه ... !
Iran, Islamic Republic of
حالا که در کودتای88ناکام ماندید برگذشته صلوات؟!
Iran, Islamic Republic of
این جماعت رهاشون کنی کم کم میگن رضاشاه رو هم از قبر بیارید بیرون علمش کنید طفلی کاری نکرده بود!!!به مدارس هم به شدت نفوذ کردن،آموزش پرورش مال اوناست،معلم پسرم سر کلاس برا سلامتی خاتمی دعا کرده بود و گفته بود فرمانده هایی که میگن آمریکا هیچ غلطی نمیکنه هیچی نمیفهمن!معلم که این باشه خدا به داد شاگردا برسه!کسی نیست یه کاری بکنه،خیلی دارن گند میزنن به همه چی!