جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

رویکردهای بولدوزری ترامپ در قبال ایران

چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۵۹
کد مطلب: 556485
یک روزنامه اتریشی در مطلبی رویکرد خصمانه ترامپ در قبال ایران را رویکردی بولدوزری دانسته و وی را فاقد قدرت تشخیص و کوته‌بین ارزیابی کرد.
رویکردهای بولدوزری ترامپ در قبال ایران
به گزارش جهان نيوز؛ روزنامه "وینرسایتونگ" اتریش در مطلبی با عنوان متدهای بولدوزری ترامپ به رویکرد خصمانه رئیس جمهور آمریکا در قبال توافق هسته ای ایران پرداخته و نوشت: "دونالد ترامپ"،  رئیس جمهور بحث برانگیز آمریکا در ۹ ماهه ابتدایی دوران مسئولیت خود هر گز قدرت تشخیص و نکته بینی نداشته است. وقتی از چیزی ناراضی است بلافاصله پیام توئیتری گذاشته، تهدید می کند، فحش می دهد و بد و بیراه می گوید بدون اینکه نزدیکترین همکاران خود را در جریان قرار دهد.
 
این واقعیت که ترامپ به عنوان قدرتمندترین مرد جهان در ارتباط با مسئله کره شمالی و ایران در روزهای گذشته همواره رویکردهای بولدوزری را انتخاب کرده که احتمالا می تواند جنگ جهانی جدیدی را در پی داشته باشد ناظران را بسیار نگران کرده است.

 تصمیم گیری مهم درباره توافق هسته ای با ایران که ترامپ آن را به عنوان بدترین معامله تاریخی آمریکا ارزیابی کرده است در روزهای آینده در دستور کار رئیس جمهور آمریکا قرار دارد.  حالا این مسئله مطرح است که آیا ترامپ به این توافق پایبند خواهد ماند و یا می خواهد از آن خارج شود و به آن خاتمه دهد؟

در حال حاضر همه شواهد نشان می دهد که ترامپ می خواهد توافق هسته ای ایران با غرب که در جولای سال ۲۰۱۵ منعقد شد را تضعیف کند. ترامپ در دیداری با نظامیان بلند پایه خود این انتقاد را به جمهوری اسلامی ایران وارد کرده است که روح توافق بین المللی را نقض کرده است. وی مدعی شده است که جمهوری اسلامی ایران از تروریسم حمایت کرده و خشونت، خونریزی و هرج و مرج را در تمام خاورمیانه گسترش می دهد. به گفته وی نباید به ایران اجازه داد به تسلیحات اتمی دست یابد.

البته در این میان "رکس تیلرسون"، وزیر امور خارجه آمریکا تلاش می کند آسیب های این رویکرد ترامپ را محدود کرده و باقی ماندن آمریکا در برجام را گزینه بهتری می داند.
رئیس جمهور آمریکا باید تا ۱۵ اکتبر کنگره آمریکا را در جریان این مسئله قرار دهد که آیا به زعم او ایران به توافق هسته ای پایبند بوده است. اگر وی این مسئله را تایید نکند کنگره باید در عرض ۶۰ روز آینده درباره تجدید تحریم ها علیه ایران تصمیم گیری کند. البته اینکه آیا کنگره با چنین طرحی موافقت خواهد کرد مشخص نیست. از طرفی در دولت ترامپ هم مواضع متفاوتی در قبال برجام وجود دارد.
وزیر دفاع آمریکا اخیرا بر پایبندی ایران به توافق هسته ای تاکید کرده است و اظهار داشته که تا وقتی هیچ مدرکی دال بر عدم پایبندی ایران ارائه نشده آمریکا نیز باید به این توافق که همچنین به نفع امنیت آمریکا است پایبند باشد.
روسیه نیز بر لزوم همراهی آمریکا در توافق اتمی با ایران تاکید دارد. اتحادیه اروپا نیز بر لزوم پایبندی به توافق هسته ای ایران تاکید داشته و یک سخنگوی این اتحادیه روز جمعه اعلام کرد که ما از همه انتظار داریم که به تعهدات خود پایبند باشند.
فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم این مسئله را آشکار کرده است که این توافق نمی تواند از نو مورد مذاکره قرار گیرد.
وزیر امور خارجه آلمان نیز درباره تاثیرات منفی لغو توافق هسته ای ایران از طرف ترامپ بر مناقشات هسته ای با کره شمالی هشدار داده است.
منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *