جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
در گفتگوی تلفنی «ترزا می» و «ترامپ»؛

انگلیس بار دیگر بر تعهد خود به برجام تأکید کرد

چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۳۰
کد مطلب: 556470
نخست وزیر انگلیس در تماس تلفنی خود با رئیس جمهوری آمریکا بار دیگر بر تعهد محکم انگلیس نسبت به توافق هسته ای ایران تأکید کرد.
انگلیس بار دیگر بر تعهد خود به برجام تأکید کرد
به گزارش جهان نيوز به نقل از رویترز، «ترزا می» روز سه شنبه در یک گفتگوی تلفنی با «دونالد ترامپ» بار دیگر بر تعهد انگلیس نسبت به توافق هسته ای منعقده میان ایران و گروه ۱+۵- موسوم به برجام- تأکید کرد؛ توافقی که رئیس جمهوری آمریکا آن را «بدترین توافق منعقده این کشور تا به امروز» خوانده است!
 
دفتر نخست وزیر انگلیس متعاقب این گفتگوی تلفنی با ارسال بیانیه ای اعلام کرد: «(نخست وزیر) در کنار شرکای اروپایی خود بار دیگر بر تعهد محکم انگلیس نسبت به این توافق تأکید می کند و معتقد است که این توافق برای امنیت منطقه ای از اهمیت حیاتی برخوردار است».

در ادامه این بیانیه آمده است: «(نخست وزیر) بر اهمیت نظارت دقیق و اجرای صحیح این توافق تأکید می کند».

دفتر نخست وزیری انگلیس همچنین اعلام کرد که در این تماس تلفنی، دو طرف پیرامون لزوم همکاری میان انگلیس، آمریکا و سایر کشورها جهت مقابله با فعالیتهای ثبات زدای ایران (!) در منطقه گفتگو کردند.

گفتنی است که دو کشور انگلیس و آمریکا از امضاء کنندگان توافق هسته ای ایران (برجام) هستند.

به رغم تلاش مذبوحانه مقامات واشنگتن برای توجیه عقب نشینی احتمالی آمریکا از این توافق و تکرار ادعاهای واهی دولت ترامپ مبنی بر عدم پایبندی تهران به «روح برجام»، سایر قدرتهای امضاء کننده این توافق از جمله چین، روسیه و کشورهای اروپایی بر ادامه حمایتهای خود از این توافق تأکید کرده اند.

شایان ذکر است که ساعاتی پیش، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که ترامپ اواخر هفته جاری «راهبرد کلی آمریکا در قبال ایران» را اعلام خواهد کرد؛ راهبردی که دربردارنده احتمالِ عدم تأیید پایبندی تهران به برجام خواهد بود.
منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *