سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

مخالفت‌ مقامات‌سابق‌جهان بارویکرد ترامپ‌در برجام

چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۲۵
کد مطلب: 556461
برخی مقام‌های پیشین ارشد جهان در نشستی در لوکزامبورگ به ترامپ توصیه کردند که از مسیر عجیب و غریب برهم زدن توافق هسته‌ای با ایران صرف‌نظر کند.
مخالفت‌ مقامات‌سابق‌جهان بارویکرد ترامپ‌در برجام
به گزارش جهان نيوز؛ «ویلیام پری» وزیر دفاع پیشین آمریکا در دهمین نشست سالیانه جلوگیری از فاجعه اتمی که اخیرا در لوکزامبورگ برگزار شد، درباره مواضع «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا نسبت به توافق هسته‌ای گفت: «من با دیدگاه ترامپ درباره برجام موافق نیستم. کاملا شاهدیم که این توافق در محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران و بهبود امنیت ما به طور قابل توجه موفق بوده است».
 
به نوشته روزنامه «ایندیپندنت» ویلیام پری ادامه داد: «ترامپ می‌پندارد می‌تواند این توافق را پاره کند و برای توافق جدید با ایران مذاکره کند. اما توافق دیگر با ایران امکان‌پذیر نخواهد بود. پاره کردن برجام در همه جا چون اروپا بر متحدان ما که معتقدند برجام موثر بوده، تاثیر خواهد گذاشت.»

«هانس بلیکس»، مدیرکل پیشین آژانس بین‌المللی اتمی نیز در این باره گفت: «سازمان ملل متحد به‌تازگی اعلام کرده که ایران به تعهدهای خود در برجام پایبند بوده است. ترامپ اینک می‌خواهد از توافق خارج شود و یک طرفه آن‌را پاره کند اما واقعیت این است که این توافق موثر و کارا است و حصول آن چند جانبه بوده و دیگر اعضای برجام معتقدند این توافق موثر بوده و در حفظ آن تلاش خواهند کرد».

«موشه کانتور» رئیس کنگره یهودیان اروپا و رئیس نشست حاضر نیز از بین بردن توافق هسته‌ای با ایران را کاری «غیر قابل بخشش» نامید.
«دنیس براون» وزیر پیشین دفاع انگلیس از دیگر حاضران این نشست نیز در این زمینه اظهار داشت که ارشدترین مقام‌های دولت ترامپ اینک به او تاکید می‌کنند که نباید توافق هسته‌ای با ایران را پاره کند.

وی گفت: «این توافقی است که از حمایت جامعه جهانی و ایران برخوردار است. اما ما نیز آقای ترامپ را داریم که تصمیم گرفته در این مسیر عجیب به تنهایی حرکت کند. برجام با نبرد دشوار و  تلاش زیاد به‌دست آمد. این توافق از اهمیت حیاتی برخوردار است و  ارزش حفظ کردن را دارد.»
منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *