جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

آقای مشاور این ژست‌ها به شما نمی‌آید

چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۱۸
کد مطلب: 556456
مشاور رئیس‌جمهور باز هم از تیتر کیهان علیه آمریکا آزرده شد و درس «مبارزه با آمریکا» داد!
آقای مشاور این ژست‌ها به شما نمی‌آید
به گزارش جهان نيوز؛ روزنامه «کیهان» در ویژه های خود نوشت:
آشنا در تازه‌ترین اقدام استراتژیک خود به عنوان «رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست‌جمهوری» مدعی شده آنچه کیهان از قول وزیر امور خارجه منتشر کرده، رپرتاژ آگهی تیلرسون بوده است!
دو روز قبل تیتر زدیم که ظریف در نشست وزرای خارجه ۵+۱ اعلام کرده هنوز نمی‌توانیم در انگلیس یک حساب بانکی باز کنیم، و اعلام کردیم که این هم اعتراف به دستاورد تقریباً هیچ برجام است.
حالا حسام‌الدین آشنا این سخن را رپرتاژ آگهی می‌داند چه خوب است آشنا یک جواب ساده به چند پرسش ساده‌تر بدهد و بگوید: چرا از صداقت آقای ظریف در بیان یک حقیقت آشفته شده است؟! آیا ایران می‌تواند حساب بانکی در انگلیس باز کند؟! اگر می‌تواند، چند نمونه آن را ارائه کند تا میزان راستگویی آقای مشاور را نظاره‌گر باشیم.البته امیدواریم حساب‌هایی که احتمالاً ایشان ادعا می‌کنند، همانند آن هزار ال‌سی نباشد که آقای روحانی اعلام کرد در یک روز تعطیل باز شده است! هنوز مردم و افکار عمومی منتظر آن فهرست هستند!
آشنا در بخشی از توئیتش سخنان رئیس‌جمهور را تحریف کرده و مدعی شده منظور روحانی از اینکه آمریکا کدخدا است، این بوده که آمریکا کدخدای اروپا است! که البته قضاوت در آن فقره را به مردم و بینندگان آن سخنان وا می‌گذاریم.
اما نکته بامزه توئیت آقای مشاور آنجاست که می‌نویسد: «چرا برخی اینقدر اصرار دارند به مردم ثابت کنند کلام راهبردی امام خمینی مبنی بر اینکه آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند پایدار نیست...» ظاهراً آقای آشنا موقع نوشتن این جملات، قیاس به نفس می‌کرده و یادش رفته در دولتی زندگی می‌کند که مقامات ارشدش، رسماً و علناً اعلام می‌کردند آمریکا می‌تواند با یک بمب همه زیرساخت‌های ما را نابود کند! یادش رفته که رئیس دولت انگشتش را به علامت اجازه بالا آورد و گفت: اروپایی‌ها آقا اجازه هستند، ما می‌رویم و مستقیم با آمریکا همه چیز را حل می‌کنیم!
اینکه آشنا درس مبارزه با آمریکا را به کیهان که چند سال است بر استراتژی مقاومت و رویکرد داخلی اصرار دارد می‌دهد، از آن طنزهای تلخ روزگار است که جز از آشنا و قبیل او برنمی‌آید.
خوب است آقای آشنا به جای این حرف‌ها، یک توضیح مختصری درباره جاسوس دستگیر شده در دفترش بدهد و به مردم بگوید کسی که تا آخرین لحظه یک جاسوس را در کنار خود داشته و مورد حمایت قرار داده، چگونه شعار مبارزه با آمریکا می‌دهد؟!
یا درباره جاسوس محکوم شده در تیم مذاکرات هسته‌ای و میزان تأثیر او سخن بگوید؛ آیا جاسوسی و دستگیری او هم رپرتاژ آگهی است؟! آیا جاسوس مشغول به خدمت(!) در دفتر خود ایشان هم رپرتاژ آگهی است و واقعیت خارجی ندارد؟! جناب مشاور! با عرض پوزش باید گفت؛ ژست ضد آمریکایی به شما نمی‌آید!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *