کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عارف هم به لاریجانی تیکه انداخت

خراسان , 19 مهر 1396 ساعت 6:49

حزب اعتدال و توسعه به عضویت شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان در آمد


به گزارش جهان نیوز؛ رئیس شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان  با اشاره به ارتباط جریان اصلاحات با رهبر معظم انقلاب با بیان این که ارتباط اصلاح‌طلبان با رهبری همواره وجود داشته است، تأکید کرد:  هیچ‌گاه ارتباط جریان اصلاحات با رهبری قطع نشده اما در مقاطعی این ارتباط کمی ضعیف شده است که باید ان‌شاءا... با تعامل بیشتر با دفتر مقام معظم رهبری این ارتباط را تقویت کنیم. به گزارش ایلنا، محمدرضا عارف درخصوص ارتباط اصلاح طلبان با رهبر انقلاب گفت: ارتباط اصلاح‌طلبان با رهبری همواره وجود داشته است. اصلاح‌طلبان نیز همچون اصولگرایان اگر نیاز به دیدار و ملاقات حضوری با رهبری داشته باشند، تقاضای وقت می‌کنند و با سازوکار‌هایی که وجود دارد، این دیدارها انجام می‌شود. وی در ادامه افزود: می‌توانم بگوییم ارتباط‌مان با رهبری در مقاطعی ضعیف بوده است، نه این‌که ارتباط نداشته‌ایم. رئیس شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان همچنین درخصوص دیدار اسحاق جهانگیری با رهبر انقلاب گفت: آقای جهانگیری هیچ‌گاه به‌عنوان نماینده شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان دیداری نداشته است و دیدارشان جنبه شخصی دارد. کما این که اصلاح‌طلبان دیگر هم بر حسب مورد و ضرورت خدمت مقام معظم رهبری می رسند.
 

آن‌چه درمورد احتمال ائتلاف نکردن در آینده مطرح کردم، در انتخابات اخیر عملی شده بود
عارف در پاسخ به سؤالی درباره بحث ائتلاف یا ائتلاف نکردن با جریان اعتدال گفت: باتوجه به فضایی که پس از انتخابات سال ۹۲ ایجاد شده و از آن‌جا که شعار ما «اخلاق، عقلانیت و خردجمعی» بود، معتقد بودیم باید همراهی با نزدیکان دولت را در ادامه راه لحاظ کنیم. البته این ائتلاف رسمی نبود اما در انتخابات مجلس دهم در سال ۹۴ به‌صورت نانوشته در یک ائتلاف با جریان «اعتدال» قدم به عرصه گذاشتیم و در انتخابات هم موفق شدیم اما مشکلی که در ادامه پیش آمد، این بود که مؤتلف ما این ائتلاف را صرفاً تا درِ بهارستان می‌خواست. وی افزود: در این میان، بخشی از این افراد صرفاً خودشان را کنار کشیدند اما بعضی دیگر، به صورت عملی در مجلس رودرروی ما قرار گرفتند و به گفتمانی که آن‌ها را به مجلس فرستاده بود، پشت کردند بنابراین، ائتلاف دوام نیاورد. رئیس شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان تأکید کرد: در انتخابات مجلس دهم ما بخشی از ظرفیت خود را در ائتلافی که انجام دادیم، به غیراصلاح‌طلبان اختصاص دادیم و این مسئله برای مان هزینه‌هایی داشت. بنابراین  بعد از انتخابات مجلس، باید تصمیم می‌گرفتیم که آیا در گام سوم نیز حفظ این ائتلاف ضرورت دارد یا خیر؟ در نهایت در انتخابات شورای شهر در سال ۹۶ وارد ائتلاف نشدیم و درواقع آن‌چه به نوعی برای آینده مطرح کردم، در انتخابات اخیر عملی شده است.
 
حزب اعتدال و توسعه به عضویت شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان در آمد
به طور مشخص باید بگویم حزب اعتدال و توسعه که در انتخابات مجلس بخشی از ائتلاف بود، تقاضای پیوستن رسمی به شورای عالی را مطرح کرد و عملاً به عضویت این شورای عالی درآمد. بنابر این در گام سوم در انتخابات شورای شهر ائتلاف نکردیم و همه‌جا در فهرست غیرائتلافی و «لیست امید» وارد رقابت شدیم. در آن اظهارنظر هم تاکید کردم باتوجه به روندی که اصلاحات در این سه گام طی کرده است و در گام سوم نیز بدون ائتلاف موفق بودیم، احتمال این‌که بدون ائتلاف به راه‌مان ادامه دهیم، وجود دارد.
 
خاستگاه سیاسی افراد با برخی همنشینی‌ها تغییر نخواهد کرد!
عارف در پاسخ به سوالی درباره همنشینی لاریجانی و رئیس دولت اصلاحات نیز تأکید کرد: به هر حال این مراسم برگزار می‌شود و چهره‌های مختلف سیاسی نیز فارغ از گرایش‌شان دعوت می‌شوند و این‌که بخواهیم تحلیل کنیم چه کسی کجا و درکنار چه کسی نشسته، درست نیست. وی در ادامه تأکید کرد: این را مطمئن باشید خاستگاه سیاسی افراد با برخی همنشینی‌ها تغییر نخواهد کرد؛ افکار عمومی بسیار هوشمند است.


کد مطلب: 556442

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/556442/عارف-هم-لاریجانی-تیکه-انداخت

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com